Pivovary Staropramen uvedly pod značkou Braník nové pivo Sládek, určené pouze pro hospody a restaurace. Jedná se o spodně kvašené pivo českého typu, které má výrazné chmelové aroma. Uvařené je z pozdní odrůdy chmelu s vyššími výnosy, která je často používána pro druhé, někdy i pro závěrečné chmelení piva.
„Sládek bude jednou z hlavních hvězd letošní letní roadshow Braníku ve spojení s rádiem Blaník. Během července a srpna budou každý týden na základě přání posluchačů vybrány dvě lokality kam dorazí nejen točené pivo, ale také občerstvení a doprovodný hudební program,” uvedla Petra Chovancová, manažerka značky Braník.
V maloobchodních řetězcích má Braník aktuálně čtyři zastoupení - Braník Světlý, Jedenáctku, Ležák a od letošního května nově i Braník Černý. Své výrobky se Staropramen loni rozhodl v on-trade, tedy přímo v místě spotřeby, podpořit vytvořením vlastní sítě hospod, nazval je Branický Výčep. Koncept navazuje na tradici klasických hospod v novějším a modernějším pojetí.
Podpora prodeje v hospodách a restauracích má své opodstatnění, protože podle údajů samotných pivovarů i Českého svazu pivovarů a sladoven právě on-trade klesá, naopak stabilně se drží off-trade, tedy prodeje v řetězcích. Stoupá zejména obliba ležáků, nealkoholických pivních mixů a nápojů v plechovkách. Na vině odlivu prodejů v hospodách jsou podle obchodníků zejména státní regulace, kromě zavedení elektronické evidence tržeb především zákaz kouření v hospodách.