Město Brno počtvrté rozdalo takzvané Kreativní vouchery, tedy až stotisícové poukazy na spolupráci s regionálními kreativci. Dostalo je 47 firem ze 128, které se přihlásily o služby vybraných odborníků. Úspěšní zájemci si rozdělí celkem víc než 4,5 milionu Kč. Voucher pokrývá 75 % ceny zakázky, a to až do výše 100.000 Kč. Firmy zaplatí celou zakázku a voucher jim pak zpětně proplatí Jihomoravské inovační centrum, sdružení města, kraje a tamějších vysokých škol. Minimální celková hodnota zakázky je 50.000 Kč bez DPH. „Podnikatelé měli letos největší zájem o spolupráci s freelancery, kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na grafický design, webdesign, videoprodukci a tvorbu marketingových strategií. Dále poptávali služby v oblasti online marketingu, tvorbu aplikací pro klienty nebo copywriting,“ říká koordinátorka programu Zdeňka Kujová z Jihomoravského inovačního centra.
Kreativní vouchery jsou inspirované úspěšným konceptem podpory z Manchesteru nebo Salzburgu. Brno je představilo poprvé v roce 2016 jako vůbec první město v Česku. Podobné vouchery už rozdává třeba i Praha.