Business Factory v Česku vyrostla o 30 %, nabírá nové klienty a vyvíjí nové technologie

Rok 2021 byl pro marketingovou agenturu Business Factory velmi úspěšný. Česká pobočka za minulý rok vykázala 30% meziroční nárůst tržeb a během roku získala řadu nových klientů jako například Footshop, Groupe SEB, Preciosa, Carvago či Slevomat. Jak se dařilo Business Factory nejen na globálním trhu, popisuje její CEO Jan Pátek.

Jan Pátek

Jan Pátek

Business Factory globálně

Česká pobočka tvoří necelou polovinu objemu příjmů celé skupiny Business Factory. Agentura působí aktivně i v Polsku a Spojených arabských emirátech, kde se také minulý rok podařilo také celkem zajímavě vyrůst. Česká pobočka v loňském roce zaznamenala v meziročním srovnání 30 % nárůst tržeb. Úspěšný byl rok 2021 také z pohledu nových akvizic. Řadu významných klientů agentura rozšířila například o Footshop, Groupe SEB, Preciosu, Carvago a mnoho dalších.

Celkově se jednalo o zatím nejúspěšnější rok v průběhu třináctiletého působení Business Factory u nás i ve světě. Celkový objem spravovaných mediálních rozpočtů Business Factory se loni blížil k 1 miliardě korun. 

“Před dvěma lety jsme v Praze založili mezinárodní tým, který řeší zbytek světa, kde pobočky fyzicky nemáme – aktuálně máme partnery ve Vietnamu, na Ukrajině, v Izraeli, Spojených státech a v dalších asi třiceti dalších zemích. Pokud bych měl rok 2021 zhodnotit nejen z pohledu čísel, máme za sebou nejlepší rok v historii firmy. O to větší bude výzva toto tempo růstu udržet a pokračovat. Plánů máme strašně moc,”  popisuje Jan Pátek, CEO Business Factory.

Inspirace a plány Business Factory

Průměrný meziroční růst digitálních agentur byl za loňský rok globálně někde kolem 14 %, ale Business Factory má ještě vyšší cíle. Plány pro všechny pobočky má agentura nastavené ambiciózně a společnými silami pracuje na jejich naplnění. V Business Factory zároveň pracují na nových technologiích, které umožní tvořit větší přidanou hodnotu pro jejich partnery.

„Máme obrovskou výhodu, že se pobočky mohou navzájem od sebe inspirovat a sdílet knowhow. Uvedu příklad - v Česku máme poměrně velký kreativní tým, který dělá super věci a chystáme přenést stejný model přístupu ke kreativně i do polské pobočky. To, že už jsme to jednou dělali, nám umožní se vyvarovat zbytečných chyb a jít více na jistotu,“  říká Jan Pátek.

Nové technologie a rozšířená realita

Business Factory se intenzivně zaměřuje na nové technologie a marketingové inovace. To se týká několika zajímavých interních projektů - jedním z nich je vývoj marketingové platformy pro klienty převážně z regionu APAC, o které se stará mezinárodní tým v Praze. Další kreativně-technologický projekt umožní stávajícím partnerům z celého světa posunout aktivity jejich značky do rozšířené reality (XR) a metaverza, což Business Factory vnímá jako velké téma budoucnosti a příležitost pro velké i menší firmy. 

„Už nyní začínáme s vývojem prvních projektů s využitím XR a brzy budeme moci prozradit více. Před dvěma lety jsme založili firmu MarketingIntelligence.io, která umožňuje firmám využívat data pro marketing a obecně pro řízení firem a jejíž služby už řada klientů ze střední a východní Evropy využívá, takže se v Business Factory nenudíme a pořád přemýšlíme, jak věci posouvat dopředu a hlavně inovovat,“ dodává Jan Pátek.

Text je placenou propagací agentury Business Factory