Dnes devětatřicetiletý Jan Blažek, do loňského září šéfredaktor čtrnáctideníku Auto 7 a publisher ve vydavatelství Motor-Presse Bohemia, kde dělal 16 let, spustil vlastní blog Autoblogger.cz. Staví se v něm do role opinion-makera, web označuje za produktový a spotřebitelský, obsahovými pilíři jsou testy vozů a poradna. Stránky kreslil Aleš Bulva, programoval Jan Bien, optimalizaci pro vyhledávače konzultoval Martin Matějka.
„Jakkoliv si uvědomuji, že úspěch na internetu se měří daty o návštěvnosti, nehodlám se za ní v žádném případě honit třeba sdílením více či méně stupidních videí a fotografií,“ prohlašuje Blažek. Odhlédl od tradičního členění psaní o autech podle technických parametrů (byť i ty na webu uvádí) a automobilových tříd, naopak nahlíží jednotlivé modely podle toho, pro koho se hodí a v jakých situacích obstojí. „Tento způsob výběru považuji za mnohem užitečnější a hlavně korespondující s tím, jak si dnes většina zákazníků vybírá auta, a to od levných až po ta luxusní,“ uvádí autor.
„K blogu se neupínám jako k jedinému zdroji mých příjmů, nevytvářím ho za účelem jeho dalšího prodeje. Design webu cíleně nepočítá s bannerovou inzercí a obsah mých příspěvků není ovlivněn PR investicemi,“ podotkl k Autobloggeru Blažek, zároveň organizátor veteránských rallye.
Podle informací Médiáře bude nový blog spolupracovat s webem Echo24 Dalibora Balšínka. Ten už dříve mluvil o tom, že součástí jeho nové internetové nabídky se stane právě také web zaměřený na auta. „V této chvíli pracujeme na dalších dvou serverech. Jeden bude o automobilismu a druhý, který připravuje bývalý šéf Patria Online Radim Krejčí, bude investiční server,“ uvedl Balšínek při spuštění Echa před dvěma týdny.