Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Bohemia Sekt zvýšil odbyt lahví o 2 %, letos rozšíří vinice a výrobu

Prodejce alkoholických nápojů Bohemia Sekt loni prodal téměř 29 milionů lahví sektů, šumivých nápojů, lihovin nebo vína, předloni to bylo celkem 28,5 milionu lahví. Celkově se tak jedná o meziroční nárůst zhruba 2 %. Z toho pouze sekty a šumivé nápoje tvořily přes 16 milionů lahví, loni jich Bohemia Sekt prodal 15 milionů, meziročně tedy o 7 % víc. Bohemia Sekt v případě šumivých vín a sektů podle svých slov překonal svůj dosavadní prodejní rekord z roku 1999. 

Firma zvedla meziročně o 8 % prodej vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov. V roce 2016 prodala na tuzemském trhu 10,4 milionu lahví a loni 11,2 milionu lahví. Do celkového prodeje za letošní rok, který byl téměř 29 milionů lahví, je nutno započítat 0,75 milionu lahví lihovin (doprodej zásob lihovin a značka aperitivů Metropol) a dalších 0,75 milionu lahví, které byly vyvezeny na exportní trhy. 

„Přestože jsme na začátku loňského roku ukončili výrobu lihovin, celkové prodeje společnosti v tuzemsku v minulém roce narostly meziročně o více než 2 %,“ zhodnotil výsledky roku Ondřej Beránek, ředitel Bohemia Sektu, a doplnil, že většina produkce mířila na český trh, pouze 2,5 % prodaných lahví směřovalo do zahraničí. Největším exportním trhem je pro Bohemia Sekt Belgie. 

„Nárůst prodejů sektů, šumivých nápojů i tichých vín byl zřetelný v průběhu celého roku, dlouhodobě se tak naplňuje naše vize o tom, že sekty nejsou jen prostředníkem sváteční a silvestrovské atmosféry, ale celoročním společníkem,“ dodal Beránek. „Tradičně nejoblíbenějším sektem pro české spotřebitele je Bohemia Sekt demi sec, jehož prodeje činí více než polovinu z naší celkové produkce sektů,“ doplnil Martin Fousek, marketingový ředitel Bohemia Sektu.

V roce 2016 měl Bohemia Sekt tržby ve výši 1,59 miliard Kč, klesly meziročně o 0,6 %. V roce 2015 utržila firma 1,6 miliard Kč. Čistý zisk po zdanění v roce 2016 činil 361 milionů Kč, rok předtím to bylo 299 milionů Kč. 

Bohemia Sekt v roce 2017 pokračoval v rozšiřování plochy svých vinic, vysadila jich 40 hektarů. Celkem nyní obhospodařuje na jižní Moravě 520 hektarů vinic. Do roku 2020 chce mít firma 600 hektarů vlastních vinic. Další investice Bohemia Sektu v minulém roce směřovaly do výroby sektů ve Starém Plzenci. Firma nakoupila nové kvasné tanky, od kterých si slibovala zvýšení kapacity pro výrobu šumivých vín.

V letošním roce plánuje Bohemia Sekt rozšiřovat plochu vlastních vinic a investovat i do nového střediska pro zpracování hroznů ve vinařství Víno Mikulov. V Mikulově se bude jednat o investici ve výši 150 až 180 milionů Kč, což Beránek označil za největší investici firmy po 15 letech. V první fázi by měla být nová provozovna schopná zpracovat osm milionů kilogramů hroznů ročně, s možností rozšíření až na 12 milionů kilogramů. Jedná se o největší investici Bohemia Sektu za víc než patnáct let. „Mělo by nám to umožnit zpracovat veškerou potřebnou surovinu. Nyní jsme totiž až třetinu nakoupených hroznů nuceni zpracovávat u jiných vinařů. Díky mikulovské zpracovně budeme zcela soběstační, navíc s dostatečnou rezervou pro další růst,“ sdělil Retailku v prosinci Beránek.