„Braničtí rytíří jsou super! Bude i ‚Braník pi*o?‘ “

Nový koncept piva Braník od WMC Grey i dvojsmysl „taste Braník“ reklamní katy pobavil.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 16. týden 2021

  1. WMC Grey: Braničtí rytíři (60 %)
    značka: Braník, klient: Pivovary Staropramen
  2. BeefBrothers: Agresivita zabíjí: Autoškola (58 %)
    značka, klient: Česká asociace pojišťoven
  3. VCCP Prague: Bez výmluv (47 %)
    značka: Birell, klient: Plzeňský Prazdroj
  4. Wunderman Thompson: Mistři na fotovoltaiku (41 %)
    značka: Innogy, klient: Innogy Energie
  5. Lucky U: Společně 2030 (33 %)
    značka: Veolia, klient: Veolia Energie ČR

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 12 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Braník uvádí branické rytíře

Agentura WMC Grey vyhrála tendr na komunikaci piva Braník a v nové kampani představila koncept branických rytířů, ve kterém si hraje s heroizující formou plnou impozantních slowmotionů, epických záběrů v protisvětle a s hutným voiceoverem. To vše staví do kontrastu s faktem, že braničtí rytíři jsou vlastně obyčejní chlapíci, jaké vídáte všude okolo sebe. Zdobí je fešná zbroj čili nějaké montérky a ryzí srdce, s nímž vám rádi pomohou, když se něco pokazí. Jako například když dojde pivo. Nyní v televizi běží třicetivteřinový spot, který branické rytíře představuje. Celý koncept branických rytířů se pak dále rozvíjí v onlinu a pokračuje i do instore. A aspiruje na dlouhodobější komunikační linku. „Braník jsme si v agentuře děsně přáli. A věřím, že nám značka sedla. Koncept v tendru skóroval u nás v agentuře, u klienta i v testech,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

Iva Hadj MoussaUž jen za slovní obrat „braničtí rytíři“ si tahle kampaň zaslouží zlato. Nebo aspoň stříbro.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákBraničtí rytíři jsou super! „Přesosák“ mezi prvním a druhým záběrem dnes už nevadí ani mladým filmařům, natož pijákům Braníku, ale když už tam je, tak nám měl ukázat více z prostředí a sklepa, ze kterého muž vynese s výkřikem „ne“ prázdnou basu. Dost by to divákům pomohlo v orientaci v prostoru. A proč už kolem rotující korouhvičky nepoletuje bordýlek, který doprovází příchod rytířů, jako oznam přicházející změny? Stejně tak světelná proměna (z krátkého do dlouhého stínu) mohla začít právě na korouhvičce.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michaela OulehlaTaste Braník? Geniální dvojsmysl.
Michaela Oulehla (Cognito)

Vratislav ŠlapákTaste Braník je výborný slogan pro globální kampaň, i braničtí rytíři jsou hezký nápad, doufal jsem v originálnější zpracování. Ale třeba je tohle jen zahřívací spot a kampaň se rozjede...
Vratislav Šlapák (Mustard)

Ondřej SoučekVelkej koncept s obrovskym potenciálem s exekucí slabou jak čaj o páté.
Ondřej Souček

Vilém RubešV devadesátých by to byl hit, o deset let později vtip, dneska spíš jakási ozvěna bájných starých časů chlapské pivní reklamy, o kterých tu a tam nostalgicky mluví pivaři ve výzkumech, ale už si moc nepamatují, v čem a proč byly tak úžasné. A založit komunikaci na fórku blanický/branický, to nám samo nebe pos... lalo.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaPřesně! Přesně! Jakápak naivní představa, že jsme národ inteleguánů. Jsme národ pivařů. A až nám bude nejhůř, dorazí rytíř nikolivěk koňmo, ale s basou piv. Jen já jsem tak deformován, že slovo taste vyslovuju tejst? Hezká práce.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)

Pavel JechortJe to sice generická pitomina, ale milá. Braník si pořád drží jistou míru divnosti, v tom lepším slova smyslu.
Pavel Jechort (Mall Group)

Tady jsem se nechal napálit na „taste“. Nejdřív jsem viděl billboard a pak video, tak jsem se děsil, že jde Braník do světa. Je to taková poctivá česká domů a tak to mělo být. Bude i nějaká ostravská verze „Braník pi*o“?
Richard Stiebitz (Gen)

