Časopisy Katka, Marie Claire, Joy, Náš útulný byt i Pošli recept končí

Pětice rušených časopisů sice vydělává, ale podle Burdy nemá potenciál pro online a eventy.

Vydavatelství Burda International CZ s letošním rokem ukončí vydávání časopisů Katka, Marie Claire, Joy, Náš útulný byt a Pošli recept. Ani jeden z nich podle české pobočky německé mediální firmy nemá „potenciál se rozvíjet i v digitální a eventové podobě“. Burda se tak chce zaměřit především na časopisy Elle, Marianne a Apetit, přičemž se hodlá „ještě intenzivněji soustředit na rozšiřování multiplatformních komunikačních ekosystémů okolo klíčových brandů“. Už letos v létě firma ukončila čtrnáctideník Počítač pro každého, který vycházel 22 let, tedy od roku 1998. Naopak pokračují mimo jiné časopisy Chip nebo Svět ženy.

„Dlouhodobě chceme mít v portfoliu jen takové značky, které jsou jedničkou ve svém segmentu a umějí publikum oslovovat jak skrze papír, tak online či formou přímé interakce. Budovat takto integrované produkty stojí hodně práce. Na jedné straně jsme proto rozšířili tým o content marketingové specialisty z agentury C3, na druhé straně bylo třeba se zbavit titulů, které by v dlouhodobém hledisku rozvoj spíše brzdily, byť jsou dnes stále v černých číslech,“ říká generální ředitelka Burdy Petra Fundová.

Nový šéf onlinu

Erik Luhový

Erik Luhový má za úkol formulovat v Burdě novou celofiremní digitální strategii

Na pozici ředitele digitálního oddělení Burdy v listopadu nastoupil Erik Luhový, přišel z obdobné pozice u prodejce kosmetiky Sephora předtím pracoval pro Marionnaud Paris. V Burdě dostal za úkol rozšiřovat „ekosystémy strategických brandů“. Příští rok na jaře tak Burda plánuje uspořádat další nákupní akci Dny Marianne, pod hlavičkou Elle chce představit nový projekt pro milovnice kosmetiky Ellephoria a Apetit má dostat nový, rozšířený web.

„Moderní vydavatelství musí oslovovat čtenáře a fanoušky brandů těmi způsoby, které lidé preferují. Potřebuje mít cit pro nastupující trendy a nesmí se bát měnit portfolio, pokud to dává smysl,“ míní ředitelka Fundová. „My jsme jedničkou v lifestylovém obsahu. Chceme ho ale distribuovat tak, aby se maximálně využil jeho potenciál, který dnes už není – a především v budoucnu nebude – pouze v papíře, byť si myslím, že ten bude aktuální pořád. Koronavirová krize jen uspíšila změny, které vydavatelský segment čekají.“

Nová šéfka obchodu

Martina Krátká

Martina Krátká

Burda také mění řízení obchodu. Novou obchodní ředitelkou bude od ledna Martina Krátká, která je v Burdě od roku 2018, momentálně na pozici group manager pro lifestyle. Vystřídá Víta Fialu, který vydavatelství opustí.