Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

„Bobulka zní dobře!“ Rajec předčil pivo i Vineu

Žíznivé letní klání s přehledem vyhrála obyčejná voda. Strongbow s Kobzou pokračují v krasojízdě, jejich poupětníky zdobí Lucernu. Reklamy na pivo naše popravčí zklamaly.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 32. týden 2017

  1. Kaspen/Jung von Matt: Letní bobulka (53 %)
    značka: Rajec, klient: Kofola Československo
  2. VCCP: Příroda na střeše Lucerny (37 %)
    značka: Strongbow, klient: Heineken
  3. Istropolitana Ogilvy: Vinice jsou naše vášeň (30 %)
    značka: Vinea, klient: Kofola Československo
  4. McCann-Erickson: Na zdraví zdravému rozumu a fotbalu (29 %)
    značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj
  5. Triad Advertising: Po svý ose feat. Leoš Mareš (24 %)
    značka: Excelent, klient: Plzeňský Prazdroj

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Rajec (53 %)

Agentura Kaspen/Jung von Matt připravila pro vody Rajec nový televizní spot. Namísto světlušek z předchozího spotu se v něm objeví berušky. V televizi je k vidění od 31. července. Kampaň doplní POS materiály na prodejnách.

„Stáli jsme před obrovskou výzvou – jak navázat na tak podmanivý televizní spot, jako byly Světlušky? Kouzlo patentované přírodou se stalo nejúspěšnějším televizním spotem značky Rajec, a tak jsme si pomyslnou laťku nasadili dost vysoko,“ uvedla Katarína Pereszlényiová, manažerka značky Rajec. Režii měla na starosti Jasmina Blažević, která se značkou spolupracuje opakovaně. Produkci zajistilo Bistro films a kameru měl pod taktovkou Klaus Fuxjager.

Hezký, čistý, minimalistický. Ale ty vizuály a packshot vypadaj, jako by je tam někdo nalepil z Mateřídoušky.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Bobulky, jahůdky, lístky – na můj vkus je tu až moc zdrobnělin, ale jako vždy je to precizní, krásná práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vlastně se mi líbí název Rajec Bobulka. Netroufal bych přesně odhadnout chuť, ale zní to dobře. Spot by se mně líbil víc bez titulků. Jenom zvuky. Pomlaskávání, bzučení, to stačí. Huňáč v titulku mi tam nepasuje. Ale Beruška je vítěz.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Příroda a berušky a medvěd a potok a les. Moc milé na pohled. Provedení packshotu to bohužel celé trošku kazí.
Kamila Tehranian (Scholz & Friends)

Reklamy na Rajec mám rád, protože se v nich nemluví a jsou hezky natočený. A taky vždycky vím, co tím chtěl autor říci. Dík.
Miky Karas (Symbio)

2. Strongbow (37 %)

Značka ciderů Strongbow pokračuje už třetím dílem kampaně Kouření Out Příroda In. Tentokrát sledujeme bývalé popelníky, nyní poupětníky, na střeše paláce Lucerna. Právě zde vznikla ve spolupráci s kavárníkem známým svou vášní pro piana v ulicích či automaty na poezii, Ondřejem Kobzou, střešní zahrada. Tvůrci kampaně se inspirovali komunitními zahradami, které se zakládají v centrech metropolí po celém světě.

Projekt samotné střešní zahrady chystal Kobza přes dva roky. Stejně dlouho Strongbow komunikuje koncept Přírodu do města. Aktuální kampaň Kouření Out Příroda In značka odstartovala v průběhu letošního května u příležitosti začátku účinnosti protikuřáckého zákona.

Hlavním poselstvím posledního dílu kampaně má být pozvání na Týden otevřených dvěří, který bude probíhat od  17. do 23. srpna. Spot o cestě poupětníků městem vytvořila agentura VCCP v produkci Kreus.

