Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Video: Centrum spustí slevový server, zamíří nabídkami i na Slovensko a do Chorvatska

Chystaný slevový server má v Centrum Holdings doplnit katalogové zápisy a bannerovou reklamu. „Chceme být v top pětce hráčů, nemusíme být první ani druzí,“ plánuje firma.

Provozovatel druhého nejnavštěvovanějšího portálu na českém internetu Centrum.cz se chystá vstoupit do čerstvě existujícího odvětví, v němž se loni protočilo na 400 milionů korun.

„Budeme dělat slevový server,“ potvrdil Lukáš Uhl, manažer obchodního rozvoje společnosti Centrum Holdings na mikrokonferenci tyslevomaty.cz serveru Médiář.cz zaměřené právě na slevové servery a hromadné nakupování v Česku.

Slevové servery jsou z pohledu Centrum Holdings marketingovým nástrojem, který doplní jejich dosavadní dva hlavní pilíře výdělků – katalogové zápisy a bannerovou reklamu. Ale jen doplní. „Tyhle dva základní pilíře budou základními pilíři i za rok,“ prohlásil Uhl.

Slevový server Centrum Holdings představuje jako nástroj marketingu pro segment SME, tedy malých a středních podniků: „Malá firma nepotřebuje jen slevu na Slevomatu či jinde, na Seznamu. Potřebuje mít zápis v katalogu, Sklik, Google AdWords, potřebuje spoustu malých drobných věcí. Web, Facebook. A se vším potřebuje pomoct.“

Při propagaci služby se Centrum může opřít o databázi údajně o milionu adres, kterou disponuje díky provozování freemailu, a obsahové weby, včetně třeba zpravodajského serveru Aktuálně.cz.

Manažer Centra nepřímo potvrdil, že nabídky na chystaném novém slevovém serveru se budou týkat i zahraničí, kde internetová firma rovněž operuje: „Tak milion Čechů ročně jezdí do Chorvatska. Možná větší počet jezdí na Slovensko. Nebude složíte vymyslet, jestli se chystáme nebo nechystáme jít touto cestou.“

Na trhu, kde nyní operuje na dvě stovky slevových serverů a ten největší, Slevomat (fungující od dubna 2010) loni dosáhl tržeb 120 milionů korun, Centrum neaspiruje na čelnou příčku. „Děláme si ambice, že chceme být v top pětce hráčů, nemusíme být první ani druzí,“ uvedl Lukáš Uhl.

Měřeno loňskými výsledky, být v první pětce znamenalo mít obrat řádově desítek milionů korun. Letos však trh dál dynamicky roste.

Podle Uhla zájem o slevové servery, na nichž lidé v Česku loni „ušetřili“ na půl miliardy korun, přispívá k důvěře v internetové nakupování obecně: „Je to dobrá zpráva pro jakýkoli e-shop v České republice. Slevové servery, celé toto odvětví, způsobilo, že lidé si pomalu začínají zvykat a vytahovat platební karty před internetem.“

Centrum připustilo, že do rozjetého vlaku hromadného nakupování nenaskakuje nejdřív: „Samozřejmě sledujeme trendy na trhu a přemýšlíme, čím se můžeme poučit. To je mimo jiné jeden z důvodů, proč nám to tak dlouho trvalo (spustit slevový server – pozn. red.).“

„Slevomat se objevil na jaře loňského roku, teď už je téměř o rok později. Dívali jsme se, co se děje, ale přemýšleli jsme, jestli to není jednorázová vlna, a ještě jsme si nebyli jisti koncepcí, jestli to bude fungovat, jestli to bude takhle velké, a ve chvíli, kdy jsme viděli, že to funguje, dává to smysl, rozhodli jsme se do toho investovat,“ přiblížil Lukáš Uhl.

Na trhu s mnoha drobnými hráči očekává brzké krachy: „Že většina z nich v dohledné době skončí, je jasné. Čeho se na trhu bojím, pokud tu budou desítky či stovky malých hráčů, může to oboru uškodit v očích zákazníků. Když začnou krachovat a platit svým dodavatelům, lidé nebudou moci využívat své kupóny. My umíme nabídnout stabilitu.“

Centrum Holding také připustilo, že by mohlo některé z menších serverů koupit: „Přemýšleli jsme tímhle směrem. Je tu spousta firem, které umějí získat dealy a neumějí je prodat, a vedle toho spousta firem, které mají traffic a nemají dealy.“