Časopis Maxim vydavatelství Burda má vznikat o poznání úsporněji, titul se zbavuje poloviny svých lidí v redakci. K letošnímu 31. červenci odcházejí redaktoři Adam Maršál, Jan Strmiska, Petr Bílek, Lukáš Novák a Radek Kovanda. Jde o klíčové autory, kteří léta spolupracovali s bývalým šéfredaktorem Pavlem Vondráčkem. Toho Burda propustila loni v létě, v Maximu dělal 11 let. Nahradil ho Jan Štěpánek z deníku Metro.
Personální změny údajně „souvisejí s novou koncepcí redakce, jež je připravována šéfredaktorem časopisu Maxim panem Štěpánkem“, odepsala Médiáři ve středu, kdy jednání ještě probíhala, generální ředitelka Burdy Petra Fundová. „Pan Štěpánek samozřejmě jako každý šéfredaktor má své vize, dle nichž si uzpůsobuje sestavení týmu,“ uvedla.
Dnes firma v oficiální zprávě sdělila, že „část redakčního týmu zůstává a část bude doplněna o nová jména“. Kdy a o která, to nespecifikovala.
Na otázku, zda vydavatelství neplánuje se titulu zbavit, prodat ho, ředitelka Fundová odpověděla: „Záměrem Burdy je i nadále časopis vydávat. Vzhledem k tomu, že časopis Maxim je jedničkou na trhu ve svém segmentu a věříme v jeho další úspěchy, nesmí být zásahy do redakčního týmu necitlivé, čehož jsme si vědomi.“
Odcházející pětice reagovala po svém. „Zjistili jsme, že jsme gayové. Došlo nám, že již nedokážeme tak věrohodně zpracovávat témata týkající se žen, vztahů mezi muži a ženami a vůbec zájmů hlavní cílové skupiny - heterosexuálních mužů. Proto jsme se s vydavatelstvím Burda dohodli, že bude pro čtenáře časopisu Maxim lepší, když odejdeme. Maxim jsme vytvářeli přes deset let a nyní jeho novému, správně orientovanému týmu přejeme hodně úspěchů,“ uvedli redaktoři ve společné reakci.
Maxim, titul podle zahraniční licence, nejdřív vycházel ve firmě Hachette Filipacchi 2000, vlastněné Martinem Shenarem (49 %) a francouzskou matkou Hachette z koncernu Lagardere (51 %). Němci vlastněná Burda v roce 2007 koupila Shenarův podíl, v roce 2011 i zbylou část od Francouzů. Firmu pak přejmenovala na Burda Media 2000. Ta má teď zfúzovat s mateřskou Burda Praha. Burda Media jako samostatná firma zanikne.
ŠÉFREDAKTOR K NOVÉ PODOBĚ ČASOPISU
V reakci na text výše šéfredaktor časopisu Jan Štěpánek požádal o doplnění informací o budoucí podobě Maximu. Z jeho vyjádření plyne, že tým bude menší a místo zaměstnanců půjde hlavně o externisty.
Redakce Maximu stále funguje, do konce července letošního roku bude fungovat ve stejném složení, jako doposud a do té doby budou do kolektivu postupně včleňováni noví členové redakce. Mělo by jít o hladký a plynulý přechod. Zároveň v redakci zůstává řada klíčových zaměstnanců, kteří se podílejí na výrobě Maxima mnoho let, třeba art director Ondřej Liška nebo produkční Bohdana Nováková.
Stejně tak platí nabídka odcházejícím redaktorům na pokračování spolupráce s Maximem na bázi externího dopisování. Nakolik a jak jí odcházející redaktoři využijí, je v jednání, máme polovinu května a do konce července je dost času. Do té doby jsou všichni součástí redakce a zaměstnanci Burdy.
Změny v redakci odrážejí nejen ekonomickou realitu na současném mediálním a inzertním trhu, ale také reflektují posun ve čtenářských preferencích. Chceme s o co menším, ale o to akčnějším redakčním týmem přiblížit Maxima mladším čtenářům, chystáme významné propojení online a printového obsahu, chystáme se spolupracovat s celou řadou zajímavých externistů, novinářů, kteří ve svých oborech patří k úzkým skupinám vyjímečných odborníků.
V tuhle chvíli nebudu ohledně budoucího složení části redakce prozrazovat více, čtenáři se vše podstatné dozví ve chvíli, kdy to bude aktuální. A pak samozřejmě bude jejich výsostným právem posoudit kvalitu svého oblíbeného časopisu.
Jan Štěpánek, doplněno 10. 5. v 8.15