Jakub Hussar„Braničtí rytíři“ je fantastický pojem a kreativní uchopení se přímo nabízí! Ti vynořivší se Pepíci s basami mi přijdou jako totálně promrhaný potenciál.
Jakub Hussar (Haze)

Petr KurzŘekl bych, že je to přesně pro cílovku. Trocha vtipu, trocha dramatu, hlavně ukázat ostrý chlapy s lahváčem v ruce. Za mě povedené.
Petr Kurz (WOO)

Stanislav PluháčekUž vidím ten brain: „Haha. Blaník – Braník.“ Ale ono to na cílovku fungovat bude. Od Braníka lepší než obvykle. Takže mírný palec nahoru. PS: Po zhlédnutí celé Katovny musím konstatovat, že jsem netušil, že reklama na Braník Katovnu (v mém hodnocení) někdy vyhraje.
Stanislav Pluháček (Better)

2. Tigran agresivním instruktorem v autoškole

Česká asociace pojišťoven představila nové spoty v rámci své loni spuštěné kampaně Agresivita zabíjí. Cílí jimi zejména na mladé řidiče, kteří jsou za volantem výrazně rizikovější. Videa mají s nadsázkou připomenout, jaké chování za volant nepatří, jak by se mladí při řízení chovat neměli. „Chceme poukázat na to, jak hloupě může jejich bezhlavé jednání za volantem vypadat, a přesvědčit je, aby se podobného chování na silnici vyvarovali,“ vysvětluje výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek. Agresivního instruktora autoškoly v nových spotech hraje stand-up komik Tigran Hovakimyan. Režie se ujal Pavel Soukup, autor seriálu  #martyisdead, oceněného mezinárodní cenou Emmy. Partnery kampaně jsou Besip a Policie ČR. Veškeré aktivity v rámci kampaně jsou financovány z Fondu zábrany škod.

Iva Hadj MoussaDocela jsem se pobavila i zasmála, což se mi u reklamních kampaní děje málokdy. Herecký výkon holky, která se snaží být zlá, je na Oscara!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákSkvělej nápad! Ale nemůžu se zbavit dojmu, že se to dalo zexekuovat o kousek líp. Chápu, že se to asi kvůli budgetu muselo natočilo v uzavřeném firemním areálu a všechny tři spoty za jeden den. Takže klasicky na nic nebyl čas a peníze. Výsledkem ale je, že jsou spoty poskládané jen z pohledu přes čelní sklo a dvou „bočáků“. Ani jednou není kamera mimo auto. Bylo by bývalo lepší natočit toho méně, ale líp. Investovat něco do komparzu a zkusit si byť ve firemním areálu vybudovat pocit města – trochu ho zaplnit chodci, osobními auty, cyklisty, vymyslet jim nějaké mikroakce. Vyhnul bych se opakování fórku s troubením.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michaela OulehlaMiluju! Jde vidět, že autoři dobře znají cílovou skupinu. Tomuto humoru fandím a „Sex on the beach“ to vyhrává na plné čáře. Osobně nejsem moc zastáncem videí, která hrají na city. A upřímně doufám, že kampaň bude mít pozitivní dopad, protože agresivní řidiči jsou jedním z důvodů, proč patřím mezi pasivní řidiče.
Michaela Oulehla (Cognito)

Pro mne jasný vítěz týdne. Zpracování přesně pro cílovou skupinu, dotažené vtipy, výborné obsazení i režie. Chtěl jsem hned vidět další spoty.
Vratislav Šlapák (Mustard)

Ondřej SoučekŠkoda, že nejsou všechny tři spoty postavený stejně jako ten poslední. Pak by to byla naprostá pecka. Teď je to „jenom“ pecka. Vezu babičku k doktorovi, tak hned zkusim, jak to funguje: „Co jéé? Co jéé?“
Ondřej Souček

Vilém RubešJeden si povzdechne, když čte, že to je „s nadsázkou“ - a už tuší, že to bude bez nadsázky hloupé, dlouhé, tezovité, že to divák domyslí asi o minutu dřív, než tam ta vzývaná nadsázka doklopýtá, že tam nebude žádná překvapivá pointa a že na konci naopak bude banální rozkaz typu „Mejte si nohy!“ Všichni vědí, že by měli, ale po této výzvě nezačnou. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaKrása, krása. Jednička týdne. Vybavilo se mi celé dospívání při získávání oprávnění k řízení motorových vozidel, mám i na traktor, abyste věděli. A můj pan učitel volil pana Sládka a vykřikoval z okna traktoru rasistický hesla. Pak si zlomil nohu a já ho vezl do nemocnice v tom traktoru. Traktor jsem pak nechal v nemocnici a šel domů! A mimochodem, správně je „zrcátko, blikače“. Nikdy obráceně, sakra! Ale supiš na druhou. Děkuju.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)

