Mladé Čechy zajímá změna klimatu, obdivují Muska a neví, kdo je Remek

Boomerang Communication přichází s druhým ročníkem unikátního výzkumu BoomLab.

Datový elixír pro vaši obsahovou strategii

Datový elixír pro vaši obsahovou strategii

Agentura Boomerang Communication přichází s druhým ročníkem unikátního výzkumu BoomLab, který přináší detailní informace o chování Čechů v mediálním světě. Doplňuje nové mediatypy (například podcasty a nové sociální sítě) a přidává další oblasti výzkumu – témata a osobnosti, životní styl a životní postoje.

„Kromě podrobných dat o všech myslitelných cílových skupinách přináší výzkum i celkový pohled na to, jak se Češi chovají v médiích, co a jak často sledují a co je skutečně zajímá,“ říká autorka projektu Michaela Raková, která v Boomerang Communication vede strategický a analytický tým. „Tyhle informace dokážeme každému klientovi vybrat přesně pro jeho cílovku,“ dodává. A co ona a její analytici zjistili nejpřekvapivějšího?

Češi milují YouTube

Nějakou sociální síť navštíví denně 80 % Čechů, více ženy a mladší respondenti. Nejznámější a nejpoužívanější sítí v Česku je stále Facebook (zná 97 % lidí, druhý YouTube 96 %), do popředí se ale dostává také Instagram, o kterém už slyšelo 89 % dotázaných. Nejpozitivněji ze všech sociálních sítí Češi hodnotí YouTube,  nejhůře dopadl Tinder se známkou 3,5.

Na Instagramu už i nakupujeme

V obecné znalosti a počtu uživatelů Instagram výrazně posiluje. Jen 6 % nejmladších (15-24 let) na něm nemá účet a 81 % z této věkové kategorie ho navštěvuje denně. I v nejstarší věkové skupině 55-65 let má účet už třetina dotázaných. Lidé chodí na Instagram nejčastěji  sledovat příspěvky ostatních, ale jsou tu i celkem aktivní. Tři čtvrtiny komentují cizí obsah a podobný počet lidí vytváří i obsah vlastní. Okolo čtvrtiny dotázaných na Instagramu také nakupuje (často to dělají ale jen 2 % uživatelů).

Poznejte svou homunkulku

Poznejte svou homunkulku

Mladí netuší, kdo je Viktor Kožený

Zahraniční hudební hvězdy, influenceři nebo také inovátoři zajímají výrazně víc dotázané ve věku 15-24 let. Mladí Češi už ale příliš neznají kulturní a společenské fenomény svých rodičů – kdo byl Viktor Kožený ví jen 13 % z nich, Vladimíra Remka zná každý třetí a polovina mladých Čechů nemá ponětí, kdo byl Jaroslav Foglar nebo Old Shatterhand.

Desetina lidí je ochotna platit za obsah na webu

Za obsah na webu si platí 9 % dotázaných, kteří ho konzumují. Dalších 13 % placení za obsah zvažuje. Nejčastěji se lidé k webovému obsahu dostávají pravidelnou návštěvou na webech, o které mají zájem (36 %), skrze sociální sítě (33 %) či přes domovskou stránku (21 %).

Televize pořád vede

Televizní vysílání sleduje 97 % Čechů, dvě třetiny u něj stráví čas denně. Délka před televizní obrazovkou stoupá s přibývajícím věkem a denně televizi sledují častěji lidé s nižším vzděláním.

Tisk kupodivu neumírá

Tištěná média se i přes nárůst on-linu a sociálních sítí stále drží – noviny pravidelně každý den nebo alespoň několikrát týdně čte 16 % dotázaných, po magazínech sáhne alespoň několikrát do měsíce skoro polovina Čechů (47 %). „Podívali jsme se i na žánry médií a článků a jak detailně se o ně lidé zajímají. Překvapilo nás například, že 43 % mužů čte obsah, který je určený primárně pro ženy,“ přiznává Micheala Raková.

Jak data využít pro svůj marketing?

BoomLab nabízí pro jakoukoliv cílovou skupinu detailní datový report – podrobné grafy a tvrdá data, komplexní pohled a strategická doporučení. „Ať už prodáváte 3D brýle nebo životní pojištění celé rodiny, každá cílová skupina potřebuje jiný přístup. BoomLab vám poradí, kde a jak kohokoliv oslovit, co má vaše cílová skupina ráda a jak nakupuje,“ říká Martin Vymětal, obchodní a marketingový ředitel Boomerang Communication.

Text je součástí placené spolupráce s Boomerang Communication