Ceny za PR ovládla AC&C, vítězem Omnimedia

Oborová Asociace public relations agentur vyhlásila 12. ročník České ceny za PR. Se čtyřmi zlatými dominovala agentura AC&C, bodovali i sami klienti a také digitální agentury.

Tradiční betlém vítězů. Foto: David Bruner. Kliknutím zvětšíte

Tradiční betlém vítězů. Foto: David Bruner. Kliknutím zvětšíte

Absolutním vítězem 12. ročníku výroční České ceny za PR se stala kampaň 20 minut nad Londýnem od agentury Omnimedia, prezentace klienta České mincovny ve formě dokumentárního filmu, a to na pozadí osobního příběhu a splněného životního přání válečného veterána generála Emila Bočka. Na podzim 2015 tehdy dvaadevadesátiletý generál vyslovil zdánlivě nereálné přání proletět se ještě jednou Spitfirem, v létě 2016 letěl. Porotci vítěznou kampaň vybrali ze sedmi finálních.

Nejúspěšnější agenturou byla letos AC&C, která brala celkem 8 trofejí, z toho 3 zlaté a 1 stříbro za náborovou kampaň Jedlo pre ajťákov pro klienta T-Systems Slovakia. AC&C tak sesadila z trůnu loni nejúspěšnější AMI Communications.

Martina Kemrová z T-Mobilu se raduje za agenturu AC&C. Foto: David Bruner

Martina Kemrová z T-Mobilu se raduje za agenturu AC&C. Foto: David Bruner

Ocenění za přínos oboru PR si odnesla Denisa Hejlová, vedoucí katedry Marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Denisa Hejlová oceněna za přínos oboru. Foto: David Bruner

Denisa Hejlová oceněna za přínos oboru. Foto: David Bruner

Cenu si odnesl i vydavatel Médiáře, za cyklus odborných setkání PR Brunch, které co čtvrt rok pořádá s agenturou Pram Consulting v čele s Patrikem Schoberem.

Cyklus odborných setkání PR Brunch, který připravuje Pram Consulting ve spolupráci s Médiářem, získal bronzovou trofej. Vlevo Patrik Schober z Pramu, vpravo šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust. Foto: David Bruner

Cyklus odborných setkání PR Brunch, který připravuje agentura Pram Consulting ve spolupráci s Médiářem, získal bronzovou trofej. Vlevo Patrik Schober z Pramu, vpravo šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust. Foto: David Bruner

Ceny tradičně vyhlašovala a udělovala Asociace public relations agentur, tradičně se vyhlašovaly v restauraci Aureole nad Prahou v pankrácké City Tower, večerem jako tradičně provedl Ondřej Hejma. Přítomno bylo zase přes tři sta lidí.

