Budvar si místo Mindshare vzal na média Publicis

Nová mediální agentura pro pivovar navrhla novou strategii kombinující televizi a online.

Státní pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský národní podnik nově zajišťuje nákup a plánování offline i online médií s důrazem na data a flexibilitu investic. V pozici mediální agentury střídá Mindshare z GroupM.

Publicis pro Budějovický Budvar navrhl novou mediální strategii postavenou na flexibilním plánování mediálních investic, datech a propojení dvou klíčových mediatypů - televize a onlinu: „Při plánování kampaní tak bude Budvar nově pracovat s takzvaným screen planningem, všekanálovou strategií založenou na optimalizaci frekvence a zásahu různých věkových segmentů cílové skupiny napříč televizí a online. Využije také sofistikované datové cílení na regiony a domácnosti. Pro dosažení maximální efektivity kampaní pak Publicis Groupe pro Budvar připravila flexibilní mediální plán, ve kterém je vázána jen část ročního rozpočtu. Díky tomu bude možné optimalizovat mediální investice podle výsledků předchozích kampaní a aktuálního vývoje na trhu.“

„K měření kampaní bude Budvar mimo svůj pravidelný tracking výkonu značky využívat i analytické nástroje Publicis Groupe jako BrandOn či Star Track a plánuje rovněž nasazení ekonometrického modelování. To dokáže vyhodnocovat dopad kampaní nejen z hlediska mediálních a brandových parametrů, ale rovněž analyzovat dopady externích faktorů jako je komunikace konkurence, situace v tržní kategorii, počasí a podobně. V plánu je i datová spolupráce s e-retailery, která umožní vyhodnocení kampaní až do úrovně uskutečněných nákupů,“ uvádí též agentura.

„Střednědobou vizí je proto například vytvořit pro Budvar na míru datový dashboard, ve kterém najde na jednom místě veškerá kampaňová i obchodní data. Toto řešení už využívá řada našich klientů a významně usnadňuje rozhodování o budoucích kampaních,“ říká Martin Požárek z Publicis Groupe, jehož tým má klienta na starost.

„Společně pracujeme na systémech vyhodnocování, které budou co nejvěrohodněji reportovat dopady kampaně, respektive jejích částí. To nám umožní kampaň nadále optimalizovat a co nejefektivněji investovat náš rozpočet,“ doplňuje Gabriela Kudrnáčová, marketing manager Budvaru pro tuzemský trh.