Nejvíc hodnotnou značkou světa je aktuálně americký internetový obchod Amazon. Největší globální komunikační skupina WPP a její výzkumná agentura Kantar v aktuálním vydání výročního žebříčku BrandZ za rok 2019 vyčíslily hodnotu Amazonu na 315,5 miliardy dolarů (v přepočtu přes 7 bilionů Kč). Maloobchodník Amazon sesadil z čelního místa technologické firmy Apple a Google, které v uplynulých 12 letech obsazovaly první pozici. Apple letos zůstal druhý, Google spadl z prvního na třetí místo. V první desítce následují Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonald’s a AT&T.
Amazon podle BrandZ meziročně zvýšil svou hodnotu o polovinu, přesně o 52 %. Nejrychleji ovšem rostla hodnota značky Instagram, sociální sítě, kterou žebříček Kantaru řadí do kategorie technologie. Hodnota brandu Instagram se zdvojnásobila - narostla o 98 % na 28,2 miliardy dolarů (zhruba 640 miliard Kč).