Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 26. týden 2018
- Kaspen/Jung von Matt: Objevte Kroužek (45 %)
značka, klient: Budějovický Budvar - Fallon: Vyber si cestu podle chuti (32 %)
značka: Birell, klient: Plzeňský Prazdroj - McCann Prague: Nic na vás nehrajeme (26,4 %)
značka, klient: Bohemia Energy
- BeefBrothers: Jen dohromady jsme sport (26,1 %)
značka, klient: Tipsport - VCCP, Ogilvy: Hrdé nuly (22 %)
značka: Zlatopramen Radler, klient:Heineken Česká republika
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Budvar představuje novinku (45 %)
Budějovický Budvar ve své aktuální reklamní kampani představuje novinku Kroužkovaný ležák, kvasnicové pivo určené pro hospody.
Tento týden to není žádná hitparáda, přiznejme si to. Naštěstí Budvar si drží svou laťku vysoko. Zpracování má čistý styl i atmosféru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Konečně řemeslo. Škoda, že nedošlo na nějaký post pack shot fórek, ale jinak mile čisté - a body nahoru za to, že neukecané.
Vilém Rubeš
Je to dobrý, jednoduchý, jiný. Není tam nic navíc, tak co víc si přát.
Adam Roučka
To je navoněná bída. Ten Kroužek si mám dát, protože, ehm, jsou v reklamě kulaté věci?
Pavel Jechort
Tohle mě mrzí. Jedna z mála značek, který dlouhodobě měly jasnej postoj a názor, tentokrát stojí na tom, že některý věci jsou kulatý. Jako je to hezký. Ale pro mě je to krok zpátky. I tak ale vítěz týdne.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Na to, že tenhle spot vlastně o ničem není, jenom se tam pořád opakujou ty blbý kroužky, tak je to hezky řemeslně zvládlý. Dokonce to má závěr. Vlastně je to nejsympatičtější počin tohoto týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Příjemná pivní poetika. A dokážu si představit, že se motiv kroužku využije ještě kreativněji. Tak třeba příště.
Alena Oswaldová (Nestlé)
Myslím si, že průměrný pivař prostě nepochopí, co znamená ten kroužek, minimálně ze spotu to nelze pochopit. A proč bych si tedy měl Budvar dát?
Milan Černík (Seznam.cz)
Úplně nevím, co si z toho mám vzít. Ale kouká se na to pěkně, to zase jo. A kromě obrazu taky skvělá práce se zvukem. V momentě čepování piva jsem si v duchu mlasknul.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Vizuálně krásné, spot skvěle graduje, proto věřím, že by mohl fungovat i v onlinu, přesto, že je rozuzlení ATLkově na konci.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)
2. Birell propaguje všech devět příchutí (32 %)
Nová reklama nealko piv Birell poprvé v jedné kampani představuje všech devět příchutí. Objeví se v televizi, tisku, online a od července také na venkovních nosičích. Autorem myšlenky televizního spotu i venkovní reklamy je agentura Fallon, produkci zajistila Savage, spot režíroval Tomáš Řehořek. Online kreativu vytvořila agentura Symbio, produkci Zoom a režisérkou byla Karen Davidsen.
Pardon, ale já vůbec nevím, co mám hodnotit. Kameru, casting, střih? Je tu všechno - kola, hory, zlatý retriever, sbírání hub, voda. Ale kde je nápad?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je tam všechno, co loni. A navíc pes na sajdkáře s brejlema. To přece už konečně jednou musí zabrat, ne?
Vilém Rubeš
O psí chlup lepší varianta Zlatopramenu, ale zas s horším claimem. Řikám si, jestli nejde udělat letní nealko pivo jinak než s rozjuchanou partičkou na vodě/kole/horách/louce.
Adam Roučka
Autenticky rozesmátá sexy partička na elektomotorce vydávající zvuk se výborně rýmuje s nealko pivem, které si dám proto, že „mě to baví“. Tam bude patřit minimálně jeden ze dvou Čechů.
Pavel Jechort
Těším se, až se v kategorii nealko piva dostaneme k hlubšímu insightu než „dá se to pít při sportu“.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Tohle není ani na roveň filmu Špunti na vodě. Tohle tak prošumí kolem mě, zítra se probudím s absolutně nulovýma vzpomínkama. Radši si dám v Tatranu svou orosenou Gábinu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Je samozřejmě pěkné, že se v jedné image kampani komunikují všechny produktové řady najednou. Jenže běžný smrtelník nemá šanci to zjistit. Takže hodně štěstí s takovým konceptem.
