Řešíme už pár týdnů s několika chytrými přáteli otázku content managementu a vytváření zajímavého obsahu pro několik reklamních klientů současně.
A klíčová otázka, kterou každá naše debata začíná a ke které se po dlouhé a košaté diskusi vracíme, zní: jak vypadá marketingový obsah, který naše publikum chce dobrovolně a aktivně konzumovat?
Tedy ne obsah, který jim chceme vnutit, ale obsah, za který nám zákazníci možná dokonce poděkují, protože jim skutečně pomůže, inspiruje je, otevře jim nové dveře.
Řada klientů po nás dnes chce vytvářet obsah, ideálně hrozně zábavný a vtipný, který odráží jejich produktovou nabídku, mluví o jejich službě nebo značce. To je zásadní omyl. Content, který má skutečnou šanci uspět a oslovit, mluví právě o zákazníkově potřebě, o jeho problému, odráží jeho reálnou situaci.
Pracovně a trochu drze tomu říkáme nemarketing. To je přesně ten marketing, který nevypadá a nesmrdí na sto honů jako marketing. Právě takový jsou zákazníci ochotni konzumovat, nebo dokonce aktivně vyhledávat.
Nemluvte o sobě, o své nabídce, značce. Podívejte se kolem sebe. Určitě máte něco zajímavého, čím můžete získat pozornost, navázat řeč. Stejně jako večer u baru. Když budete té půvabné dívce vedle vás vyprávět jen o sobě, do dvou minut se znuděně otočí, nebo odejde. Mluvte o ní, ukažte, že vidíte svět podobně jako ona, nebo třeba úplně jinak, ale zajímavě, originálně. Pak si s vámi dá drink a možná i něco víc…
Noviny jsou v krizi, online média už roky hledají způsob, jak od zákazníků, kteří čtou jejich zprávy, získávat spravedlivou odměnu. Reklama je ve výhodě – „akční nabídka“ má zpravidla větší publikum než akční titulek ve zprávách.
Právě proto by reklama neměla usnout na vavřínech. Nemarketing je cesta, jak se úspěšně dostat blíž k zákazníkům, stále víc imunním vůči klasické reklamě.