Digitální agentura Brainz, její sesterská agentura Brainz VR a jejich společné startupové projekty se seskupují pod jednu značku Brainz Studios. „Koncept Brainz Studios představuje spojení nezávislých studií, která se zaměřují na specifické segmenty trhu, produkty a služby. Jednotlivá kreativní studia dostanou jasnější názvosloví, která líp definují jejich unikátní zaměření,“ představují si majitelé agentur Štěpán Kleník a Robin Pultera.

Nová značka Brainz Studios
Nový koncept podle Kleníka a Pultery umožňuje rychlý vznik dalších nezávislých kreativních studií. „Cílem nově vzniklé skupiny je poskytování komplexních kreativních služeb klientům a rychlé přizpůsobování se vznikajícím příležitostem trhu,“ uvádí Štěpán Kleník. „Zásadní změna v našem směřování spočívá v tom, že díky know-how a zkušenostem jsme schopni značkám pomoct daleko víc než jen přípravou kreativní kampaně na hotový produkt nebo službu. Čím dál tím víc zasahujeme do samotné tvorby produktů a služeb nebo geneze celé značky. Není to tedy strategie komunikace, ale strategie změny. Pomáháme značkám připravit se na budoucnost.“
Brainz Disruptive, Brainz Immersive
V novém konceptu se stávající digitální agentura Brainz přejmenuje na studio Brainz Disruptive a zaměří se na strategické budování značek a jejich komunikaci. Agentura Brainz VR se přejmenuje na kreativní studio Brainz Immersive, což má líp vystihovat oblast jejího působení. Studio bude dál poskytovat komplexní služby v oblasti rozšířené a virtuální reality, což dělá poslední tři roky.

