Televizní institut, vznikající škola založená Kamilou Zlatuškovou, otevírá spolu s televizí Nova a slovenskou Markízou dvouletý studijní kurz pro zájemce o práci v televizi. Stipendijní program nazvaný CME Content Academy celý hradí skupina CME, pod níž Nova i Markíza patří. Absolventy automaticky zaměstná jako kreativní tvůrce nových projektů v televizích. V Brně usazený Televizní institut, který na podzim 2023 přijde s klasickým bakalářským oborem, chystá podobné spolupráci i dalšími televizemi.
Zmíněný dvouletý kurz začíná letos v říjnu, do prvního turnusu nastoupí 10 nejlepších kandidátů, kteří vzejdou z výběrového řízení. Přihlášky mohou podávat do 6. června. „Do CME Content Academy se může přihlásit úplně každý, nepožadujeme konkrétní vzdělání nebo dlouholeté zkušenosti v oboru. Věříme, že objevíme řadu skrytých talentů,“ říká k tomu Klára Brachtlová, generální ředitelka TV Nova a členka odborné komise akademie. Zájemci musí pouze umět anglicky, část vyučujících bude ze zahraničí. Výběrové řízení pro další turnus má proběhnout na podzim.
Během studia se bude střídat výuka a praxe na konkrétních pořadech CME v Česku i na Slovensku. V prvním roce se účastníci kurzu věnují tvorbě non-fiction – zábavním a reality formátům s přesahem do dokumentární seriálové tvorby. V druhém ročníku zaměří na hranou seriálovou tvorbu.
Na co se kurz zaměří
- vedení projektů a showrunning
- vývoj námětů, scénářů, analýzu a dramaturgii textů
- režii, střih a střihovou skladbu
- odbornou praxi v televizích Nova a Markíza a zapojení do vývoje, přípravy a natáčení televizních pořadů
Zdroj: Televizní institut
Program bude rozdělený do osmi bloků, zejména s ohledem na časové možnosti přednášejících. Patří mezi ně Vratislav Šlajer, producent řady úspěšných televizních formátů a držitel Ceny Emmy či Českého lva, Piodor Gustafsson, šéf vývoje na největší švédské komerční televizi TV4, Ben Gibson, bývalý děkan londýnské filmové školy, Vinca Wiedemanová z dánské Národní filmové školy, nebo Radovan Síbrt, režisér a producent, který stojí například za úspěšnými formáty MasterChef Česko či Malé lásky.
„Máme velkou radost, že se nám podařilo zajistit velké množství renomovaných českých i zahraničních televizních a filmových odborníků, kteří budou na CME Content Academy přednášet. Naši studenti se mohou těšit na zcela nový pedagogický přístup s důrazem na získání praktických dovedností v současné televizní tvorbě, storytellingu, a to při využití nejnovějších technologií,“ říká ředitelka Televizního institutu Zlatušková.
Vznik instituce avizovala někdejší kreativní producentka České televize loni na podzim. Institut financuje brněnský podnikatel Jiří Hlavenka, provoz mají pokrýt i spolupráce s televizemi, jako s CME. Ta nebude jediná. „Jednáme o programech i pro další televize,“ říká Zlatušková pro Médiář.
Škola bude sídlit na Dominikánském náměstí v Brně. V moravské metropoli se koná také festival televizní tvorby Serial Killer, který Zlatušková založila v roce roce 2018. Na konci loňského roku předala část řízení festivalu Jiřímu Müllerovi, který se stal výkonným ředitelem, aby se Zlatušková mohla soustředit na vznikající školu.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
