Burda Praha se stala nejúspěšnějším vydavatelstvím letošního, jedenáctého ročníku soutěže Časopis roku, pořadané Unií vydavatelů. Odnesla si celkem tři trofeje z osmi, včetně trofeje Hvězda roku pro titul Marie Claire. Po jedné ceně braly Bauer Media, Astrosat Media a Mladá fronta.
V nové kategorii Objev roku zvítězil měsíčník Reportér týmu Roberta Čásenského, nad tituly Echo, E15 weekly, Prima Fresh, Krásný Venkov, Nové proměny bydlení, Exkluziv a Retro. „Chtěl bych poděkovat okolnostem, že nás přiměly vzniknout,“ podotkl na pódiu Čásenský, který loni po letech odešel z pozice šéfredaktora deníku Mladá fronta Dnes a založil vlastní firmu a časopis.
Večerem provedl Dalibor Gondík. Začal tím, co je tradiční pro moderátory této akce už léta - zažertoval na téma toho, co za magazíny rodina odebírá. „Vzhlížím k těm ženám a mužům, kterými se už nikdy nestanu,“ podotkl k obsahu českého Forbesu. Předávání cen hudebně doprovodila Tereza Černochová.
Výsledky Časopisu roku 2014
Soutěžilo 42 titulů a 11 obálek. Nominace ukazuje web casopisroku.cz.
Pro tento ročník vyhlásila Unie vydavatelů novou kategorii pod názvem Objev roku, do které se mohly přihlásit všechny tituly, všech vydavatelství, u kterých byly splněna pouze jediná podmínka, a to zahájit vydávání v roce 2014. Nové objevy byly odbornou porotou hodnoceny podle jejich kvality, jedinečnosti, přehlednosti, designu, inovativnosti a jejich přínosu k oživení českého časopiseckého trhu.
I v prvních pěti klasických kategoriích, řazených podle prodaného nákladu, došlo k několika změnám. Přihlášené časopisy byly hodnoceny i nadále podle celkového indexu meziročního vývoje základních ukazatelů, ale odborná porota v letošním roce jednotlivé soutěžní časopisy hodnotila podle sedmi kritérií. V nich ocenila nejen obsahovou a grafickou podobu časopisů, ale i to, jaká je jejich celková úspěšnost na trhu, jak odpovídají současným trendům, jak vycházejí vstříc inzerentům, jaká je úroveň jejich distribuce pomocí digitálních kanálů či jaká byla marketingová podpora, prováděna jejich vydavatelskými domy.
Časopisy s prodaným nákladem nad 100.000 ks
- TV Max (Bauer Media)
Časopisy s prodaným nákladem od 50.000 do 100.000 ks
- Marianne (Burda Praha)
Časopisy s prodaným nákladem od 25.000 do 50.000 ks
- F.O.O.D. (Mladá fronta)
Časopisy s prodaným nákladem od 15.000 do 25.000 ks
- Marie Claire (Burda Praha)
Časopisy s prodaným nákladem do 15.000 ks
- Kondice (Astrosat Media)
Hvězda roku 2014
- Marie Claire (Burda Praha)
Objev roku 2014
- Reportér (Reportér magazín)
Obálka roku 2014
- Forbes Česko, číslo 4/2014 s Pavlem Tykačem (MediaRey)

Reportérka Primy Karolína Hošek vyzpovídala redakčního kolegu Romana Šebrleho. Foto: Unie vydavatelů

Šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek a v pozadí Pavel Tykač na obálce Jiřího Turka. Foto: Unie vydavatelů

Jakub Železný už v ČT nebude moderovat Události. Střídá ho Josef Kvasnička

TV Nova uvede komediální krimi Policie Hvar. Jedna rodina půjde dvakrát týdně

Petra Fundová: Burda přidá nový web s recepty z BBC Good Food

TV Prima nasadí seriály Malá velká liga, Na vlnách Jadranu a show Hubne celá vesnice
