Časopisy Moje psychologie, Moje zdraví, Dieta, F.O.O.D., Maminka a Těhule končí

Czech News Center přestane tisknout šest lifestylových časopisů. Obsah stáhne na web.

Časopis Moje psychologie je jedním ze šesti, které Czech News Center už nebude tisknout

Časopis Moje psychologie je jedním ze šesti, které Czech News Center už nebude tisknout

Mediální dům Czech News Center redukuje své tištěné portfolio. Na papíře tak přestane vycházet šestice časopisů, konkrétně Moje psychologie, Moje zdraví, Dieta, F.O.O.D., MaminkaTěhule. Jde o tituly, které Czech News Center před šesti lety převzalo od Mladé fronty, vyjma Těhule, čtvrtletníku zdarma distribuovaného zejména do čekáren gynekologických ordinací.

Obsah, který časopisy přinášely, má být dostupný už pouze na webu, a budou ho připravovat menší redakce než dosud. Czech News Center mluví o „mikrotýmech“, které mají fungovat v „integrovaném newsroomu“. Ten jako šéfeditorka řídí Anna Netušilová.

„Zahájili jsme reorganizaci celého velkého newsroomu, který má na starost právě lifestylový obsah. V kontextu vize digital-first budeme v rámci Czech News Center první redakce, která už nebude mít tradiční složení, ale bude fungovat v mikrotýmech. Odvíjí se to od záměru fungovat více prouživatelsky, tak, abychom nabídli čtenářům co nejkvalitnější obsah, a to tou nejvhodnější cestou. Ať už se jedná o webový content, obsah na sociálních sítích nebo třeba videotvorbu,“ komentuje změnu Netušilová.

„Reorganizovaná redakce tak bude fungovat v menších týmech, které budou zodpovědné za tematické oblasti, nikoliv konkrétní tituly. Strategií je tvorba obsahu dle cílových publik a konstantní práce s nimi. Zároveň budou plnohodnotnou součástí zmíněných týmů třeba specialisté na SEO, web, konsolidovaný videotým, odborníci na sociální sítě nebo nově vzniklé pozice speciálních editorů obsahu, jejichž cílem bude primárně sledovat a zasazovat se o zvyšování kvality obsahu, a to třeba i v obsahových newsletterech,“ oznamuje Czech News Center.

„Rušíme sice některé tištěné tituly, ale jejich obsah nám zůstává. Některé větší projekty, které vznikaly pod hlavičkou daných brandů, dostanou třeba videopodobu, určitě zachováváme také úspěšné projekty typu F.O.O.D. Piknik nebo Buď fit s Dietou,“ tvrdí šéfeditorka Netušilová. „U titulů, které se soustředí na témata životního stylu, je to pro nás ta nejsmysluplnější cesta. Měníme formu a distribuci obsahu, abychom byli blíže potřebám našich čtenářů,“ doplnil Tomáš Stránský, jeden z šéfů Czech News Center.

Ukončením šestice časopisů završuje Czech News Center druhý rok své digitální transformace. Tu zahájilo v roce 2021 a naplánovalo ji na tři roky. „Během tří let nainvestujeme stovky milionů do rozvoje onlinu,“ řekl k tomu spoluředitel mediálního domu Stránský loni Médiáři. V posledních dvou letech tak Czech News Center spustilo web pro mladé FOMO, vlastní herní aplikaci Kvízuj, společnou platformu pro placený obsah a také prodejní platformy - dva bazarové portály na svých vlajkových webech Blesk.czAuto.cz nebo online katalogy zboží Zbozi.zive.czZbozi.auto.cz.

Z titulů pro ženy, které Czech News Center vydává na papíře, naopak zůstávají jen tematické odnože hlavních značek BleskAha!, konkrétně časopisy zaměřené právě na ženy, na bydlení, recepty, hobby a křížovky. Kromě Blesku a Aha! mediální dům Czech News Center dál tiskne také deníky E15Sport nebo časopisy Reflex, Lidé a Země, ABC, Mateřídouška, Sluníčko, Computer či tradiční Svět motorů.

K redukci tištěného portfolia přistoupila také konkurenční Mafra. Ta letos zavře časopisy Speed, Můj světNa chalupě s Terezou Bebarovou. Hlavním důvodem má být cena papíru, která se v poslední době výrazně zvýšila, což zhoršilo ekonomiku jednotlivých titulů.