Časopisem roku je Forbes, objevem Newsweek

Dva původně americké tituly ovládly 12. ročník výroční soutěže českých magazínů.

Vlevo vítězná titulní strana Forbesu, vpravo první vydání čtrnáctideníku Newsweek v češtině

Vlevo vítězná titulní strana Forbesu, vpravo první vydání čtrnáctideníku Newsweek v češtině

Na letošním ročníku soutěže Časopis roku triumfovalo MediaRey, vydavatelství vlastněné ze Slovenska, produkující lokální verze dvou původně amerických titulů ForbesNewsweek.

Bralo celkem třetinu cen, čtyři z dvanácti - Forbes je časopisem roku v kategorii Zpravodajství a ekonomika, celkovým vítězem a ještě má obálku roku. Newsweek byl zvolen nejlepším mezi novými, ve finále předčil InterviewUž víš proč? „Doufám, že příští rok tu ještě bude v nějaké jiné kategorii,“ podotkl šéfredaktor Forbesu a spolumajitel MediaRey Petr Šimůnek při přebírání cen na pódiu klubu Sasazu v pražských Holešovicích.

Petr Šimůnek jako šéf Forbesu a zástupce Newsweeku v Sasazu. Foto: Unie vydavatelů

Petr Šimůnek jako šéf Forbesu a zástupce Newsweeku v Sasazu. Foto: Unie vydavatelů

Kromě MediaRey bodovaly ještě vydavatelství Czech News Center (tři trofeje), Astrosat Media a Burda Praha (po dvou cenách) a Business Media CZ (jedno ocenění).

Výsledky 12. ročníku Časopisu roku

  • Sport a hobby: Svět motorů (Czech News Center)
  • Bydlení a zahrada: Moderní byt (Business Media CZ)
  • Populární věda a technika: National Geographic (Astrosat Media)
  • Životní styl: Marianne (Burda Praha)
  • Ženský svět: Apetit (Burda Praha)
  • Děti a mládež: ABC (Czech News Center)
  • Zpravodajství a ekonomika: Forbes (MediaRey)
  • Volný čas: TV Star (Astrosat Media)
  • Svět a společnost: Reflex (Czech News Center)
  • Objev roku: Newsweek (MediaRey)
  • Obálka roku: Forbes 6/2015 (MediaRey) s Jiřím Bartoškou, foto Jiří Turek
  • Časopis roku: Forbes (MediaRey)

V letošním 12. ročníku prošly soutěžní kategorie i způsob hodnocení radikálními změnami. Novinkou je, že jednotlivé kategorie už nevycházejí z nákladu ověřovaného kanceláří ABC ČR jako v minulých letech, ale z obsahového zaměření titulů. Soutěž se také nově otevřela všem titulům, které jsou registrovány v databázi periodického tisku ministerstva kultury, vycházejí aspoň čtyřikrát v roce a lze je obsahem zařadit do některé ze soutěžních kategorií. Soutěžit přitom mohly jak tištěné, tak digitální magazíny.

Důležitou změnou je také způsob hodnocení. Časopisy byly odbornou porotou hodnoceny podle sedmi kritérií - úspěšnost na mediálním trhu z hlediska prodejnosti a čtenosti, naplnění potřeb inzerentů, grafického provedení, obsahové úrovně, marketingová podpora, způsob distribuce a využívání současných trendů.

Tituly hodnotila v prvním kole třicetičlenná porota složená z mediálních odborníků, zástupců zadavatelů inzerce, agentur, umělců a studentů, v druhém kole vybíralo dalších 15 členů poroty.