Na vysokoškoláky a absolventy cílí 3. ročník akce Nakafe, jež proběhne 25. dubna v Praze, Brně a Frýdku-Místku. Šestnáct členů Asociace komunikačních agentur (AKA) otevře brány zájemcům v rámci akce, již loni navštívilo 500 zájemců o práci v komunikaci. Vstup je grátis, lze přijít od 17 či od 19 hodin. „Počet návštěvníků z loňska překonáme,“ předpokládá Marek Hlavica, výkonný šéf AKA.

Březňák? „Dokoukatelná reklama i pitelné pivo“

Kreativci VCCP s kampaní pro Březňák u reklamních katů uspěli nejvíc, pochvalu dostalo taky Symbio za kampaň tampónů Ria. Havasu s trapnokouzelníkem to úplně nevyšlo.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 4. týden 2018

  1. VCCP: Dobré věci potřebují čas (54 %)
    značka: Březňák, klient: Heineken
  2. Symbio: Rozumíme ti (48 %)
    značka: Ria, klient: Hartmann-Rico
  3. McCann Prague: Billa je levná (27 %)
    značka, klient: Billa
  4. PR.Konektor: A jaký jsi po ránu ty? / Lukáš Hejlík (24 %)
    značka: Bebe Dobré ráno, klient: Mondelez International
  5. Havas Worldwide Prague: mBank máte vždy jednoduše při sobě (22 %)
    značka, klient: mBank

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Březňák pro otce i syna (54 %)

Pivo Březňák představilo nový televizní spot, ve kterém stejně jako před dvěma lety upozorňuje na vztah otce a syna. Agentura VCCP se inspirovala citátem Tomáše Bati, který ukazuje, jak se vztah otce se synem postupem času mění. Nová kampaň běží od 18. ledna a bude se v různých podobách prolínat celým rokem. Diváci mohou spoty o délce 60 sekund a 30 sekund vidět na všech kanálech televize Prima, na Barrandově a Óčku. Objeví se i v on-line médiích a na sociálních sítích.

Natáčelo se v exteriérech v Litoměřicích a dalších lokalitách v severních a středních Čechách. S výjimkou herce Petra Buchty ve spotech nehrají známé tváře. Autorem hudby ke spotům je skupina Lucie. Kreativní návrh zpracovala VCCP a produkci měla na starosti agentura Bistro Films. Režisérem byl James Pilkington, který natáčel i předcházející reklamy o tátech – hrdinech před dvěma lety.

Skvělý. Dojalo mě to. Hlavní hrdinové jsou perfektně vybraní, situace jsou ze života a ta Lucie tam snad ani nebyla třeba. Březňáku jsem to spolkla i s navijákem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle by byla super druhá varianta takový tý reklamy na Kofolu, kde se ty stejné věci stávají dceři… Ale proč ne, aspoň v tom nezpívá Jelen jako minule…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Naprosto dokoukatelná reklama. A pitelné pivo. U mě v pořádku.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Ten koncept je vynikající, bohužel ho trochu zabíjí exekuce. Proč takový přehrávání? Jako v Cimrmanovi. Když brečíte, hodně krčte rameny.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

2. Ria říká, jaká je menstruace doopravdy (48 %)

Pro tampóny Ria připravila agentura Symbio už třetí kampaň, která ukazuje menstruaci takovou, jaká doopravdy je. Pod claimem Rozumíme ti značka představuje na Facebooku a YouTube ilustrace, fotky a krátká videa, jejichž scénáře vycházejí z komentářů fanoušků na Facebooku. Opět se snaží vyhnout klišé a otevřeně mluvit o všech stránkách menstruace co nejupřímněji. „Na rozdíl od konkurenčních značek se Ria nebojí říct, že krev opravdu není modrá a že bílé kalhoty nejsou během menstruace ta nejlepší volba,“ uvedla hlavní message account director Symbio Lenka Reiterová.

Cílem kampaně je zvýšit povědomí o značce především u mladšího publika, které je v otázkách menstruace často velmi citlivé.  Kampaň poběží ve dvou vlnách, první startuje v polovině ledna 2018. Postupně se objeví na Facebooku, YouTube a v in-storu po celé České republice.

Dobrá kampaň, která navazuje na už předchozí nápad mluvit o menstruaci upřímně. Hlavní hrdinka je holka z masa a kostí. Věřím, že dokáže spoustu holek a žen oslovit.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle má asi tak moc hluboký insighty, že je prostě nechytnu… Jenom bych rád řekl, že říkat explicitně „rozumíme ti“ trochu působí, že ti to neumíme dát najevo jinak. I když Ria tenhle případ asi není…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Jsem velká fanynka otevřené diskuze o menstruaci a nebojím se říct nahlas „menstruační kalíšek“! Takže fandím značkám, které „bojují“ proti reklamním klišé. Jenže u Ria váhám – jsou v tom PMS fakt se mnou, anebo akorát zneužívají klišé „boje proti klišé“?
Alena Oswaldová (Nestlé)

Čím kratší, tím lepší. A to platí i o spotech.
Adam Roučka

Tak tomuhle rozumím i já. Když partner vedle vás hlasitě dejchá nebo dokonce lupe a v extremních případech i zachrápe, stává se z milovaného jedince nepřítel č. 1 (alespoň pro ten okamžik). Holky jsou jinak vítězky týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

3. Billa i letos propaguje, že je levná (27 %)

Obchodní řetězec Billa i letos v kampani uvádí, že je levný.  Postupně se kampaň objeví ve všech reklamních formátech. Trvale zlevněné položky budou vidět v televizi, tisku i v týdenních vlnách ve speciálním letáku. Zatímco loni kampaň připravovala mateřská skupina Rewe, letos byla vytvořena v Česku v agentuře McCann Prague. Ve věrnostní kampani se navíc do Billy vrací Disneyho hrdinové.

