Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 20. týden 2019
- Respect APP: Mateřská není dovolená (55 %)
značka a klient: Modrý koník - Touch Branding: Divadlo v mobilu nezažijete (53 %)
značka a klient: Národní divadlo
- VCCP: Díky ženám bydlíme lépe, díky Raiffeisen stavební spořitelně na to máte (49 %)
značka a klient: Raiffeisen stavební spořitelna - Triad Advertising: Všichni jsme nároďák (44 %)
značka: Pilsner Urquell, klient: Plzeňský Prazdroj - Potěšte ty, které máte rádi (24 %)
značka: Svět cukrářů, klient: PNM International
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Modrý koník provádí „dovolenou“ (55 %)
Od maminek pro maminky, tak by se dal nazvat postup při natáčení videa pro kampaň Modrého koníka, webu, který rodičky sdružuje a umožňuje jim sdílet své zkušenosti. Účinkují v něm totiž opravdové matky. „Jako první jsme zveřejnili na našem portálu výzvu, že hledáme odvážné maminky, které se nestydí ukázat realitu své mateřské. Přihlásilo se 17 maminek, ze kterých pak agentura vybrala pět,“ říká Peter Vidovič, majitel Modrého koníka. Web se takto propaguje jako spolehlivý průvodce mateřskou, kde ostatní „dovolenkářky“ povzbudí, poradí a pomůžou. „Nechtěli jsme vytvořit další sterilní reklamu pro maminky. Dokonalé maminky-modelky, dokonalá miminka-modelky a dokonalé byty. Chtěli jsme ukázat realitu, autentické domácnosti, autentický chaos i autentickou lásku. Web Modrý koník je výjimečný tím, že to nejlepší na něm tvoří samy maminky, proto je i naše kampaň tvořená těmito úžasnými ženami,“ vysvětluje Peter Michalka ze slovenské agentury Respect APP, která je pod kampaní podepsaná.
Dlouhé, ale výstižné. Být matka, tak už nechodím jinam.
Michal Šoller (Cognito)
Jo, tohle je dobré. Uvěřitelní lidé, fajn muzika, příběh, produkt. Pak že to nejde. Stačí myslet a nebrat reklamu jako pásovou výrobu.
Pavel Jechort
S lepší produkcí by to mohla být skvělá věc. Ale za mě je na vahách zpracování/nápad pořád významnější to druhé, takže palec nahoru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Mateřská není dovolená, to je ze spotu víc než jasné. Záhadou je, kde jsou tatínci? Asi na hokeji.
Petr Václavík (2Fresh)
Tohle by fungovat mohlo. Je to naštěstí podané bez manžů, mimísků a podobně.
Lukáš Těžký
Reklama hraje na notu náročnosti mateřské. Jsem si celkem jistá, že se to mámám líbí. A o to asi šlo.
Aneta Klímová (Spaceti)
Napsané je to fajn, myšlenka za tím je. Ale celek působí podivně, upatlaně, zoufale - jak reklama na spolek slabomyslných nebo proti dětem.
Jan Šimek (Mustard)
Sice mnohoslovně a s upocenými dvojsmysly, ale aspoň poměrně jasná nabídka spotřebitelce.
Vilém Rubeš
No krása. A za tohle jsem rád. Za skutečný pohled na to, jak to na mateřské vypadá. Za skutečné ženy, které v tom spotu jsou, bez příkras. A za to, že si Modrý koník nehraje na nic, co není, ale naprosto jasně pracuje se svoji cílovkou.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
2. Divadlo jako alternativa k mobilu (53 %)

Národní divadlo: Divadlo v mobilu nezažijete (Touch Branding)

Národní divadlo: Divadlo v mobilu nezažijete (Touch Branding)

Národní divadlo: Divadlo v mobilu nezažijete (Touch Branding)

Národní divadlo: Divadlo v mobilu nezažijete (Touch Branding)

