Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Centrum.cz: Slevové servery v říjnu utržily přes čtvrt miliardy korun

Celkový letošní obrat serverů hromadného nakupování se odhaduje ve výši kolem dvou miliard korun.

Tuzemské servery hromadného nakupování prodaly přes 650 tisíc odkazů a díky tomu dosáhly souhrnných tržeb téměř 260 milionů Kč, odhaduje společnost Centrum Holdings, provozovatel portálu Centrum.cz a slevového serveru Amplión.cz.

Vychází přitom z veřejně dostupných dat ze slevových agregátorů Slevín.cz a Skrz.cz, která doplňuje vlastním měřením.

„V listopadu a na začátku prosince očekáváme vyvrcholení vánočních nákupů s nárůstem tržeb kolem 20 %,“ uvedl manažer obchodního rozvoje Centra Lukáš Uhl. Pro nadcházející svátky Amplión.cz nabízí několik kupónů naráz jako vánoční balíčky.

Konkurenční Seznam.cz, který slevy prezentuje na homepage pod značkou Tip, je od úterý 15. listopadu rozšířil na dámský server Proženy.cz. Mají být zaměřeny právě na ženy (půjde třeba o kosmetické zákroky jako bělení zubů či liposukce) a každý den včetně víkendů tam má být nová nabídka.

Říjnové pořadí slevových serverů, tržby v milionech Kč (zaokrouhleno)

  1. Slevomat.cz 46
  2. Zapakatel.cz 31
  3. Vykupto.cz 22
  4. Nebeslev.cz 14
  5. Hyperslevy.cz 12
  6. Amplión.cz 8
  7. Pepa.cz 7
  8. Slevotéka.cz 6
  9. Mydeals.cz 6
  10. Berslevu.cz 6
  11. Slevopolis.cz 5
  12. Bonybony.cz 4
  13. Aukrocity.cz 4
  14. Megasleva.cz 3

Zdroj: Centrum Holdings, s využitím dat ze Skrz.cz, Slevin.cz

Letošní obrat: zhruba 2 miliardy Kč

Samotný agregátor slevových nabídek Skrz.cz snižuje dřívější odhady celkových letošních tržeb oboru.

„V polovině roku jsme odhadovali obrat až tři miliardy, růst však nakonec nebyl tak velký, jak se obecně předpokládalo. Obrat pro rok 2011 dosáhne přibližně dvou miliard,“ uvedl Petr Kováčik ze Skrz.cz, „obrat výrazně vyšší než dvě miliardy je velmi nepravděpodobný.“

Loni činil obrat nového segmentu online marketingu minimálně 330 milionů Kč.