Pomoc, mluvící jídlo! Pomoc, dvojsmyslné slovní hříčky!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ne Billa, ale přece „Lidl je levný“. Jo vlastně, ten je zase teďka posh. Prase aby se v tom vyznalo…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Billa je levná. Kreativa je v pohodě. Nemám s tím problém.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Variace na dvojsmysl po stopadesátýdevátý. Nějak to přežvejknu, ale rozhodně si na tom nesmlsnu.
Adam Roučka

No, já vám nevim. Moc nechci, aby se mně jídlo hejbalo před očima. Když se na mě směje rohlík, dá se to ještě unést, ale smějící se maso je proti hygienickejm předpisům.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

4. Hejlík snídá Bebe (24 %)

Sušenky BeBe Dobré ráno z portfolia Mondelez International zahájily v lednu aktivační kampaň zaměřenou na podporu snídání. Především v digitálním prostoru představí pomocí pěti ambasadorů (Lukáš Hejlík, Vlado Varecha, Moma, Tereza in Oslo, Magdalena) různé typy lidí a jejich chování po ranním probuzení a spojí je s jednotlivými produktovými řadami. Se všemi ambasadory zároveň proběhnou soutěže A jaký jsi po ránu ty?, komunikaci posílí i aktivity v in-storu.

Myšlenku typologie rán a snídaní připravila agentura PR.Konektor, která v kampani zastřešuje PR aktivity a ve spolupráci s The Hive vybrala ambasadory. PR.Konektor zajistil i kreativní návrhy designů krabiček, které budou u vybraných prodejců jako dárek k nákupu sušenek. Nákup médií zajišťuje Carat. Digitální komunikace je v režii Peppermint Digital.

Mno. Nějak se mi nechce věřit tomu, že vyhlášený gurmán Lukáš Hejlík se spokojí s pojídáním drobivých sušenek ve vlaku. A jestli ano, je to takové trochu smutné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Těžko soudit, když jsou venku pouze dva spoty z pěti. Zatím na mě kampaň nepůsobí ani kompaktně, ani zábavně. Ta temná verze s Hejlíkem dokonce až pohřebně.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Pán, kterej vypadá jako přerostlej igráček a založil svoje živobytí na tom, že se umí najíst v restauraci, se mi teď snaží do hlavy natlačit, že ten kus podrážky, kterej škrábe hned dvakrát, nahradí snídani. A ještě k tomu přilípne „hlášku“, která je naprosto mimo. Klasicky.
Adam Roučka

Pamatujete na reklamu na Nescafe z Macháčkem. To byl taky klasik. Tohle je stejný koncept na chlup, akorát v té době to všechny bavilo. Tohle je nemastný, neslaný.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

5. mBank s „trapnokouzelníkem“ (22 %)

Digitální banka mBank koncem ledna spustila kampaň na podporu mobilní aplikace mBank 3.0. Ta umožňuje klientům mobilní platby pomocí Android Pay. Hlavní tváří se stal „trapnokouzelník“ Richard Nedvěd známý z talentové show. Zatímco on se snaží neustále vymýšlet triky, jak si v běžném životě udržet přehled ve financích, jeho partnerka mu ukazuje jednoduché řešení symbolizující právě aplikaci mBank.

Kampaň tvoří šest spotů, jejichž hlavním motivem je jednoduché řešení v oblasti osobních financí. Spoty se od konce ledna začnou objevovat v televizi, online a na pobočkách mBank. Kreativa pochází z dílny Havas Worldwide Prague, mediální plánování měla na starosti Starcom Mediavest Group. O produkci se postarala společnost Soft Pillow v čele s režisérem Janem Chramostou.

Ty reklamy na banky. Proč jim většinou nevěřím ani slovo, a to i v případě, že zvolí takzvaně „odlehčený tón komunikace?“
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Blbý je, že skutečná trapnost přijde, až když začne hovořit slečna. Kdyby si česká reklama zakázala princip – ukážeme absurdně složitý způsob ,jak udělat něco jednoduchého, a pak řekneme „jde to i jinak, ty moulo“ – jaj to by se nám hezky žilo…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Trapný, no.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Za tohohle kouzelníka mně bylo trapno už když ho měl kdysi T-Mobile. Za tu dobu bohužel nepřibral talent, ale jen kila v obličeji, tak radši zavřu oči a budu si přát, aby to celý bylo čárymáryfuč.
Adam Roučka

Samozřejmě, česko-slovenský duet vždycky funguje. Nedvěd je talent, ale trochu moc se piškvoří.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.