V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Brněnská univerzita má 100 let, absolventi objímají Masaryka

Vřelé objetí a slova díků. Taková je kampaň Masarykovy univerzity ke 100. výročí založení největší brněnské vysoké školy. V průběhu následujících měsíců se v ní objeví celá řada současných vědců, akademiků či známých lidí, kteří svým symbolickým objetím s postavou prvního československého prezidenta vyjádří svůj osobní vztah ke své alma mater. Kampaň připravuje pro univerzitu strategicko-kreativní agentura Aetna.

Celkově Masarykova univerzita představí na stránkách MUNI100.cz celkem stovku velkých příběhů své stoleté historie. Významné objevy, místa, osobnosti. Část z nich je přitom vyprávěna i ve videích, kdy významné osobnosti spjaté s MUNI (profesor a hudební vědec Miloš Štědroň, neuroložka a klinická neurovědkyně Irena Rektorová, ředitel Simulačního pracoviště lékařské fakulty Petr Štourač, spisovatelka Kateřina Tučková nebo vědkyně Barbora Chattová) představují přínos Masarykovy univerzity pro jejich vlastní praxi i celou společnost. Všechny spoty se odehrávají přímo na jednotlivých fakultách univerzity a končí vždy objetím Tomáše Garrigua Masaryka.

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

Masarykova univerzita Brno: Díky, MUNI! (Aetna)

„Chtěli jsme se odlišit od ostatních oslav – a že jich za poslední rok v České republice bylo. Proto jsme v kampani vsadili na objetí, které symbolizuje víc, než jen další významné jubileum. Je citovým vztahem, umocněným navíc osobní vzpomínkou úspěšných osobností. Do jisté míry je pak také metaforou pro ‚otevřenou náruč‘ univerzity ve vztahu ke svým bývalým, současným i budoucím studentům,“ říká Michal Rožek, idea maker agentury Aetna, která pro Masarykovu univerzitu připravuje také uchazečskou kampaň #followmasaryk.

Základem komunikačního mixu jsou pak kromě videí a webu, jež postupně představí všech sto příběhů, billboardové plochy a vitríny (CLV), print inzerce, reklamní spoty v České televizi, speciálně polepená tramvaj, plakáty, online bannery a dlouhodobá komunikace na Facebooku a Instagramu. Především však seriál akcí, který doprovází letošní oslavy a vyvrcholí v červnu největším setkáním všech akademiků, absolventů, studentů i veřejnosti na brněnském výstavišti.

„Masarykova univerzita bude slavit sté výročí svého založení celý rok, ale už 15. června uzavře půl rok trvající intenzivní oslavy velkolepý Festival MUNI 100. Ten plánujeme pojmout jako místo skvělé zábavy a gastronomie, ale také jako představení fakult, univerzitních pracovišť a spolků veřejnosti. Lidé se mohou těšit například na Vojtu Dyka & B-Side Band a především na své kamarády a známé ze studií,“ říká Adéla Hájková, manažerka vnějších vztahů a marketingu.