Pavel JechortTohle je přece boží. Jdu si to pustit znova!
Pavel Jechort (Mall Group)

Herecky ok. Zasmál jsem se, ale pak se styděl. Jako u detektivky, kde fandíte zločinci. Co když mi to zůstane, co když to bude návodné? Po nehodě je sice každý generálem, ale já bych si s tím nezačínal.
Richard Stiebitz (Gen)

Jakub HussarKolísající úroveň humoru, nicméně ta holka to zahrála skvěle.
Jakub Hussar (Haze)

Petr KurzPokud to je pokračování předchozí skvělé kampaně Agresivita zabíjí od ČAP, tak nechápu, proč se tam najednou rozhodli nacpat tento snaživý humor. Být to v seriálu Most, tak se asi zasměju, ale tady kroutím očima.
Petr Kurz (WOO)

Stanislav PluháčekAž u té třetí reklamy jsem vlastně pochopil, o co jde. A to je škoda. Dlouhodobě se toto téma nedaří u nás komunikovat pořádně.
Stanislav Pluháček (Better)

3. Birell zpívá o toleranci k nealku

Značka Birell spouští v Česku a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na svou základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je upozornit na fakt, že nealko pivo už zdaleka není jen náhražka pro řidiče. „Pořád ty samé otázky, komentáře, vtípky a posměšky okolí jsou v dnešní době už trošku ohranou písničkou. Nastal čas kontrovat jinou melodií a v novém kabátu ji zasadit do pivního prostředí, kam Birell nepochybně patří,“ vysvětluje Dragan Vekić, kreativní lídr projektu z agentury VCCP Prague. Spoty vyrobila v režii Romana Valenta produkce Armada Films. Téma předsudků vůči pití nealko piva i prezentaci novinek Birellu dále v online prostředí rozpracuje agentura Triad.

Iva Hadj MoussaInsight skvělý, kamera a grading perfektní, herecké výkony poněkud diskutabilní.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákBylo by elegantnější, kdyby žena, co zpívá, byla zároveň servírka roznášející pivo. Chlápek přijde, objedná si Birell, kamarádi spustí hloupé řeči, na které servírka spontánně zareaguje zpěvem. Celá ta šaráda, kdy se pohledem kontaktuje zpěvačka s hostem, pak výčepní s kapelou, je jen ztráta času. Jinak nápad dobrý, zpěvačka skvělá.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michaela OulehlaTeď bych si Birell dala i já. Nevím, jestli je to jen současnou situací, kdy mi chybí venku posedět a nechat se „obsluhovat“, nebo je to kombinace s reklamou. Ne, určitě je to kombinace obojího. Reklama jasně hlásá, že každý má právo pít, co se mu zachce. Sama patřím do skupiny, která pivo nepije a pořád mě někdo nutí. Takže za mě velké plus za otevření tématu společenského tlaku.
Michaela Oulehla (Cognito)

Vratislav ŠlapákProti Braníku tady není moc nápadů, ale příjemné zpracování s výrazným hudebním motivem.
Vratislav Šlapák (Mustard)

Ondřej SoučekSkvělej insight, ale exekuce to posadila na zadek vskutku nekompromisně.
Ondřej Souček

Vilém RubešTohle je neuvěřitelně mimo. Bourat předsudky proti nealku v roce 2021? Po pivu k obědu a pivu pro cyklisty už je dávno nealko pivo - a Birell jako výrazná značka - součástí mainstreamu. Co udělají napřesrok? Začnou vysvětlovat, že to chutná jako pivo, ale není v tom skoro alkohol? O reklamě samé ani nemluvme. To nejsou ani devadesátky, to je čistokrevný level agentura Merkur, 1985. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaTo je mi ale pěkný insight. „Ty piješ nealko, troubo?!“ „Taste na něj Braník, hoši!“ A von na ně s basou se strunama a naladěným rádiem Classic. Tak asi tak. A všimli jste si, že pan hostinský hrál kdys v reklamě na Kofolu? Ne? Já jo.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)

Pavel JechortTa zpívající slečna je moc fajn. Jenže zepředu i zezadu útočí naprostá šmíra partičky, kde na sebe lidi mluví spisovně a sedí jako ve škole. Takže vlastně wtf, vždyť to muselo mlátit do očí už při natáčení.
Pavel Jechort (Mall Group)

