Česká reklama neopustí letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy v Cannes bez Lvů. V prvních hodnocených kategoriích Mobile a Press uspěly agentury Ogilvy & Mather a Young & Rubicam Prague.
Ogilvy & Mather získala stříbrného Lva v kategorii Mobile se svou prací LGBT Avatars pro pochod Prague Pride. (Za stejnou práci, na které se podílela spolu s agenturou Geometry Global, už získala cenu v soutěži Český direkt & promo. Šlo o to, že účastníci pochodu mohli pomocí aplikace LGBT Avatars zastupovat účastníky z východních zemí, jejichž režimy nerespektují práva sexuálních menšin, a dělat jejich „avatara“.)
Dva bronzy v kategorii Press získala agentura Young & Rubicam Prague za práci pro Harley-Davidson. Jde o stejný koncept, se kterým vyhrál kreativní ředitel Y&R pro region střední a východní Evropy Jaime Mandelbaum v Cannes loni dvě zlata, ale tentokrát je tento motiv naroubovaný na 70 let osvobození Plzně Američany.
Mandelbaum se stal v letošním roce na festivalu Cannes Lions také porotcem kategorie Promo & Activation, a tedy historicky druhým zástupcem české reklamy v canneské festivalové porotě po režisérovi Ivanu Zachariášovi, který v roce 2012 předsedal porotě v kategorii Film Craft (Zachariáš se ovšem ve světové reklamě prosadil zejména pracemi vytvořenými mimo Českou republiku, Mandelbaum kreativitou určenou přímo pro český trh).
Krátký rozhovor s Jaimem Mandelbaumem přímo v Cannes pořídil pro Médiář Jan Marcinek ze společnosti Flemedia, která je spoluorganizátorem národního kola soutěže Young Lions.