Britská YouGov odkoupila výzkumný spotřebitelský panel německé GfK

Kupní cena za divizi GfK činila 315 milionů eur, což je v přepočtu kolem 7,8 miliardy Kč.

Steve Hatch a Stefan Heremans

Steve Hatch, generální ředitel YouGov, a Stefan Heremans, prezident Consumer Panel Services GfK

Britská výzkumná společnost YouGov převzala od německé agentury GfK divizi Consumer Panel Services, lídra v průzkumech nákupního chování domácností v Evropě. Kupní cena činí 315 milionů eur (v přepočtu kolem 7,8 miliardy Kč). Transakce rozšiřuje působnost YouGov v odvětví spotřebního zboží, která tak slibuje spojit na jednom místě údaje o chování zákazníků i o jejích postojích – údaje od toho, co a kde domácnosti nakupují, až po to, jakým způsobem nakupují.

Zmíněná divize GfK z 18 evropských zemí dodává údaje z víc než 100.000 domácností a 18 milionů uskutečněných nákupů, odebírá je 1.100 klientů. Mapuje přes 1.500 prodejců a pokrývá přes 2,1 milionu skladových jednotek. Consumer Panel Services GfK má víc než 1.100 zaměstnanců, kteří působí na 16 trzích v Evropě, a provozuje partnerské panely na dalších dvou trzích. Německá GfK funguje přes 60 let.

YouGov vedle toho provádí průběžný průzkum veřejného mínění mezi 26 miliony registrovaných členů panelu na 55 trzích. Průzkum zvaný Living Data probíhá už dvě dekády. YouGov sídlí v Londýně a jejích 1.800 zaměstnanců pracuje v 37 kancelářích po celém světě.

Sdílejte

Čtěte také