Burda International CZ, tuzemská pobočka německého holdingu Hubert Burda Media, kupuje české internetové vydavatelství Extra Online Media. To dosud ze 75 % vlastnili fond Pale Fire Capital, jehož partnery jsou Jan Barta, Dušan Šenkypl, David Holý, Petr Krajíček a Jiří Ponrt, a z 25 % Tomáš Kačena, generální ředitel firmy. Ten v pozici zůstává a bude podřízen generální ředitelce Burda International CZ Petře Fundové. Burda a Extra Online Media mají dál fungovat jako samostatné subjekty. Finanční podrobnosti akvizice nebyly zveřejněny.
Původně časopisové vydavatelství Burda (vydává magazíny Elle, Marianne, Svět ženy, Apetit nebo Chip) akvizicí výrazně posiluje svou pozici na online trhu. Její online aktivity oslovují na 2,7 milionu uživatelů (v květnu podle NetMonitoru) a mezi tuzemskými vydavateli je na internetu na 13. příčce. Extra Online Media, založená v roce 2013, zasahuje téměř pět milionů uživatelů měsíčně, vlajkovou lodí vydavatelství je bulvární web Extra.cz téměř s 2,9 milionu uživatelů, což je víc, než má na webu celá Burda. Dál firma produkuje web pro ženy a životní styl Lifee.cz, zábavní G.cz, Extralife.cz, videoweb OneTV.cz a také Toprecepty.cz, přední tuzemský web s recepty. A loni spustila internetové videonávody Extrakurzy.cz. Koncem roku 2021 přestala Extra Online Media po sedmi letech spolupracovat na prodeji reklamy s Czech News Center, od roku 2022 je jejím obchodním zastupitelstvím se stala Tiscali Media s Arbomedia.
„Akvizice Extra Online Media dále posiluje naše online aktivity a zvyšuje zásah našeho publika oslovováním nových cílových skupin. Tato transakce velmi dobře doplňuje naše současné, dobře etablované portfolio značek se silným vlivem a dosahem v oblasti fashion a lifestylu a činí z Burda International CZ vedoucího hráče na trhu v segmentu online foodu. Jde o perfektní spojení obsahu,“ prohlásila šéfka české Burdy Fundová.
„Když jsme před deseti lety zakládali Extra Online Media, naším cílem bylo vytvořit nové vydavatelství, které bude hrát významnou roli v mediálním sektoru. Spojením s jedním z největších evropských vydavatelských domů se nám nyní daří tohoto cíle dosáhnout,“ doplnil Kačena. Další rozvoj si slibuje od „vysoce zkušených odborníků a technického know-how“ v Burdě.
„Akvizice společnosti Extra Online Media povede k dalšímu digitálnímu růstu na českém spotřebitelském trhu, což je dokonale v souladu s naší globální strategií: propojujeme jednotlivé trhy z hlediska obsahu, technologií a obchodu, využíváme know-how celé sítě Burda International a zároveň podporujeme místní podnikání,“ uvedl Tom Bureau, šéf Burda International, která sdružuje globální aktivity německé mediální společnosti Hubert Burda Media s působností v 11 zemích.

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
