Tištěný čtvrtletník o vaření Prima Fresh vydá televize Prima v nákladu 50.000 kusů, jedno číslo bude prodávat za 49 Kč a roční předplatné za 147 Kč, tedy čtyři čísla za cenu tří. Papírový časopis vychází ze stejnojmenného, stejně zaměřeného webu Primy. Vyjde ve středu 12. listopadu, k dostání bude v běžné distribuční síti tisku. Tematicky je zaměřeno na Vánoce.
U tvorby obsahu stály ženy se zkušenostmi z časopisových vydavatelství Sanoma, respektive Burda, Mladá fronta a Astrosat. Redakci časopisu vede Klára Michalová, zároveň vedoucí redaktorka webu Prima Fresh. S časopisem pomáhá třeba Jitka Rákosníková, která vedla Apetit, F.O.O.D nebo Gourmet. „Redakční koncept se opírá i o spolupráci s tvářemi kuchařských pořadů Primy Zdeňkem Pohlreichem nebo Karolínou Kamberskou,“ uvedla Jiřina Köppelová, vedoucí internetového obsahu Primy.
Uvedení magazínu na trh provází masivní kampaň napříč všemi mediatypy - zahrne spoty na kanálech Prima a Prima Love, product placement v kulinářských pořadech televize, reklamu na webech Primy, tisk a spoty na nejposlouchanějším tuzemském rádiu Impuls. Prima tak k propagaci využije čerstvě zformované, rozšířené portfolio svého obchodního zastupitelství Media Club.
„Díky dostupnosti televizní reklamy, která je zásadní pro zavedení a prodej de facto veškerých printových titulů, můžeme očekávat velmi příznivá prodejní čísla,“ prohlásil Aleš Pýcha, publisher projektu a marketingový ředitel Primy. „Navíc příjmy z inzerce téměř pokryly naše produkční náklady,“ dodal.
Na tuzemském trhu jsou časopisy o vaření výhradně měsíčníky, všem loni meziročně klesl prodaný náklad. Nejhorší propad - skoro o polovinu - zažil titul Chuť a styl bývalé Sanomy, ten po sloučení s Astrosatem končí.
Pokud se to vyplatí, plánuje Prima rozšířit značku Prima Fresh do oblasti gastronomických akcí nebo použít ji pro výrobky distribuované přes maloobchodní řetězce.