Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

BrandZ: nejhodnotnější značkou světa je Amazon, nejvíc narostl Instagram

BrandZ Global Top 100

BrandZ Global Top 100. Kliknutím zvětšíte

Nejvíc hodnotnou značkou světa je aktuálně americký internetový obchod Amazon. Největší globální komunikační skupina WPP a její výzkumná agentura Kantar v aktuálním vydání výročního žebříčku BrandZ za rok 2019 vyčíslily hodnotu Amazonu na 315,5 miliardy dolarů (v přepočtu přes 7 bilionů Kč). Maloobchodník Amazon sesadil z čelního místa technologické firmy Apple a Google, které v uplynulých 12 letech obsazovaly první pozici. Apple letos zůstal druhý, Google spadl z prvního na třetí místo. V první desítce následují Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonald’s a AT&T.

Amazon podle BrandZ meziročně zvýšil svou hodnotu o polovinu, přesně o 52 %. Nejrychleji ovšem rostla hodnota značky Instagram, sociální sítě, kterou žebříček Kantaru řadí do kategorie technologie. Hodnota brandu Instagram se zdvojnásobila - narostla o 98 % na 28,2 miliardy dolarů (zhruba 640 miliard Kč).