Národní divadlo: Divadlo v mobilu nezažijete (Touch Branding)
Zahájení prodeje předplatného Národního divadla na sezónu 2019/2020 předcházela důkladná příprava ze strany obchodního oddělení a souborů i oddělení marketingu pod vedením Heleny Vonkové. Kampaně na předplatné se v minulosti věnovali tématu „zajištění“ těch nejlepších míst, protože díky předplatnému si diváci opravdu mohou nakoupit lístky jako první a mají tudíž největší výběr. V roce 2019 se Národní divadlo ale rozhodlo dát do popředí „větší“ téma a spouští kampaň Divadlo v mobilu nezažijete. „Problematika nekvalitně tráveného času je morem dnešní doby. Nejenom děti, ale i dospělí často přijdou na to, že proflákali večer zíráním do obrazovky, aniž by si cokoli hodnotného odnesli.“, vysvětluje hlavní myšlenku kampaně Martin Marušinec, kreativní ředitel agentury Touch Branding, která kampaň připravila. Základní myšlenkou kampaně je připomenutí nám všem, kdo procházíme ulicemi, jedeme tramvají či vlakem s očima přilepenýma na displeji mobilu, trávíme odpoledne, večery i noci na sociálních sítích, že čas se dá trávit lépe. Podle tvůrců kampaně je Národní divadlo ideální kulturní instituce pro takové sdělení, protože může na tuto situaci poukázat a nepůsobit mravokárně: „Sezónní předplatné je navíc ideální řešení, jak si dopředu zajistit aspoň několik večerů v roce s ‘kvalitním obsahem’.“
To chce něco odvážnějšího, kvůli tomuhle ani nezvednou lidi hlavu od obrazovek. Vizuály jsou fajn, jen ta typoška chtěla větší péči.
Michal Šoller (Cognito)
Podle mě to jde naprosto mimo jakýkoliv insight. Že existuje svět mimo displej, je sdělení, které má s divadlem společného asi tolik jako s městským zoo.
Pavel Jechort
Emoce místo emotikonů. Moc pěkná a výrazná kampaň se skvělými headliny. Jenom ten Premiéra místo příspěvků je v té sadě trochu slabší.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Mobil bych jako konkurenci nebral a spíš bych se zamyslel nad tím jak ho využít k tomu, abych lidi do divadla dostal. Celkově mi není moc sympatické určovat, co je kvalitněji strávený čas.
Petr Václavík (2Fresh)
Kéž by to zafungovalo! Textace skvělá, k zamyšlení rozhodně došlo. Nepřirozené držení mobilů a tabletů trochu ruší. Jak by asi dopadla tahle kampaň v digitalu s cílením do mobilů?
Lukáš Těžký
Národ sobě i v době digitalizaci. Reklama mě baví a cílení na milleniály dává smysl.
Aneta Klímová (Spaceti)
Jo, fajn. I když vymezit se proti zlu je první nasnadě. Zajímavější přístup by byl dostat divadlo právě do těch mobilů. Jinak jak první tři vizuály drží hezky pohromadě, tak zbylé dva umírají za pochodu.