Takže kytky v květináčích a popelnících jdou na výlet na střechu a já z toho mám dostat chuť na cider? Animovaný je to hezky, ale ta návaznost na produkt je schovaná hluboko pod drnem.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Aha, někdo si tu nechal vyzdobit terasu!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Kobza je podle mě neexistující postava. Marketingový výtvor pražské kavárny, která z prodeje této značky, kryje své nekalé aktivity směrem k Hradu.
Střecha Lucerny ve spojení s komerční firmou, je tedy jeden z jeho slabších počinů, ale fakt je ten, že Kobza si vybudoval nesmírně silnou pozici, díky níž si pár slabších počinů může dovolit. A propos má už Kobza logo?

Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Pozvánka od Strongbow do Lucerny zní velmi lákavě. Když tam přes semafor směřuje i popelník, můžeme se těšit na kouření povoleno? Pěkné pokračovaní původní reklamy s květináčem. Minule zde, tuším, vyhráli.
Kamila Tehranian (Scholz & Friends)

Celý je to jakoby ok. Poupětníky vznikly jako reakce na společenskou situaci, střešní zahrada je určitě městský společnosti prospěšnej projekt a Ondřej Kobza tomu dává ten správnej pražsko kavárenskej punc. Ale celý mě to nějak nebaví. Asi proto, že svévolně bydlím za Prahou a z balkónu mám výhled do lesa.
Miky Karas (Symbio)

3. Vinea (30 %)

V polovině letních prázdnin spustila svou kampaň i kofolácká Vinea. Stále se nese v duchu oživování vinic, k němuž značka vybízela již v loňském roce. Zatímco loni reklama vybízela k záchraně schátralého vinohradu, letos chce vinice probudit hudbou a tancem.

Kampaň se bude vysílat v televizi na stanicích skupiny Nova, Prima a Barrandov a rovněž na slovenské JOJ až do 17. září, zastihnout ji můžete také online v prostředí sociálních sítí Facebook a Instagram a na YouTube a rovněž v POS.

Kreativu letního spotu vytvořila pro Vineu Istropolitana Ogilvy v produkci Hitchhiker Films, režíroval Juraj Janiš.

Vinice jsou jejich vášeň. Ještě to chtělo nechat si trochu vášně pro dobrej scénář, protože tohle nedává moc smysl.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Sdělení ‚vinice jsou naše vášeň‘ je tu vyjádřeno divokým tancem. Nemůžu si pomoct, ale navzdory rychlému střihu, ohňům, šátkům a peří ve vlasech je to vášeň trochu sterilní.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vypadá to, že Morava je víc na východ, než jsme si mysleli. Alespoň podle tohoto spotu. Aspoň, kdyby si holka na vinici odzátkovala pivo. To by byl hezkej koncept. Tohle je umělý jako Vinea.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Boho fashion, boho chic, Coachella festival style… teď to frčí, mladým dívkám a létu rozhodně sluší. A vlastně i reklamě na Vineu. Pochvala za zpracování.
Kamila Tehranian (Scholz & Friends)

Moc otázek. Kdo je ta domorodkyně, která se toulá se svým psem po vinici? A proč se ta slovensko srbská tribal party rozjede, když si ta slečna uváže šátek kolem pasu? A proč pije Vineu až když party skončila? Je to dobrý na kocovinu? Vinice asi nejsou moje vášeň.
Miky Karas (Symbio)

4. Gambrinus (29 %)

Další díl zavedené kampaně Na zdraví zdravému rozumu vypustilo do světa také pivo Gambrinus. Jelikož pivovar po 19 letech ukončil sponzorství nejvyšší fotbalové soutěže i reprezentace, soustředí se nyní na podporu amatérského fotbalu. Rekreační nadšenci fotbalu hrají tudíž hlavní roli i v aktuální sportovně laděné kampani.

Gambrinus nyní v rámci projektu Kopeme za fotbal podporuje na 250 amatérských klubů a jejich řadu plánuje nadále rozšiřovat. Reklama bude v televizi a online prostoru k viděni do 3. září, avšak v restauracích a na prodejnách bude pokračovat až do jara příštího roku.

Kreativu spotu vytvořila agentura McCann-Erickson, o digitální část se postaral Triad, na režisérké stoličce seděl Jakub Kohák a produkovala společnost Savage.

