Ceny Lemur vyhrál projekt od Pram Consulting, za přínos oboru oceněn Vladimír Bystrov

Nejvíc cen za PR v 17. ročníku oborové soutěže dostala MSL, následovaly Havas a AC&C.

Absolutním vítězem a držitelem zlatého Lemura 17. ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2022 se stal projekt Investice nejsou jen pro milionáře od agentury Pram Consulting pro společnost Portu (Wood & Company). Pram navrhl pro automatizovanou investiční platformu Portu edukační kampaň, která během tří měsíců zvýšila počet denních uživatelů platformy dvaapůlkrát. V úvodním průzkumu byl definován „průměrný Čech“ a v Indexu investiční gramotnosti se s ním zájemci mohli srovnat. Kromě media relations získalo Portu více než 300 nových investorů, kteří vložili 6,2 milionu Kč. To znamená, že se investice do PR vyplatila platformě Portu pětadvacetkrát.

Cenu za přínos oboru získal od výkonné rady pořádající Asociace public relations (APRA) Vladimír Bystrov, spolumajitel agentury Bison & Rose. „Vladimír je ztělesněním oboru public relations v Čechách, udělal pro něj mnoho, a díky jeho přesahu jej posouvá stále dál,“ uvádí k ocenění Patrik Schober, předseda výkonné rady APRA. Vladimír Bystrov je jedním ze spoluzakladatelů APRA a v současné době působí jako předseda její Etické a smírčí komise. „Vladimír pracoval v různých oborových organizacích v Česku i na mezinárodní úrovni, a díky tomu je uznávaným odborníkem i v zahraničí,“ doplňuje Schober důvody ocenění.

Slavnostního vyhlášení výsledků cen Lemur se ve středu večer v prostoru Gabriel Loci na pražském Smíchově zúčastnily tři stovky hostů, další je sledovali online. Večerem provázel moderátor Petr Suchoň.

Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura MSL se sedmi oceněními, druhá příčka patří agentuře Havas Worldwide Prague (šest), s pěti trofejemi následují AC&C Public Relations a Pram Consulting, která navíc získala zmíněné nejvyšší ocenění – cenu Absolutního vítěze soutěže. Po třech oceněních dostaly AMI Communications, Boomerang Communications, Česká televize, ČSOB, Chilli Production, Insighters a Konektor, po dvou Crest Communications, ČEZ, Follow Bubble, Hero & Outlaw, Spolek Bolíto a Svengali Communications. S jednou trofejí odešly Avast, Český rozhlas, Český statistický úřad, FleishmanHillard, Grayling, Havel & Partners, Knihy Dobrovský, MaVe PR, My.cz, Nadace Tipsport, Ogilvy, Prochazka & Partners a Sazka.

Vítězný projekt Pramu uspěl v konkurenci dalších 108 projektů, které byly prostřednictvím 269 přihlášek hodnoceny v 26 kategoriích. Profesní soutěž je pravidelně vyhlašována od roku 2006. Letos se mohly hlásit PR projekty realizované v období roku 2020 až do března 2021. K nejsilněji zastoupeným kategoriím soutěže patřila tradičně Integrovaná komunikace (19) a Akce a události (19) spolu s kategoriemi B2CMedia relations (18). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (17) a Digitální komunikace.

Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno osm hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních i neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty ve třech kolech. „Lemur se stal exkluzivním partnerem prestižní soutěže Sabre Awards, do níž získají výherci kategorie Komunikační disciplíny přihlášku,“ doplňuje Václav Pavelka, člen výkonné rady pořádající Asociace public relations (APRA) a ředitel soutěže Lemur.