Jan Šimek (Mustard)
Mramoserné peskování veřejnosti by nám holt šlo.
Vilém Rubeš
Po dlouhé době tleskám. Až jsem začal přemýšlet, kdy jsem byl naposledy v divadle. Super!
Martin Frko (Direct pojišťovna)
3. Spořitelna Raiffky „děkuje“ ženám (49 %)
Raiffeisen stavební spořitelna představuje novou komunikační kampaň Díky ženám bydlíme lépe, díky Raiffeisen stavební spořitelně na to máte. Jejím cílem je zvýšit povědomí o značce a motivace lidí k modernizaci či pořízení lepšího bydlení. Nový komunikační koncept, který se v těchto dnech začne objevovat v několika typech médií, vytvořila reklamní agentura VCCP. S nadsázkou má vyjadřovat, že „za zvelebováním domovů, většinou nenápadným podněcováním svých protějšků, stojí převážně ženy a Raiffeisen stavební spořitelna umožňuje tyto sny a nápady financovat“. „V naší nové kampani je hlavní nosnou myšlenkou situace, kterou určitě mnoho z nás dobře zná. Tou je, že zejména díky ženám a jejich dlouhodobému a nenápadnému přesvědčování měníme své bydlení k lepšímu,“ komentuje Lukáš Kopecký, marketingový ředitel Raiffeisen stavební spořitelny. Spoty mají podpořit image firmy jako partnera pro pořízení vlastního bydlení, rekonstrukce či modernizace. Natáčení probíhalo dva dny v pražských Vršovicích a výsledkem jsou dva třicetisekundové příběhy ze života jedné čtyřčlenné rodiny.
Ajéje, teď si budou ženy ještě víc vyskakovat. Ale aspoň to vzbudí nějaké emoce. Tak proč ne.
Michal Šoller (Cognito)
Ženu ani hokejkou nepohladíš, leda bys měl žlutou kuchyň.
Pavel Jechort
Mám jednu otázku: kde sehnali dvojnici Scarlett Johansson? Jinak celkem příjemná nuda v novostavbě.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Pochválil bych casting. Baví mě dialogy a to i přesto, že trochu smrdí stereotypem, naštěstí mají terasu a můžou si vyvětrat.
Petr Václavík (2Fresh)
Prostě půjčka. Zkusíme tam dát trochu toho genderu a taky vtipu, ať jsme jakože pozitivní. A ono to stejně nějak nefunguje a je to pořád dokola to samé.
Lukáš Těžký
Milá rodinná reklama, nicméně jsem pořád nepochopila, co tím autor chtěl říct.
Aneta Klímová (Spaceti)
Další milá rodinka - táta podpantoflák, synáček chytrý jak rádio a supermáma. Nic proti ničemu. Neurazí.
Jan Šimek (Mustard)
Já v životě poznal hodně divný lidi, ale takové, co mi ukazují tvůrci této kampaně, jsem teda zaplaťpámbu nepotkal...
Vilém Rubeš
Rodinných příběhů v reklamě vídáme tolik, že se trochu bojím, aby tahle sympatická maminka nezapadla.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
4. Pilsner obléká virtuální dres (44 %)