To je tak blbý, že se mi to líbí! Můžu to sem napsat, ne?
Richard Stiebitz (Gen)

Jakub HussarÚtroby se mi kroutí trapností.
Jakub Hussar (Haze)

Petr KurzPřesvědčíme je písní a pohlednou ženou, museli si říkat autoři. Bohužel zpracování mi přijde nepovedené. Osobně mi je ta píseň vyloženě protivná.
Petr Kurz (WOO)

Stanislav PluháčekJežíš to je tak trapný, až je to dobrý, dalo by se říct. Ale není. Trapný a dobrý je S Birellom nenafúkaš. Toto ne.
Stanislav Pluháček (Better)

4. Fotovoltaiku od Innogy propaguje karatista

Dodavatel elektřiny a zemního plynu Innogy přichází s novým komunikačním konceptem Mistři na fotovoltaiku od agentury Wunderman Thompson. Jeho součástí je microsite elektrinazeslunce.cz doprovázená online kampaní. Innogy nabízí solární elektrárny na míru podle individuálních potřeb, právě expertní znalosti solárních elektráren jsou tedy to, co se rozhodla agentura při tvorbě konceptu zdůraznit. „V Innogy jsou mistry na fotovoltaiku. Jejich práce je vždy přesná, rychlá, flexibilní a výkon jejich elektráren vysoký. To všechno jsou vlastnosti, které potřebujete i při karate. Proto jsme se rozhodli představit nabídku fotovoltaických elektráren od innogy právě pomocí mistra v karate,“ říká Filip Humpl, kreativní ředitel Wunderman Thompson. Agentura stojí za strategií, kreativní tvorbou i produkcí celého konceptu.

Iva Hadj MoussaTa paralela mezi solární energií a karatistou je celkem odvážná. Že by mě to nějak nadchlo, nemohu říct.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákČistá práce! Pěkný copywriting i samotná exekuce.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michaela OulehlaPěkný chlap, ale to je asi tak všechno, co mě na reklamě zaujalo.
Michaela Oulehla (Cognito)

Vratislav ŠlapákZajímavé je rozhodnutí komunikovat energii ze Slunce a tohoto nejvyššího boha našeho světa vůbec neukázat. A ten modrý backdrop ve mně vyvolává pocit, že tam chtěli něco přidat v postprodukci.
Vratislav Šlapák (Mustard)

Ondřej SoučekHele, ukazovat mistra a tvrdit, že jsme mistři... Není to málo?
Ondřej Souček

Vilém RubešOpravdu mistrovský kousek. Dvojsmysle typu „míříte na solar“ míří někam úplně jinam. A zezadu. Rozhýbané zadání, které už zdálky signalizuje „to neřeš, to není pro tebe, tím se nevzrušuj, to je jen reklama do prezentací nahoru“. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaTak mistrů může být víc. Třeba mistr truhlář, mistr instalatér. I když těm se říká panemistr, že ano? Říká se panemistr i těm na fotovoltaiku? Co se od nich mám naučit? Nevím, těch otázek. Pustím si to znovu. A musím? A vždycky mě zajímalo, co je zkratka NKP? Bude ji aplikovat pan mistr kat B i tady? Nevím, nevím.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)

Pavel JechortJestli to stálo hodně peněz, tak vás vzali na hunt. Jednoduché hraní si se slovíčky končící nápadem pro kreativu je přece na hony vzdálené něčemu jako insight. Od takové značky bych čekal víc.
Pavel Jechort (Mall Group)

Rád bych se zdržel hlasování. Nechci být pod solární.
Richard Stiebitz (Gen)

Jakub Hussar„Míříte na solar“ je výborný dvojsmysl, zbytek už pokulhává.
Jakub Hussar (Haze)

Petr KurzZajímavý nápad. Jasně sdělená hlavní message. Přemýšlím, proč se na konci musel převléct do korporátního úboru.
Petr Kurz (WOO)

5. Veolia propaguje dekarbonizaci tepláren

Veolia: Ovce (Lucky U)

Veolia: Ovce (Lucky U)

Veolia: Mléčný bar (Lucky U)

Veolia: Mléčný bar (Lucky U)

Veolia: Budky (Lucky U)

Veolia: Budky (Lucky U)

