Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Bývalý šéf redakcí Sedmičky rozjíždí na jihu Čech časopis Barbar

„Chtěl bych zaparkovat BMW mezi trabanty regionálních médií,“ vysnil si osmadvacetiletý šéf magazínu Jan Štifter.

Titulní strana časopisu Barbar

Vydavatel a šéfredaktor časopisu Jan Štifter se nechal vyfotit na titulní stranu 1. čísla, je i na billboardech

V jižních Čechách začne v úterý 26. března vycházet lifestylový magazín Barbar, určený lidem nad 30 let. Bude mít 68 stran, náklad 10 tisíc kusů a prodávat se bude za 49 Kč (roční předplatné 490 Kč).

Proč název Barbar? „Důvodů je víc – nemáme klasickou redakci (kancelář), časopis vzniká nejčastěji v kavárnách a barech kolem budějovického náměstí. Navíc každý chlap je v očích žen trochu barbar. Barbar Conan i Něžný barbar,“ argumentuje šéfredaktor titulu Jan Štifter.

Ten časopis vlastní a řídí. Do roku 2009 pracoval pro MF Dnes a Lidové noviny. Od roku 2009 byl v Sedmičce, nejdřív jako vedoucí budějovické redakce, pak šéfredaktor pro severní Čechy. Po odchodu Pavla Macků z pozice centrálního šéfredaktora vedl všechny „sedmičkové“ redakce - až do konce regionálních týdeníků na jaře 2012. V květnu 2012 nastoupil na pozici jihočeského šéfredaktora týdeníku 5+2 dny, odešel letos v únoru.

Obsah je rozdělený do tematických sekcí zpravodajství a publicistika, lifestyle, pro chlapy a volný čas. Časopis chce zaujmout jednoduchým designem a luxusními fotografiemi.

V každém čísle jsou série fotografií 3 krásných Jihočešek a 1 Jihočecha, od Marka Podhory (ex Sedmička, 5+2 dny). „Nikdy nejsou zcela nazí, pózují třeba ve spodním prádle. Nejsou to tváře z modelingových agentur, ale obyčejní lidé z jihu Čech,“ přibližuje Štifter.