Ve speciálním filtru v Messengeru se můžete virtuálně obléct do národního dresu

Pilsner Urquell: Stejná chuť vyhrávat (Triad Advertising)

Pilsner Urquell: Stejná chuť vyhrávat (Triad Advertising)
Ať už hokejistům fandíme přímo na stadionu, s přáteli v hospodě nebo doma u televize, všichni jsme součástí nároďáku. To si mají odnést fanoušci z nové hokejové kampaně od Pilsner Urquell a agentury Triad Advertising, jejíž hlavním prvkem je 3D filtr s českým dresem, který navazuje na televizní spoty, venkovní inzerci a digitální komunikaci. Značka je s českým hokejem propojena několik let a partnerství pokračuje i letos. Pivní brand vytvořil ve spolupráci s Triadem virtuální dres, který z každého Čecha v okamžiku udělá člena české reprezentace. Vytvořen je v prostředí Facebooku, respektive jeho komunikačního nástroje Messenger, díky rozšířené realitě (AR) a vedle dresu a helmy, které takto fanouškům nasadí, umožňuje změnit si motiv vlajek na tváři a reaguje na různé výrazy obličeje, díky kterým mohou lidé oslavit výhru či smutnit nad prohrou. Během samotného šampionátu se pak má filtr s dresem aktualizovat podle aktuálních událostí a reflektovat ty nejzajímavější situace.
Originální je to asi jak Kanada ve finále, ale fanoušky si to najde a o tom to je.
Michal Šoller (Cognito)
Hm, to je tak trochu z povinnosti. Už jsem k podobným spotům snad napsal všechno, co mě kdy napadlo a teď mi došla slova.
Pavel Jechort
Líbí se mi filtry na obličej a celkem nenásilné zapojení hráčů a trenéra do kampaně. Přijde mi to celé tak akorát. A vkusné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Návleky s českou vlajkou na zrcátkách to nepřekoná, ale filtr si fanoušky jistě najde. Spoty a plakáty vnímám jako neproměněnou šanci.
Petr Václavík (2Fresh)
Plzeňská oslava nároďáku se koná v trochu rozpačitém stylu. Mimochodem rukavice na vizuálech připomíná víc Thanose z Avengers než hokej.
Aneta Klímová (Spaceti)
Chléb a hry - prověřený koncept.
Fanoušci stejně nic jiného nechtějí.
Jen ten print je do kategorie Zlaté dno.
Jan Šimek (Mustard)
Co na to říct? Jediné zajímavé na téhle kampani bylo, že když doběhly videospoty do konce, YouTube nabídl video s názvem Čo vám v čreve robí smoothie? To je mnohem lákavější nabídka. Mnohokrát viděná nuda, obohacená jen prkennými vstupy pana trenéra a pana obchodního sládka (ať už ten titul znamená cokoliv).
Vilém Rubeš
Co Čechy umí spojit nejlíp? Hokej a pivo. A když jde o orosenou Plzeň z tanku, tak to platí dvojnásob.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
5. Svět cukrářů se propaguje v rádiu (24 %)
Jeden z největších českých cukrářských e-shopů Svět cukrářůodstartoval první offline kampaň, kterou chce oslovit nové zákazníky i mimo online. Dosud jeho marketing cílil pouze na internetové uživatele, u kterých podle majitele Michala Kubíčka naplnil svou strategii a je čas komunikovat i mimo tento segment. E-shop kampaň spustil záměrně před letošními Velikonocemi, cílit bude zpočátku formou rádiové reklamy, ostatní nástroje bude aplikovat postupně. Dva rozhlasové spoty vycházejí z Prodané nevěsty Bedřicha Smetany, třetí ze skladby O Sole Mio od Eduarda Di Capuy. Vysílat se budou na pražských rádiích Frekvence 1 a Blaník a ostravském Rádiu Čas. Kampaň vznikla inhouse, známé melodie přetextoval copywriter Ondřej Vaněk. „Velikonoce a Vánoce jsou pro naši oblast podnikání jedno z nejsilnějších prodejních období, takže start rádiové kampaně byl čistě účelový, abychom na sebe upoutali pozornost zejména v období rostoucí poptávky po našich produktech. Ta v tuto dobu roste oproti nejslabšímu lednu a únoru dvakrát až třikrát. Nejčastěji doručujeme do Prahy a středních Čech, kde jsme se rozhodli prodej ještě víc podpořit právě brandovou rádiovou reklamou. Ve spotech jsme využili známých melodií a motivů, jako je árie z Prodané nevěsty nebo neapolská píseň O sole mio,“ přibližuje Michal Kubíček, majitel portálu Svět cukrářů.
Trošku bych to osladil, je to až moc nemastné a neslané.
Michal Šoller (Cognito)
Ach, můj bože! (vyzpíváno)
Pavel Jechort
Já nevím. Není to špatné, ale na druhou stranu mi úplně stačilo slyšet to jen jednou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Co by na to řekl Karel Sabina? Asi by se zamyslel nad tím, proč měl někdo poootřebu prezentovat éééshop zrovna tímto způsobem.
Petr Václavík (2Fresh)
Desetivteřinový spot jsem si pustil třikrát a stejně jsem nerozuměl první polovině. U té dvacítky a třicítky bych totéž uvítal.
Lukáš Těžký
Vysoké tóny pěvců vyvolávají spíš bolení hlavy než chuť na sladké. Za mě o jednu oktávu a jednu písničku vedle.
Aneta Klímová (Spaceti)
U podobných kampaní je úplně jedno, co si kdo myslí nebo hodnotí. Asi tak.
Jan Šimek (Mustard)
Devadesátky jak vyšité, jenže to to ještě textoval Fanánek.
Vilém Rubeš
Já pořád přemýšlím nad tím, co má svět cukrářů společného s Bedřichem Smetanou. A taky na koho přesně cílí? Nicméně v rádiu to bude nepřeslechnutelné.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
