Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

11+1 trendů v obsahu 2019

Co všechno jste v marketingu loni udělali špatně, už asi víte. Ale co teprve uděláte dobře, můžete vědět taky. Stačí se před startem roku mrknout na budoucí trendy v content marketingu a budete mít před konkurencí náskok hned o několik délek. A možná i tendrů...

Jedno dosud neexistující moudro tvrdí, že marketing je ekologická disciplína. Kromě toho, že o něm lidi až otravně často mluví, měl by také vycházet z předpokladu, že je recyklace prospěšná. Konkrétně ta, které nový e-book 11 + 1 trend v content marketingu od agentury Boomerang říká „sharecyklace“.

Recyklujte

Recyklujte

Netvořte jen obsah, tvořte média

Sharecyklace jednoduše vychází z toho, že není důvod psát věci třikrát. Vzhledem k tomu, že platforem, na kterých můžete šířit svůj obsah, je čím dál víc (od Pinterestu po Medium), je nesmysl je nevyužít a zároveň pro každou z nich neefektivně chrlit obsah na klíč. V budoucnu vám stačí „jen“ dobrý editor, který jakýkoli content dokáže přizpůsobit jakémukoli médiu. Pracujte s publikem a založte si firemní Content hub. Z jedné návštěvy zákazníka kvůli videu pro blog o bydlení tak můžete vyrecyklovat krátký článek pro časopis, nejlepší fotku využít na Pinterestu, sestříhaný klip prohnat YouTube a z rozhovoru vydestilovat testimonialy pro firemní web. Na konci procesu budete mít třeba deset kousků obsahu pro sedm různých kanálů.

Strategické šmírování

Marketing je hodně o naslouchání zákazníkovi, proto bude dalším trendem příštího roku i social listening. Pokud chcete lidem něco prodat, poslouchejte, co chtějí. Pokud se o vašem obsahu má mluvit, poslouchejte, co lidi říkají. Infiltraci konverzací a noření se do bažiny diskuzí vám usnadní řada online analytických nástrojů. Až pomocí nich zjistíte třeba to, že lidé s diabetem si na síti skoro nikdy neříkají diabetici a na Googlu hledají cukrovku, nasbíraná data můžete použít k dalším účelům, třeba publikování case studies a odborných článků.

A pokud se zaměříte na story angles nebo dokážete využít toho, že jedna návštěva LinkedInu trvá přesně… Nebo ne, víc se dozvíte v e-booku, který si zdarma stáhnete tady. Najdete v něm dalších deset tipů, jak zůstat v content marketingové hře i příští rok. Tak stahujte, nebo vás konkurence stáhne z kůže.

Text je součástí placené spolupráce s Boomerang Communication, hlavní obsahovou agenturou firem Vodafone, Volkswagen nebo Ahold