Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

BSkyB koupí Sky v Německu a Itálii

Rupert Murdoch se vzdává kontroly nad placenými televizemi.

  • ČTK
  • 25. 07. 2014 12:43
Rupert Murdoch letos v červenci v Sun Valley v americkém Idahu. Foto: Profimedia.cz

Rupert Murdoch letos v červenci v Sun Valley v americkém Idahu. Foto: Profimedia.cz

Britská mediální společnost British Sky Broadcasting Group (BSkyB) koupí za zhruba 5,35 miliardy liber (asi 185 miliard Kč) placené televize Sky v Německu a v Itálii. Většinový podíl v nich teď má americká společnost 21st Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ta vlastnila Sky Italia ze 100 %, ve Sky Deutschland má podíl 57 % a v samotné BSkyB 39 %. Murdoch je ve Fox většinovým vlastníkem.

BSkyB uvedla, že za Sky Italia na základě dohody zaplatí 2,45 miliardy liber. Dalších 2,9 miliardy liber zaplatí za celý podíl Foxu ve Sky Deutschland. Sloučením vzniklá skupina Sky Europe by měla mít na 20 milionů předplatitelů.

Dohodou, jíž vznikne nové evropské mediální impérium, BSkyB reaguje na zpomalující růst na domácím trhu. BSkyB za téměř 25 let existence ovládla britský trh placených televizních kanálů. Tam ji ale v poslední době vznikla první velká konkurence - telekomunikační skupina BT. Expanzí do Itálie, kde placené televize ještě tak ziskové ani oblíbené nejsou, přitom podle agentury Reuters získává nový zdroj růstu na jiné než domácí půdě.

BSkyB přitom sází na to, že dokáže snížit náklady na vše od set-top boxů po vysílací práva. Mohlo by ale chvíli trvat, než se vznik Sky Europe vyplatí, podotkl Reuters. Sky Italia za poslední tři roky ztratila 220.000 zákazníků, když byli Italové kvůli skomírající domácí ekonomice nuceni omezovat některé výdaje. V Německu Sky Deutschland sice roste co do příjmů a nárůstu zákazníků, podíl těch, kdo jsou ochotni si televizi platit, v zemi ale zůstává nízký a nepřesahuje pětinu populace.

Nové akvizice přinejmenším v poslední době zvažovala i Murdochova 21st Century Fox. Nedávno potvrdila, že předložila nabídku na převzetí americké mediální skupiny Time Warner, ale neuspěla.