Brainz s novými projekty pro Brit, Comic-Con Prague a Národní muzeum

Brainz Immersive uvede aplikaci a virtuální expozici, Brainz Disruptive spouští nový web.

Pražské studio Brainz Immersive hlásí nové projekty. Pro firmu Vafo Praha, výrobce krmiv a doplňků pro zvířata Brit, připravuje aplikaci v rozšířené realitě (AR). Spuštění mobilní aplikace pro platformy Android a iOS se spuštění předběžně plánuje na letošní léto. Jde o druhý společný projekt obou firem, zároveň první v rozšířené realitě. Poprvé spolupracovala firma Pavla Boušky s Brainz před dvěma lety, kdy k otevření nové továrny v Chotovinách spustily virtuální prohlídku procesu výroby krmiva, která se stala součástí expozice značky na tuzemských i zahraničních veletrzích.

„Připravovaná AR aplikace představuje sofistikované řešení, které dozajista pomůže oslovit nové cílové skupiny a posílit vztah páníčků se svými čtyřnohými mazlíčky,“ věří Katarína Vargová, marketing project manager Vafo Praha.

Brainz Immersive také nově spolupracuje s pořadateli fanouškovského festivalu Comic-Con Prague 2021 a jeho klíčovým partnerem Magistrátem hl. m. Prahy a městskými firmami (Operátor ICT, Kolektory Praha, TSK Praha a Pražské vodovody a kanalizace). Speciálně pro expozici v pražském kongresovém centru O2 universum vznikne expozice Future City, která návštěvníkům nabídne šanci vycestovat virtuálním hyperprostorem do Prahy budoucnosti. Umělecky stylizovaný průlet ve virtuální realitě ukáže, jak se v hlavním městě Česka potkává zelená utopie s moderní technologií.

Druhý ročník Comic-Conu Prague proběhne v náhradním termínu na podzim 2021 a je určen všem příznivcům filmů, seriálů, her, komiksů a knih především v žánru sci-fi, fantasy a hororu. Na projektu pracují pod vedením Julie Šislerové kreativní tým Kateřina Hanáčková, Daniel Kupr a Marvin Willis a vývojový tým Ondřej Pultera, Hynek Svatoš a Marek Dvořáček.

Upoutávka na virtuální expozici Future City

Upoutávka na virtuální expozici Future City

Nový projekt dokončilo také pražské kreativní studio Brainz Disruptive. Koncem března spustilo pro Národní muzeum nový web Muzea dělnického hnutí. Studio loni v září vyhrálo tendr na zpracování webových stránek. Zadáním bylo především vytvořit vhodnou platformu pro prezentování výběru unikátních předmětů, archiválií a knih z bývalých stranických sbírek - Muzea Klementa Gottwalda s pobočkou Muzea Julia Fučíka a Muzea V. I. Lenina.

„Naším původním záměrem byl projektový web, který bude pouze doplňkově nabízet několik menších virtuálních výstav. Stránky se nám ale v průběhu vytváření zalíbily natolik, až jsme došli k závěru, že by nebylo špatné je rozšířit na stálou platformu pro prezentaci Sbírky Muzea dělnického hnutí v její celistvosti a nabídnout tak k prohlédnutí mnohem větší množství digitalizovaného materiálu, než jsme původně zamýšleli,“ popisuje Michaela Brejcha, jež měla za Národní muzeum web na starosti.

Záměrem stránek, které Národní muzeum vytvořilo ve spolupráci se vzdělávacím oddělením Ústavu pro studium totalitních režimů v rámci projektu NAKI II Ministerstva kultury, je citlivá prezentace svébytného kulturního dědictví z doby státního socialismu pro odbornou i širokou veřejnost. Vedle galerie sbírkových předmětů, jež má být postupně doplňována i o obdobné předměty jiných sbírkových institucí, nabízejí stránky Slovník muzea dělnického hnutí, informují o aktualitách projektu a budou do nich budou začleněny i odkazy na dvě vzdělávací aplikace – Mapu a Atlas dělnického hnutí.

Na projektu pracovali projektový manažer Adam Mlýnek, art director Pavel Tichoň, koordinátor pro vývoj Branislav Onderišin a vývojáři Jakub Šanda a Ladislav Janeček.

Muzeum dělnického hnutí v 21. století

Muzeum dělnického hnutí v 21. století

Muzeum dělnického hnutí v 21. století

Muzeum dělnického hnutí v 21. století