Business Factory rozjíždí Xnauts, agenturu pro rozšířenou realitu

V nové dceřiné firmě bude mít Business Factory většinu, řídit ji bude Pavel Max Vincenc.

Jan Pátek, šéf Business Factory, a Pavel Max Vincenc, šéf Xnauts. Foto: Vojtěch Mervart

Jan Pátek, šéf Business Factory, a Pavel Max Vincenc, šéf Xnauts. Foto: Vojtěch Mervart

Původně brněnská marketingová agentura Business Factory zakládá dceřinou firmu Xnauts, zaměřenou na marketingová řešení v takzvané rozšířené realitě (augmented reality, respektive extended reality, zkráceně AR, respektive XR). V nové firmě bude Business Factory mít 90 %, zbylých 10 % bude patřit řediteli firmy, kterým se stal Pavel Max Vincenc. Ten do loňska působil v podobně zaměřené divizi digitální agentury Fragile, respektive komunikační skupiny Knowlimits, pod níž Fragile patří.

Ve Vincencově týmu má zprvu fungovat čtyři až pět interních pracovníků, například designér a kreativec David Wayne, a k tomu externisté, včetně zkušených tvůrců, jako je třeba kreativní ředitel holandské agentury Livewall Chris Pelk. Kromě Prahy a Brna hodlá nová firma fungovat také ze slovenské Bratislavy, polské Varšavy či z Dubaje, tam všude už operuje rovněž Business Factory. Ta ze svých čtyř poboček poskytuje služby klientům ve třicítce zemí světa a její tým čítá přes 100 lidí.

Business Factory, fungující 13 let a soustředěná na digitální marketing, v loňském roce spravovala klientské rozpočty ve výši kolem jedné miliardy korun a podle svého šéfa Jana Pátka dosáhla tržeb zhruba 75 milionů Kč. Letošní plán počítá s růstem o 30 % a část nových tržeb by měla přinést právě dceřinka pro marketing v rozšířené realitě. Jak Pátek řekl Médiáři, cílem pro letošek zároveň je, aby hospodaření nové entity skončilo na černé nule, tedy aby firma v prvním roce dokázala pokrýt své náklady. 

Nově založení Xnauts chtějí využít toho, že dva pandemické roky zvýšily zájem o online celkově a spolu s tím zájem firem komunikovat právě v digitálním prostředí. Klientům plánují poskytovat řešení v prostředí sociálních sítí Facebook, Instagram, Snapchat či TikTok. Nejčastěji půjde o různé filtry, v budoucnu chtějí vyzkoušet i formáty spojené s chystaným metaverzem, virtuálním světem, který propaguje provozovatel Facebooku. Pro Business Factory by tato nabídka měla být novým lákadlem pro řadu stávajících klientů. Na první reálný byznys Xnauts čekají, zatím na bázi výměnného obchodu vytvořili filtry pro kolekci oblečení modelky Simony Krainové nebo pro chystanou premiéru filmu Vyšehrad.

Zájem o novou formu digitálního marketingu má podpořit zářijový festival zaměřený právě na rozšířenou realitu. Pražský ARfest se letos bude konat potřetí, plánován je na pátek 9. září. Opět ho pořádá zmíněný Pavel Max Vincenc, šéf Xnauts a bývalý kreativní ředitel Fragile či Havas Digital.

Sdílejte