Energetická společnost Veolia v nové kampani odkazuje na své plány do roku 2030 přestat ve svých teplárnách využívat uhlí. Cílem kampaně je poukázat na společné aktivity firmy s lidmi, které vedou k lepší ochraně životního prostředí a lepší kvalitě života v Moravskoslezském kraji. Kampaň proběhne právě v tomto kraji, kde Veolia provozuje své největší teplárenské zdroje, které postupně prochází dekarbonizací. Důležitou součástí kampaně jsou projekty Nadačního fondu Veolia. Program Startér, Věř si a podnikej! pomáhá začínajícím drobným podnikatelům, interní program Minigranty Veolia podporuje volnočasové dobrovolnictví zaměstnanců: „Kampaň představuje tyto ‚všední hrdiny‘, tedy lidi, kteří nezištně zlepšují každodenní život všech lidí okolo, a to jak podporou lokální ekonomiky, tak obnovou životního prostředí.“ Kampaň od agentury Lucky U využívá online i tištěných médií, billboardů, spotů na moravskoslezské regionální televizi TV Polar, lokálních rádiových spotů a vlastní web spolecne2030.cz.

Iva Hadj MoussaPopisná kampaň, jakých jsme viděli desítky. Nijak zvlášť neutkví, ale nenaštve. Zvířata z farmy každopádně sympatická.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Štěpán ZálešákKdyby každý dělal co může, tak ekologický problém neexistuje. Je to spíš o tom, že každý můžeme přispět svou troškou do mlýna.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Michaela OulehlaVizuálně pěkně zpracovaná videa i print, je to fajn, neurazí ani extra nenadchne. Pozitivní je nápad a vize, kterou chce Veolia do roku 2030 splnit.
Michaela Oulehla (Cognito)

Vratislav ŠlapákTak tady není moc co hodnotit. Všední představení všedních hrdinů, ale nevím, proč se přidat právě k tomuhle příběhu.
Vratislav Šlapák (Mustard)

Ondřej SoučekChci důkaz. Ne obrázky. Texty na stránce smrdí neupřímností. Zdá se mně, že všichni na světě jsme dobří a uvědomělí, ale jaksi to nekoresponduje s tím, že v Jaderskym moři nejsou ryby, u nás ve Střešovicích nenarazíte na motýla a z vrabců se stali disidenti.
Ondřej Souček

Vilém RubešTak dobře, vyslechnu výzvu a taky upustím od uhlí. Nebo co mi tím chtějí říct? Přeformuloval bych to asi takhle: „Už jsme si zasmrděli dost, doba nás tlačí, abychom ubrali. A tak vám oznámíme, co jednoho dne bude, a jakože vás do toho vtáhneme, ale z každého obrázku i zvuku je vidno, že to děláme jen proto, že musíme a že je nám to buřt - stejně jako vy.“ NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaInu, proč ne. Takové omyvatelné. Hezká informace o ekologické a chvályhodné aktivitě. Pro mě v pořádku, že.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)

Pavel JechortNestačí se přifařit k lidem spjatým s přírodou a ohřát si na nich polívčičku. Navíc vůbec nerozumím těm řečem o uhlí, když Veolia je voda. Ano, mohl bych si to najít, ale to těžko mohou vaši manažeři od lidí za telkou čekat.
Pavel Jechort (Mall Group)

Neubráním se srovnávání. Budky, ovce a lokální farmáři u mě o dost vítězí nad nelokální značkou. Porovnávat snižování emisí do 2030 (které by mělo být povinné) s iniciativní výrobou budek… no nevím.
Richard Stiebitz (Gen)

Jakub HussarTy spoty jsou jako voda - nenadchnou, neurazí, jsou bez chuti a zápachu.
Jakub Hussar (Haze)

Petr KurzSlibem nezarmoutíš, že? A proč tam je český venkov před sto lety? Nechápu účel záběrů z nějakého skanzenu. Bavíme se o roku 2030 a ukazujeme scény z nevolnictví? Napadá mě slovo „slátanina“.
Petr Kurz (WOO)

Stanislav PluháčekJako reklama je to pěkná. Není až tak špatně natočená, nemá špatný příběh. Ale problém je, že vlastně nikdo neví, na co ta reklama je. A proč vlastně je. Přitom Veolia se nemusí schovávat za pasáčky koz, pekaře ani rodiny s dětmi – to musí dělat pojišťovny a banky, protože produkt nemají. Veolia ho má a může tak dané téma komunikovat na rovinu. Snahu cením, ale chce to víc přímočaře.
Stanislav Pluháček (Better)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.

Sdílejte