Každá agentura má na dosah ruky online nástroj, který téměř okamžitě dokáže najít všechny firmy na českém trhu odpovídající zadaným kritériím. S BizMachine je jen otázkou vteřin najít například všechny finančně zdravé výrobní firmy se sídlem na Ostravsku, které v posledních měsících nabírali větší množství lidí, ale zároveň nemají marketingové oddělení ani ředitele marketingu. K tomuto účelu slouží online nástroj od BizMachine nazvaný Prospector. Stačí naklikat požadovaná kritéria a zbytek je hračka. Podobně snadné je najít všechny e-shopy, které mají obrat okolo stovky milionů korun ročně, mají vysokou návštěvnost, maximálně jednu provozovnu, ale vůbec neinvestují do PPC. Tato data neukáže přímo Prospector, ale E-shop Scout. I ten je dostupný online a je s Prospectorem provázaný.
„Všechny firmy zanechávají digitální stopu. A my se po ní už více než sedm let vydáváme. Firmy totiž mají své webové stránky, LinkedIn profily, reklamní kampaně, nové kolegy hledají přes náborové inzeráty a taky posílají svá data do různých veřejných rejstříků. My tato data sbíráme, a to z více než 100 různých zdrojů. Nejde přitom o jednorázový sběr. Denně kontrolujeme, zda nejsou dostupná čerstvější data, nebo nové signály jako například nové pracovní inzeráty, nebo změny v managementu. Jednotlivě jsou tyto informace možná zajímavé, ale samy o sobě rozvoji vašeho agenturního byznysu nepomohou. Jejich propojením, analýzou a snadným filtrováním je z nich ale možné vytáhnout zajímavé insighty, které už vám o konkrétních firmách řeknou mnohem víc,” popisuje principy, na kterých stojí on-line nástroje, které nabízí, CEO a co-founder karlínského startupu BizMachine Martin Ondáš.
A dodává: “Pokud je například vaší doménou udržitelnost, budete chtít najít firmy, které už mají k tomu tématu nějak blízko. My vám dokážeme říct, které firmy mají ve svých flotilách elektrovozy, používají fotovoltaiku, nebo jiné alternativní zdroje energie i to, jak moc jsou ekonomicky zdravé. Ukážeme také, zda mají marketingového ředitele a když budete chtít, můžete v Prospectoru o dané firmě dohledat všechna data a signály, které o ní jsou veřejně k dispozici, včetně jejich historie. Když s vědomím tohoto všeho budete danou firmu oslovovat, vaše nabídka určitě neskončí v koši!”
Plošný cold calling nefunguje. Efektivnější je nabízet služby těm, kdo vás potřebují
Zní to jako logické a jasné pravidlo, které málokterý marketér bude popírat. Na druhou stranu i agentury někdy samy posílají své nabídky tak trochu naslepo. Je to velká škoda mnoha vynaložené práce na malou konverzi. A tudíž dost velké plýtvání časem i zdroji. Přitom stačí tak málo. Definovat svého zákazníka. Vygenerovat pak seznam všech firem, které odpovídají těmto kritériím nebo se podobají stávajícím klientům dané agentury z celé České republiky pak není s BizMachine žádný problém. Platí také, že čím přesnější definice zákazníka bude, tím lépe pak samozřejmě lze zacílit konkrétní nabídku služeb. A není k tomu třeba žádné zdlouhavé ruční vyhledávání na internetu. Poskládat ručně jednotlivé informace, které jdou o jakékoliv firmě na internetu najít, do příběhu, nebo pravidelně aktualizovaných byznys signálů není úplně triviální. Rozhodně to při ruční práci zabere nezanedbatelný čas.
“Například pokud jste agentura, která nabízí výkonností reklamu e-shopům, nemá smysl obepisovat s nabídkou všech 58 tisíc e-shopů z českého trhu. Mnohem efektivnější bude vybrat si jen ty, které už mají konkrétní obrat (třeba mezi 100 až 500 miliony korun ročně), velký potenciál v dalším roce růst a už mají alespoň malé investice do reklamy. Oslovení takovéhoto e-shopu vám za méně úsilí zaručeně přinese lepší výsledky. Obzvlášť pokud si seznam takových firem i s aktuálními rozhodovateli umíte vyrobit sami, on-line během pár minut, a to prostým filtrováním v našem E-shop Scoutovi,” komentuje Martin Ondáš z BizMachine a neodpustí si doplnit: “E-shop Scout se bude hodit i agenturám, které své služby chtějí nabízet i na slovenském a maďarském trhu. Tam je totiž výrazně méně e-shopů zalistovaných na srovnávačích zboží, než jsme zvyklí na českém trhu. A vy s námi můžete najít a oslovit relevantní e-shopy, co ještě na žádných srovnávačích nejsou. Zkrátka vy sami, podle toho, na čem je váš byznys postavený, nejlíp odhadnete, koho se vám vyplatí oslovit a my vám najdeme nejen firmy, ale i konkrétní aktuální kontakty na lidi v rozhodovacích pozicích v daných firmách.”
Jeden nástroj a licence pro interní účely agentury, i pro vaše klienty
“Za ty roky spolupráce s více než 300 klientů různých velikostí i z různých oborů, jsme si nejednou potvrdili, že kdo jednou pochopí sílu dat, bude je chtít používat na co největším počtu míst a use-casů. I proto nabízíme v jednom balíčku použití našich on-line nástrojů pro interní použití agenturami i pro vylepšení kampaní, které spravují pro své klienty,” připomíná Ondáš.
BizMachine tak může agenturám pomoci například pro konkrétního klienta dokonale zmapovat trh - třeba pro potvrzení vlastní odbornosti v tendrové prezentaci jsou taková data k nezaplacení. Pokud třeba pochází z e-commerce segmentu, mohou se mu hodit informace o tom, kolik e-shopů tam používá jaké chatboty, platební brány či doručovací služby. Pro jiné klienty může agentura zmapovat kolik firem v konkrétním regionu kupuje ojetá auta ne starší než jeden rok. Způsobů, jak zkombinovat podrobná data pro různé segmenty je opravdu nespočet. Zvládne to každý. Tato data pak mohou agentury využít i k tomu, aby pro své klienty připravily efektivnější B2B direct-marketingové kampaně, nebo zmapovaly nový segment trhu, či příležitosti k expanzi na další trhy. BizMachine totiž sbírá, analyzuje a pravidelně aktualizuje data nejen o všech aktivních firmách na českém trhu, ale i o těch na slovenském a německém trhu, a na tom Maďarském zatím mapuje primárně e-shopy. E-commerce data tak má k dispozici pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Navíc se BizMachine specializuje a pyšní svým fokusem na aktuálnost kontaktů na konkrétní zástupce z daných firem ve své databázi. Při jakémkoliv přístupu na profil vybrané firmy v reálném čase a během pár vteřin ověří, zda jsou kontakty stále aktuální. “Na tuhle vlastnost našeho Prospectoru jsem obzvlášť hrdý. Znamená totiž, že ani vy, ani vaši klienti už nebudou muset psát či volat lidem, kteří už na dané pozici pro tu konkrétní firmu nepracují,” uzavírá Martin Ondáš, šéf karlínské BizMachine.
Text je placenou propagací společnosti BizMachine

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Young Lions: Červený a Ružičková ze Zaraguzy obhájili loňské vítězství
