V neděli po osmé začal na televizi Nova nový detektivní seriál z prostředí advokátní kanceláře Dáma a Král. V hlavních rolích Matěj Hádek, Tereza Hofová a Miroslav Donutil. Hlavním scenáristou je Štefan Titka, hlavním režisérem je Vladimír Michálek, producentem Bionaut Vratislava Šlajera, který pro Českou televizi dělal Svět pod hlavou a s Donutilem Doktora Martina.

„Budeme úplně jiní.“ Vodafonu pomáhá i Bartoška

Zastavujeme počítání dat, prohlašuje mobilní operátor. Začal prodávat pasy na používání skupin sociálních sítí. V kampani má Jiřího Bartošku, Tomáše Třeštíka či Luďka Staňka.

Největší globální kampaň za 33 let své existence a největší svou marketingovou změnu za poslední dvě desetiletí dnes ohlásil mobilní operátor Vodafone. Ve světě i v Česku mění positioning, styl marketingové komunikace, inovuje logo. To dosavadní s uvozovkou uvedl v roce 1998, v roce 2009 ho doplnil sloganem Power to you. Teď heslo zní Budoucnost je úžasná. Ready? Uvozovka v logu je nově rozpohybovaná, dynamická, má „mít design nového tisíciletí. To vše má značit připravenost na budoucnost, na nový životní styl, nové technologie. „Byli jsme v období internetu, teď se přesouváme do plně digitální doby. Jsme ready a vyzýváme ostatní, aby na změnu byli taky připraveni,“ předeslal dnes v české centrále firmy v pražských Stodůlkách její generální ředitel Jiří Báča. O úžasnosti budoucnosti v online spotu Vodafonu předsvědčují herec Jiří Bartoška (zároveň tvář aktuální kampaně banky Moneta), publicista Luděk Staněk, fotograf Tomáš Třeštík či majitel ČSFD.cz Martin Pomothy.

„Měníme positioning. Měníme to, kam bude Vodafone směřovat. Lidi mění způsob komunikace i způsob práce, jsme v exponenciální době, poháněné infrastrukturou, technologiemi, daty a my jsme toho oběhovou soustavou. Chceme převzít aktivně odpovědnost za tuto změnu, za budování digitálního Česka,“ pověděl ředitel taky. „Vodafone, jak ho znáte ted v CR, bude za několik let bude vypadat úplně jinak. Budeme mimořádně digitální společnost. Prodejny a to jak komunikujeme se zákazníky, to vše se zásadně změní,“ prohlásil Báča. „Budeme v budoucnu poskytovat všechny služby napříč technologiemi a daty. Místo poskytovatele budeme partnerem. Chceme být lákající a vstřícnou firmou,“ nechal se slyšet šéf českého Vodafonu.

Co to bude znamenat v praxi? Obchodní nabídku firma ode dneška upravuje v duchu něčeho, čemu říká „demokratizace dat“. Nově vytváří přístup ke skupinám mobilních aplikací populárních sociálních sítí. „Hledali jsme způsob, jak oslovit co nejvíc zákazníků na českém trhu,“ řekl hlavně k cenotvorbě Petr Dvořák, viceprezident Vodafonu pro nefiremní klienty. „Naším cílem je zasáhnout masu.“ Operátor tak začne prodávat čtyři varianty pasů, které se podle Dvořáka podobají festivalovým – ode dneška zavádí Social Pass a Chat Pass, oba za 99 Kč, později 15. listopadu přijdou Video Pass a Music Pass. Social Pass umožňuje přístup na Facebook, Instagram, Twitter a Pinterest, Chat Pass zpřístupní messengery WhatsApp, Viber, Facebook Messenger, Telegram a Vodafone Message+, ne ale třeba emailový klient jako Gmail („mail není chatování,“ řekl ředitel Báča, „mail pomalinku umírá, zemře stejně jako gramofonové desky“). Ani aktualizace samotných aplikací do balíčku nespadá, v případě Facebooku jsou to přitom stovky megabytů. V jednání je údajně další množství partnerských subjektů, mezi hudebními partnery mají být i lokální. Síťovou neutralitu hodlá operátor kvůli regulátorovi dodržovat tím, že svou platformu prezentuje jako otevřenou, do níž se jako partner může přihlásit jakákoli sociální síť. „V podstatě zastavujeme počítání dat,“ prohlásil Báča. „Balíčky fungují i v zahraničí,“ zdůraznil Dvořák.

V reklamní kampani chce značka působit tak, že „pomůže s novými technologiemi odkrývat vzrušující budoucnost“, při vědomí, že lokální pohled v Česku je „máme se pořád líp, ale cítíme se stále hůř“. „Máme globální exekuci, která dává smysl i českým lidem,“ řekl viceprezident Dvořák k říjnové, adaptované části kampaně s tím, že v minulosti při testování v Česku dosavadní globální koncepty spíš zklamaly.

Adaptované spoty mají název Hello a slogan Budoucnost je úžasná. Ready? Vysílají se ve dvou stopážích, minutové a půlminutové. Poběží do 29. října na skupinách kanláu Primy, České televize a At Media (balíček At Max). Použitou skladbou je Changing od britského dua Sigma a zpěvačky Palomy Faith.

Spot, který představuje nové balíčky Social Pass a Chat Pass bez počítání dat, částečně vychází z globálního spotu Hello a je opět lokálně doplněn. Existuje v půlminutové a čtvrtminutové stopáži a poběží také do 29. října, na týchž kanálech jako spot Hello.

Kampaň má i svou tiskovou část.

Inzerát z nové kampaně Vodafonu

Inzerát z nové kampaně Vodafonu

Inzerát z nové kampaně Vodafonu

Inzerát z nové kampaně Vodafonu

Od poloviny listopadu pak v médiích poběží česká kreativa, od agentury McCann Prague, s claimem Datování bez počítání.