Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

Bohuslav Bohuněk vydává své PRciny jako knihu

Matador oborových médií zpracoval letité zkušenosti s píáristy do uceleného vydání.

Bohuslav Bohuněk. Foto: Radana Čechová

Bohuslav Bohuněk psal pro Marketing & Media, pak pro MarketingSalesMedia. Foto: Radana Čechová

Po bezmála šesti letech své online existence se PRciny, největší skupina na sociální síti LinkedIn věnovaná PR a médiím, dočkaly své knižní podoby. S podtitulem 100 mýtů o PR, novinářích a médiích ji vlastním nákladem vydává novinář Bohuslav Bohuněk. V knize je shromážděno 100 mýtů a dalších 130 rad a příběhů, které autor v průběhu více než pěti let zachytil.

„Pravidelně se mě někdo ptal, jestli na základě PRcin nechci vydat také knihu. Nechtěl jsem. Knih, jak dělat PR, vyšlo nejen u nás víc než dost. Nakonec jsem ale změnil názor. Všechny ty knihy jsou totiž psané buď pohledem píáristů, nebo akademiků jako prostá učebnice,“ říká autor knihy s tím, že kniha plná skutečných historek a reálných situací českého mediálního trhu je pojatá jako učení se z chyb druhých.

PRciny jako kniha

PRciny jako kniha

Sám autor přitom čerpá ze své více než dvacetileté praxe novináře, přičemž jeho doménou jsou marketingová témata, kam rovněž patří obor PR. Na jednu stranu tak autor přináší pohled „prostého“ novináře, na druhou stranu jej ale doplňuje i znalostmi práce protistrany. Kniha vznikla na základě příspěvků, které se po léta hromadily ve zmíněné skupině na LinkedIn, jejich setříděním a rozšířením o další témata. Vybrané příspěvky zachovávají i nejzajímavější komentáře a diskuse.

Vydání knihy podpořily AC&C Public Relations, Ipsos a Newton Media a oborový PR Klub. Publikace, která vznikla s primárním cílem oslovit členy skupiny na LinkedIn, není v běžném prodeji, jen v přímé distribuci autora a na webu Prciny.com. Kniha má i s obálkou 292 stran a stejná je i cenovka – 292 Kč.