A je to tady! ČTK zveřejnila hromadné foto ze své říjnové oslavy z pražského Žofína, kde slavila svých 100 let. Najít na snímku šéfredaktora Médiáře není těžké. Najdete se taky?

CBRE: v první půli roku 2018 přišlo do Česka 18 značek, hlavně do nového outletu

První pololetí letošního roku přilákalo na český trh meziročně o téměř 75 % značek víc. V absolutních číslech to znameá, že letos do obchodních zón přišlo celkem 18 nových značek, hlavně zásluhou otevření nového outletu Prague The Style Outlets v Tuchoměřicích u Prahy. Kromě nové nákupní zóny zůstávají oblíbené i klasické high street, tedy hlavní nákupní třídy, jako je ulice Pařížská nebo Příkopy v centru Prahy. Nejvíce příchozích značek, 44 %, bylo z kategorie takzvané mid-range módy, tedy středně drahé. Data pochází z výsledků průzkumu poradenské firmy CBRE.

Mezi nově příchozí značky patří například luxusní módní značka Valentino, která má novou prodejnu v Pařížské a dříve bylo dostupná pouze v multibrandových prodejnách. Butik otevřela firma Luxury Brand Management manželů Bakalových. Nově je od letoška v Centru Chodov značka Lilou, v outletu Fashion Arena ve Štěrboholích zase holandská móda My Brand. Květnové otevření outletu Prague The Style Outlets umožnilo vstup hned několika novým značkám – módě Gattinoni Roma, Marina Militare, Baggat, Massimo Rebecchi a Frankie Morello, navíc také obuvi Ixos a Hispanitas.

„Od roku 2017 přibývá více nových značek v nákupních centrech, což je oproti dřívějším letům, kde značky expandovaly zejména na nákupní ulice, zajímavým oživením. Nejvíce nových značek přichází z Mekky módy Itálie, regionálně však převažují evropské značky. Jen jedna přišla v letošním roce z asijského kontinentu. Zároveň je stále živým trendem zájem o expanzi gastronomických značek, a to i přesto, že v popředí se stále drží fashion brandy,” řekl Tomáš Beránek, head of high street retail and tenant representation v CBRE. 

I během loňského roku se počty nových značek výrazně zvýšily, a to hlavně zásluhou nově otevřené části obchodního Centra Chodov. Byly to třeba značky Boux Avenue, AW Lab, Oysho, Armani Exchange, Zara Home nebo Luisa Spagnoli. Mnoho nových brandů přilákaly rekonstrukce food courtů v dalších obchodních centrech. Do Quadria tak například přišla poprvé v rámci Česka německá síť “italských” restaurací Vapiano, která poté otevřela také na Chodově a nově i v Galerii Myslbek. V Palladiu zase otevřela restauraci americká Pizza Hut, která obdobně jako Vapiano zamířila na Chodov a naposledy otevřela v pasáži Světozor.