Alena Oswaldová (Nestlé)
Birell je dlouhodobě moc dobře komunikovaná značka. Oproti „nule“ mě to chytlo mnohem více.
Milan Černík (Seznam.cz)
Lifestylovka. Nenadchne, ale neurazí. Pěkně natočené. Není moc co rozebírat.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)
3. Reklama, která se nenatočila (26,4 %)
Nic na vás nehrajeme je název nového komunikačního konceptu dodavatele energií Bohemia Energy, který se poprvé v médiích objevil 25. června. Jedná se o koncept reklamy, kterou se nikdy nepodařilo natočit, ale přesto je v médiích vysílána. Hlavními postavami jsou Pavel Liška a Marek Daniel. Koncepčně je kampaň o natáčení reklamy týkající se dodávky energií. Nikdy však není vidět finální výsledek, ale pouze příprava na natáčení televize, videa či nahrávání radiových spotů. Kampaň se zaměřuje na boření mýtů, které kolem dodávek energií panují, a na benefity, které Bohemia Energy zákazníkům nabízí. Cílem je posílení znalosti značky a jejího pozitivního vnímání a podpořit prodejní aktivity v rámci všech obchodních kanálů.
První fáze kampaně poběží od 25. června do konce roku primárně v televizi (Nova, Prima i Barrandov), kdy půjde o kombinaci třicetivteřinových spotů a sponzoringu a přes léto dvou třicetivteřinových radiových spotů (Rádio Impuls, Radiohouse). Na internetu bude koncept využit zejména ve vyhledávání, ve videoobsahu, na sociálních sítích a v bannerových kampaních převážně přes RTB.
„Nic na vás nehrajeme.“ Ale vždyť oni hrají... Přiznám se, že ani této kampani moc nerozumím. Navzdory hvězdnému hereckému obsazení.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je problematické, když s profláknutými týpky točíte jako že nepovedenou reklamu. Ono by to ve finále mohlo vypadat skutečně jako nepovedená reklama. Ale kampaň chce podle zadání „bořit mýty“. Třeba o tom, že prodejci energií mají zákazníky za prosťáčky? Tak ten teda nepadl.
Vilém Rubeš
Osvěžující, že Liška hraje výjimečně tak trochu idiota. Jen místo Blaníka příště dejte Koháka, prosííím.
Pavel Jechort
Tohle už muselo vypadat strašidelně na tom papíře. Tyhle pocity znám, však i já jsem napsal hrůzostrašný kousky. Je třeba to brát sportovně. Nikdo neumřel, jedeme dál.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
I trapný humor může být trapný.
Alena Oswaldová (Nestlé)
Já jsem se pobavil. Blaník i Liška budou vždy fungovat, je otázka či i pro samotnou značku.
Milan Černík (Seznam.cz)
Hele, reklama z making of reklamy... Co si vybavuju, tak jedinej, kdo dokázal tenhle formát pojmout vtipně a zajímavě, byl T-Mobile a Saatchi. Tuším, že nějakejch šest let zpátky.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Lišku i Daniela mám rád, jejich humor mě baví. Bohužel tady pro ně nevznikl prostor. Platforma behind the scenes natáčení by snesla určitě větší vtípek.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)
4. Tipsport ukazuje beach volejbalistky (26,1 %)
Nová kampaň sázkové kanceláře Tipsport s Barborou Hermannovou a Markétou Nausch Slukovou akcentuje „největší komunitu sázkařů“, která je jednou z konkurenčních výhod společnosti. Volně tak navazuje na předchozí reklamy s Jakubem Voráčkem či Bořkem Dočkalem. Postupně se objeví v hlavních televizních kanálech i na sociálních sítích. Pilířem je dvacetivteřinový televizní spot, který se poprvé na obrazovkách objevil u turnaje Světového okruhu v plážovém volejbalu v Ostravě. Beach volejbalistky turnaj vyhrály a podruhé tak triumfovaly na World Tour.
I na tomto reklamním spotu Tipsport spolupracoval s BeefBrothers. Pláž v první části spotu se točila na břehu Jezera Lhota u Brandýsa nad Labem, druhá část v Poděbradech. Produkci dělala společnost Frame100r.
Já to asi nechápu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je tam beach. Je tom volley. Je tam ball. A řekne se tam jméno zadavatele. Někomu to stačí.
Vilém Rubeš
Já tomu nerozumim, za mě je to ou ou out.
Adam Roučka
O insightu si myslím, že sport by byl bez sázejících úplně stejný, možná i lepší, takže nic. A zpracování, šílený Max řízlý sportovním přenosem, hmmm.