Brainz mění název na Brainz Disruptive, z Brainz VR je studio Brainz Immersive
„Původní název Brainz VR jsme volili, když byla rozšířená realita, zkráceně AR, v útlumu a chtěli jsme se věnovat primárně jen virtuální realitě, tedy VR. Dnes se věnujeme VR i AR, ale i projektům na pomezí takzvané mixed reality. Immersive pochází z latinského slova immersio, což znamená ponoření. Uživatele buď ponoří přímo do digitálního zážitku, to je VR, nebo digitální zážitek naopak promítnou do reálného světa, pak mluvíme o AR. Zahrnuje ale právě i pojmy jako mixed reality, hybrid reality či hyper reality,“ vysvětluje Pultera.
„Snažíme se klientům vysvětlit, že to, co hledají, často leží mimo jejich komfortní zónu. Škála našich možných výstupů je široká. Od prototypování nových konceptů v rámci kampaní až po strategické budování značek a jejich profilace pro vznikající trhy,“ říká Kleník k nabídce své agentury.
„Co se týká AR i VR, u tuzemských klientů je pro nás největší výzva osvěta klientů. Nemají s tím zkušenosti, nevědí, jak nové technologie využít a měřit výsledky. Navíc jak AR i VR je nutné vyzkoušet na vlastní smysly, nelze jen poslat prezentaci s videem. Směřujeme i na zahraniční trhy, kde už je trh napřed a klienti mají víc zkušeností, a pro tuzemské klienty pořádáme workshopy a prezentace,“ popisuje Pultera. „Cena se díky klesajícím cenám hardwaru a efektivnějšímu vývoji dostává na ceny klasické digitální produkce, jako jsou interaktivní weby, aplikace nebo dotykové obrazovky.“
Nemá zůstat jen u dvou studií, pod hlavičkou Brainz Studios se kromě nových servisních studií mají také spouštět vlastní produkty a služby. „Nedávno jsme spustili produkt Brainz VR Cinema, jsme těsně před spuštěním imerzivní hudební platformy a chystáme i novinku v oblasti zábavní virtuální reality. Nový koncept značky je pro nás důležitým krokem k tomu, abychom všechny projekty efektivně řídili a mohli dál růst,“ popisuje Robin Pultera. V roce 2018 dosáhla skupina obratu 51 milionů Kč.
Stylu práce říkají hybridní
Skupina Brainz Studios se hlásí k takzvanému hybridnímu stylu řízení i práce, respektive oborové diverzitě. V praxi to znamená, že studia sdílí část know-how, vlastní nástroje a postupy, ale každá společnost má zároveň dedikovaný tým. Zároveň lidi pracují na různých projektech v jiné roli, většina jich totiž kombinuje vícero zájmů a zaměření.
Adresu přitom agentury nemění, všechny týmy dál sídlí v Mánesově 27 na pražských Vinohradech. „Nyní okupujeme dvě patra. Celkem je to přes 500 metrů čtverečních, což nám zatím stačí,“ podotýká Pultera. „Je nás zatím lehce přes 40, ale to se může spolu s plánovanými novinkami změnit. Nové nastavení Brainz Studios se promítá hlavně do posílení administrativního týmu, tedy back office a financí.“
„Cílem nového konceptu je umět se rychle adaptovat na potřeby jednotlivých studií, abychom mohli rychle doplnit nebo postavit nový dedikovaný tým, tedy nové studio. Osvědčily se nám menší týmy, znamenají i vyšší míru zapojení a motivaci lidí uvnitř studií. To vše vede k vyšší kvalitě výstupu a spokojenosti klienta,“ tvrdí Kleník.
Zaměření na moderní technologie přináší i nové pozice a profese v rámci marketingu ve firmě máte. „Teď máme v týmu kolegyni, která studuje na holandské univerzitě v Tilburgu obor Trend Research & Concept Creation in Lifestyle. Je to první univerzita, která má trend research jako samostatný obor. Pozice trend researcher tedy nespočívá v ‚hledání inspirací na webu‘, ale vědecká disciplína, která má své specifické metodologie a výzkumné postupy,“ vykládá Štěpán Kleník. „V Brainz Immersive jsme museli postavit celý tým pro nový obor a spolu s ním vytvořit nové pozice. I když jsou pozice jako immersive UX designer, immersive sound designer nebo immersive DOP povědomé z jiných digitálních médií, tady pracují v úplně novém kontextu,“ doplňuje Robin Pultera.
V lednu bude další Digital Retox
Mezi stávající klienty Brainz Studios patří Škoda Auto, Ikea, Staropramen, Karlovarské minerální vody, Sodexo, Xerox, L’Oréal, Makro či MSD. Agentury dlouhodobě podporují kulturní projekty a instituce jako Kino pilotů, AniFilm, Signal Festival, Prague Shorts, Národní galerie Praha, Divadlo Járy Cimrmana nebo uskupení Vosto5.
Má virtuální či rozšířená realita dopad na byznys? „Pro Brit jsme dělali fyzickou instalaci ve virtuální realitě na event, díky které klient prodal na veletrhu veškerou volnou kapacitu svojí výroby. Pro Český rozhlas, Škodovku nebo Eurowag jsme realizovali zážitky s původním účelem jednorázově pobavit návštěvníky eventů a přitáhnout pozornost, ale ve výsledku na ně byla tak dobrá odezva, že skončily jako stálé instalace v prostorách klientů, kde se je klienti naučili využívat pro další účely dlouhodobě. Máme skvělá čísla třeba z konfigurátoru na Karoq pro Škodu Auto, kde si zákazníci mohou promítnout a nakonfigurovat auto u sebe před domem nebo na kuchyňském stole a hraním si s produktem stráví oproti normální produktové prezentaci několikanásobně víc času,“ říká Robin Pultera.
Samy agentury pod hlavičkou Brainz Studios pořádají výroční akci Digital Retox, její nadcházející třetí ročník spojí s lednovým „vánočním“ večírkem. „Chtěli jsme si udělat konferenci po svém a spojit to s mejdanem pro známé i neznámé. Prozaičtějším důvodem je, že můžeme představit některé z našich projektů, které jsou složité na instalaci a normálně je nejsme schopni bez přípravy prezentovat. Do programu zveme i hosty,“ přiblížil Štěpán Kleník.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média

V čele CNN Prima News končí Pavel Štrunc, zpravodajství Primy povede Martin Švehlák