Ten trenér hraje dobře, ale bohužel nemá moc co hrát. A toho správňáckýho nazrzlýho Krakonoše bych nejradši vyžlutil.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Líbí se mi herci – neokoukané, zábavné typy. Okresní fotbalový humor ke značce sedí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Od dob Boba a Davea na Budvar tu stejně žádná pořádná pivní reklama nevznikla. Já chci srandu. Chci vidět reklamu, která zastaví pokles konzumace piva v Čechách, což se, při vší úctě ke kouzelnému Krakonošovi (kdyby aspoň stoupal z mlhy), nestane.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Fotbal bez zbytečného divadla a přitom všichni tak přehrávají. Bohužel tomu celému chybí autenticita a věrohodnost. Škoda.
Kamila Tehranian (Scholz & Friends)

Tak jasně, že okresní fotbal je úplně stejnej rybníček jako ten prvoligovej. Naštěstí ale na okrese mají svýho mravokárce, a tak se po fair play zápase všichni rádi obejmou u piva. Hm. Přijde mi to škoda. Myšlenka radosti ze hry společně se silným vizuálním symbolem se určitě dala ukázat zajímavěji.
Miky Karas (Symbio)

5. Excelent (24 %)

Pivo Excelent ve spolupráci s pražským Triadem připravilo překvapení pro návštěvníky festivalu Beats for Love. Zatímco se páteční den festivalu pomalu rozjížděl, ve vzduchu už v té chvíli bylo soukromé letadlo, které z Karlových Varů neslo do Ostravy do poslední chvíle utajovaného interpreta, Leoše Mareše

Přesně ve 23:30 nacouval do naplněné zóny Excelentu kamion. Díky Leošovým insta stories a zákulisním informacím už část publika věděla, kdo bude vystupovat. Ale netušili, jak dorazí.  „Když máte domluveného Leoše Mareše, nemůžete ho na stage přivézt jenom tak. Musíte udělat něco víc. Něco, co nikdo nečeká. Na tom jsme se s klientem shodli od začátku a prostě jsme si všichni řekli: go big or go home,“ popsal kreativní ředitel Triadu, Martin Mareš.

Korba kamionu se zvedla a před obecenstvo se vysypalo 6 tun ledu a 1000 piv Excelent. Ve stejné chvíli vystoupil z kabiny na stage Leoš Mareš a začal hodinu a půl dlouhý koncert a DJ set. „Ve chvíli, kdy přicházeli na řadu hlavní headlineři B4L, stovky lidí tančily v naší zóně na Dalibora JanduQueen, nebo hity Leoše Mareše.To, co jsme tu dnes spáchali, je přesně to, jak by měli lidé Excelent chápat,“ doplnila brand specialist Excelentu Anna Kvaššayová.

Klíčové momenty celé akce se v reálném čase objevovaly na Instagram profilu a ve stories Leoše Mareše a Excelentu. Na Instagramu Leoše Mareše nebo Facebooku a Youtube Excelentu se navíc chystá video, které odhalí zákulisí večera. 

Excelent zónu a koncert zajišťovaly produkce Hypnosis a Grey Dot, natáčení akce s Leoše Marešem pak crew Sorrywecan. Kreativní dohled nad celým večerem měli na starosti autoři konceptu z Triad Advertising. 

Nevýhoda těchto videí je, že se většinou nedaj dokoukat. A když v nich hraje Leoš, kolikrát se na ně ani koukat nezačnu. Ale cílovka to třeba sežere.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Video jsem byla schopna dokoukat do konce jen díky pevné vůli. Ani nevím, jestli je to Leošem Marešem, provinční snahou o cool diskotéku nebo tím otravným, afektovaným voice overem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Já vám nevim, připadá mně to šíleně neautentický. Prostě to tomu Leošovi nepapám. Excelent mi nedává návod, jak jít po svý vlastní ose. To by se třeba vykašlali na Leoše Mareš a pozvali by jeho tátu anebo jeho jmenovce. Prostě jinak. Vždyť to tam sami říkáte, že jo?
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Na terasu Lucerny se chystáme, festival Beats of Love jsme prošvihli a asi to tak mělo být. Letos v létě je pivní kategorie, zdá se nejslabší…
Kamila Tehranian (Scholz & Friends)

Když k tomu máte něco napsat, tak třeba nemusíte psát vůbec nic.
Miky Karas (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.