Pavel Jechort
Ta scavenger post-apo vize je pro mě moc daleko. Navíc to celý trochu shazuje ty sportovce, a bez nich by zase nebyl žádnej Tipsport. Takže tak.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Mně se nelíbí ten tón. Jako by mluvil nějakej despota. Bez nás jste nuly, už si ani neplácnete. Půjdete sbírat odpdky na Mácháč a budete rádi. Tohle je takový fanouškovství naruby.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Lepší start kampaně si Tipsport možná přát nemohl, ale lepší kampaň by si přát rozhodně měl. „Jen dohromady jsme sport.“ mohl být silně emotivní claim, ovšem v jiné produkci a s jinou značkou.
Alena Oswaldová (Nestlé)
Snaha o dramatičnost na začátku, ale chybí moment překvapení, který by v každém spotu, co jde do onlinu, měl být.
Milan Černík (Seznam.cz)
V televizi mě teď při mistrovství zasáhnul i fotbalovej spot (Dočkal! Neválej se v tom vápně!). Ten mi přijde z celý série asi nejlepší. Ano, myšlenka sice není převratná, ale o to víc se makalo na exekuci. Je to zapamatovatelný, sázkářům to polichotí a dobře se na to kouká.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Voiceover a message mi přijdou v pohodě, ale vizuálně s obrazem mi to spolu moc nehraje. Nápad na bitevní atmosféru a následný přechod do realu asi fajn, ale vše dohormady to na první dobrou nefunguje.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)
5. Zlatopramen ukazuje nuly (22 %)
V úterý 19. června se v Praze uprostřed Vltavy na jeden den objevil travnatý ostrov s „nulami“ plnými květů levandule. Za atrakcí v centru Prahy stojí nový Zlatopramen Radler herbal 0,0% se svou kampaní Hrdé nuly. Dvě nuly pokryté tisícovkou speciálně vyrobených dekorací v podobě květů levandule a bobulí černého rybízu dosahovaly výšky až 7 metrů a byly umístěné na pontonu znázorňujícím plovoucí ostrov plný bylinek. Celková váha samotné konstrukce převýšila 1,5 tuny a stála na pontonu vážícím celých 160 tun.
Cílem instalace bylo odstartovat letní kampaň Zlatopramenu, která představuje novinku na trhu a její přednost - 0,0 % objemu alkoholu. Díky tomu si může dovolit vybízet spotřebitele k letním radovánkám bez omezení. Novinka je dostupná ve dvou nových příchutích: citron, bezový květ a máta nebo černý rybíz a levandule.
Autorem kreativního konceptu Hrdá nula je agentura VCCP. Autorem instalace na Vltavě byla agentura Ogilvy včetně exekutivní a mediální stránky.
„Jsem hrdá nula.“ Jsem tady jediná, komu to zní strašně divně? Nedokážu si na toto spojení slov zvyknout, i když se snažím. A těch levandulí v instalaci je podle mě trochu škoda.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Myslím, že slogan „Jsem hrdá nula“ by k české reklamě docela ušel. I když k téhle kampani je to trochu nespravedlivé.
Vilém Rubeš
Scénáře musely dát zabrat: Jedou na vodě a nic se nestane. Stojí na hlavě a nic se nestane. Mejou vokna a nic se nestane. Holt nula od nuly pojde.
Adam Roučka
Mně se zdá, že se letos výrobci nápojů předhání, kdo vymyslí horší claim. Jsem hrdá nula je za mě obrovský favorit.
Pavel Jechort
Těším se, až se v kategorii nealko piva dostaneme k hlubšímu insightu než „dá se to pít při sportu“.
Martin Svetlík (McCann Prague)
Může být číslice hrdá? A proč je ta nula vůbec hrdá? Většinou jste hrdí na to, když vy nebo někdo jiný něco dokáže. Hrdost na to, že se vodáci neudělali? Nebo, že se myč oken neutrhl z lana a nespadl do kolejiště? To tý vaší nealkoholický nule stačí docela málo.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Jak by řekla moje babička: to mi nedělá dobře na nervy. Dikce, hudební podkres, zneužití „hrdosti“ – všechno v iritující marketingové křeči.
Alena Oswaldová (Nestlé)
Skvělý claim, beru si ho za svůj. Trochu mi v těch spotech chybí emoce. Klasická produktovka.
Milan Černík (Seznam.cz)
Taktická kampaň proti Birellu. Zřejmě. Protože nic víc v tom není.
Miky Karas (Scholz & Friends)
Jednoduché, jasné, vybrané scény dobře vystihují cílovky. Moment překvapení asi neudělá díru do světa, ale pro představení produktu to bude fungovat. Škoda, že se nenašel prostor pro trochu víc srandy.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
