Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Brain One zakládá skupinu agentur Brain Family

K videoprodukci a grafickému studiu mají přibýt i agentury na social a na nákup médií.

Vlastníci agentury Brain One (dřív Digital Brain)

Vlastníci agentury Brain One: zleva Roman Zámečník, Lukáš Krčil, Martin Zdražil

Marketingová agentura Brain One se pustila do akvizic. Pod hlavičkou Brain Family nově získala podíly ve videoprodukci Bumerang Film (30 %) a grafickém studiu Spoj.se (40 %). Díky specializaci jednotlivých agentur tak skupina nabízí výzkum, strategii, exekuci, videoprodukci a vyhodnocení marketingových projektů od jednorázových kampaní po komplexní stavbu značky na základě strategie. “Cílem Brain Family je silné partnerství s klienty vyžadujícími systematické budování značky a uvedení nových produktů či služeb na trh,” prezentuje se nově utvořená skupina. Ta zaměstnává celkem 28 lidí, přičemž 13 jich získala akvizicemi. Loňský souhrnný obrat udává ve výši 20,5 milionu Kč. Mezi její klienty patří značky CZC.CZ, Eta, Isover či Vivantis.

Trio agentur v nově zformované Brain Family

Trio agentur v nově zformované Brain Family

“Klienti dnes chtějí silného partnera, který jim pomůže s klíčovými marketingovými aktivitami, a hlavně doručí zákazníky. Nemohli jsme být v jednom týmu odborníkem na všechno, a proto jsme hledali partnery, kteří se budou vzájemně doplňovat,” říká Lukáš Krčil, šéf a spoluzakladatel Brain Family i původní Brain One (dřív Digital Brain). Vyzdvihuje i jednotné řízení kampaně. “Členské agentury za menšinový podíl získávají přístup k rozsáhlému know-how, investičnímu kapitálu, a především vzájemnou spolupráci přesahující možnosti jediné agentury. Výhody a úspory nákladů přináší sdílený accountský tým, společný talent management a marketingová podpora,” popisuje.

  • Brain One se soustředí na strategické nastavování a rozvoj značek i řízení vztahu s klientem. Dosud se už podílela na nastavení portfolia Mall Group, rebrandingu Direct Pojišťovny či CZC.cz či na práci pro ČEZ.
  • Bumerang Film (dřív Forleaf), vedený Janem Peroutem, který si ve své firmě ponechává 50 % (podíly v jednotkách procent mají další lidi v agentuře), je osmičlenný audiovizuální tým specializující se na tvorbu reklamních spotů. Dělal kampaně pro CZC.cz, Českou zbrojovku nebo Vivantis.
  • Spoj.se, vedené Tomášem Kleinem, jemuž ve firmě zůstalo většinových 60 %, je pětičlenný tým grafických designérů fungující od roku 2011. Mimo jiné zajišťovali kompletní redesign e-shopu Kasa.cz, design webu a e-shopu značky Eta nebo grafické styly pro výrobce elektroniky Gogen.

V blízké době se Brain Family plánuje rozšířit o další dvě agentury v oblasti sociálních sítí a nákupu médií. Dál bude také posilovat svůj tým seniorních profesionálů.

Samotná Brain Family není konečným cílem. Zakladatelé plánují v roce 2020 otevřít investiční fond, pro který bude skupina agentur konkurenční výhodou. “Chceme umožnit startupům, aby se mohly soustředit hlavně na budování produktu. Nabídneme jim nejen investici, ale taky komplexní marketingovou a produktovou podporu, která jim pomůže s počátečním růstem,” přibližuje Martin Zdražil, stratég a spoluzakladatel Brain Family.