Kompletní výsledky 12. ročníku České ceny za PR

umístění název projektu projekt navržen a proveden pro projekt navrhla a provedla
I. KOMUNIKAČNÍ DISCIPLÍNY
I.1. Firemní (korporátní) komunikace/Corporate Communications
1. místo Jedlo pre ajťákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo České ragby žije! Česká rugbyová unie - ČSRU PR.Konektor
3. místo Záchrana evropského ocelářství před levným dovozem z Číny ArcelorMittal Ostrava AMI Communications
I.2. Společenská odpovědnost a filantropie/Corporate Responsibility and Philantrophy
1. místo Závodní Toitoiky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
2. místo Pro důstojnost zemřelých a paměť živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
3. místo P2P fundraising v praxi aneb Kohákova družina běží pro dobrou věc Nadace Via PR.Konektor
I.3. Business-to-Business (B2B)
1. místo Sektival Bohemia Sekt Creative ADison
2. místo Jací jsou čeští milleniálové PR.Konektor/NMS Market Research PR.Konektor
3. místo PR Brunch PRAM Consulting PRAM Consulting
I.4. Business-to-Consumer (B2C)
1. místo 20 minut nad Londýnem Česká mincovna, a.s. Omnimedia s.r.o.
2. místo Milan Lego Trading s.r.o. Ogilvy Public Relations 
3. místo Příběhy dětské endokrinologie Eli Lilly ČR s.r.o. Bilý Medvěd PR
I.5 Interní komunikace/Internal Communications
1. místo Nevysedávejte na schůzkách O2 Czech Republic a.s. O2 Czech Republic a.s., Oliver Agency, Bison & Rose 
2. místo Finanční vzdělávání ČSOB pro školy ČSOB Bison & Rose
3. místo Škoda Hudební festival Škoda Auto a.s. Škoda Auto a.s.
I.6. Krizová komunikace/Issues management
Zvláštní ocenění za originální přístup 1., 2., 3. místo neuděleno    
Krizová poezie Jiří Šalda Donath Business & Media
I.7. Digital & social media
1. místo Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys. E.ON Česká republika a.s. Ogilvy Public Relations 
2. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
3. místo Buď ten, o kom se mluví. Buď Prazdroj! Plzeňský Prazdroj Inspiro Solutions
I.8. Politická komunikace, politické PR, Public Affairs
1. místo Jak IPM v ČR odkryl zákulisí amerických kampaní  Institut politického marketingu IPM Consulting, s.r.o.
2. místo Hejtuj hejtmana hejtmana Olomouckého kraje Ladislava Oklešťka Ondřej Polák
3. místo Budování reputace pro Volební akademii žen KDU-ČSL KDU-ČSL
II. OBOROVÉ KATEGORIE
II.1. Finanční trh a finanční služby
1. místo Investujte do slunce Photon Energy Bison & Rose
2. místo #bezpecnebanky Česká bankovní asociace Native PR
3. místo Komunikační hattrick: z GE na Monetu Moneta Money Bank Ogilvy Public Relations
II.2. Spotřební zboží/Consumer Goods
1. místo Bezpečná domácnost Sapeli, a.s. Fleishman-Hillard, s.r.o. 
2. místo Milan  Lego Trading s.r.o. Ogilvy Public Relations 
3. místo AEG - Strážci oblečení aneb jak zvýšit prodej o 200 % Electrolux ČR Doblogoo
II.3. Farmacie, zdravotnický sektor
1. místo 4 z 10 Čechů je nevěrných, jen 1 z 10 nevěrníků ale absolvuje testy na pohlavní choroby GSK AMI Communications
2. místo Benefashion pro Projekt 35 – i módní přehlídka může mít léčivé účinky Projekt 35 Ogilvy Public Relations a Benefashion
3. místo Závodní Toitoiky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
II.4. Technologie, IT
1. místo Jedlo pre ajťákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo 20 let T-Mobile – žádná nuda T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
3. místo Budoucnost práce podle Microsoftu Forbes a Microsoft Bison & Rose
II.5. Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1. místo Pro důstojnost zemřelých a paměť živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
2. místo Závodní Toitoiky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
3. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - TU Ostrava Fakulta strojní
II.6. Průmysl
1. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - TU Ostrava Fakulta strojní
2. místo Razíme cestu – z horníka programátorem LMC AC&C Public Relations
3. místo Boříme technická tabu ČEZ, a.s. ČEZ, a.s. (in house)
II.7. Služby
1. místo Sexuální násilí doma není tabu Persefona z.s. AMI Communications
2. místo Tam, kde ostatní sbírají lajky, my děláme skutečný byznys. E.ON Česká republika a.s. Ogilvy Public Relations s.r.o. 
3. místo Jací jsou čeští milleniálové PR.Konektor/NMS Market Research PR.Konektor
II.8. Zábava a sport
1. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
2. místo Národní galerie v Praze lídrem „karlovských“ oslav Národní galerie v Praze Národní galerie v Praze
3. místo České ragby žije! Česká rugbyová unie - ČSRU PR.Konektor
II.9. Přeshraniční projekty
1. místo Jedlo pre ajťákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
2. místo 20 minut nad Londýnem Česká mincovna, a.s. Omnimedia s.r.o.
3. místo Vyděračské dopisy na podporu nového seriálu Sedmilhářky HBO Europe Konektor Social
III. Komunikační nástroje 
III.1. Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
1. místo 2036/Tomáš Sedláček a hosté: sen každého zadavatele  T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
2. místo Boutiq: prezentace advokátní kanceláře nemusí být nuda Polverini Strnad Konektor Social
3. místo Slavíme 25 Rodinný pivovar Bernard Rodinný pivovar Bernard
III.2. On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
1. místo Chci pohlazení Pražský spolek ochránců zvířat Visibility Digital
2. místo Poslední strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní
3. místo Využili jsme novinku živého přenosu na FB a napálili milion lidí AMC Konektor Social
III.3. Akce a události/Events
1. místo Představení inovace bezkontaktního bankomatu zaměstnacům ČSOB ČSOB
2. místo Závodní Toitoiky Nadační fond Petra Koukala Stance Communications
3. místo Výročí T-Mobile v ČR - příběh mobilů pro sto tisíc lidí T-Mobile Česká republika AC&C Public Relations
III.4. Tiskové konference
1. místo Výstava Ikea Společně pro udržitelnou budoucnost Ikea Česká republika Ogilvy Public Relations 
2. místo Durex Orgasmic Event Durex, Reckitt Benckiser Creative ADison
3. místo Launch na vlnách Honoru 7 Lite Huawei Technologies (Czech) Inspiro Solutions
III.5. Sólokapr/Media placement
1. místo Pro důstojnost zemřelých a paměť živých: Rehabilitace starého židovského hřbitova v Prostějově Nadace Kolel Eliezer Damesek Donath Business & Media
2. místo Jedlo pre ajťákov T-Systems Slovakia AC&C Public Relations 
3. místo Krizová poezie Jiří Šalda Donath Business & Media
ABSOLUTNÍ VÍTĚZ
  20 minut nad Londýnem Česká mincovna, a.s. Omnimedia s.r.o.

Projektů se do České ceny za PR letos přihlásilo celkem 156 (loni to bylo 113), respektive přišlo 310 přihlášek. Posuzovalo je celkem 70 porotců, ve všech 21 vypsaných kategoriích byli postupují do 2. kola, tedy na shortlist. Nevíce projektů postoupivších na shortlist měli Ogilvy Public Relations (14), Skupina Konektor (tedy agentury PR.Konektor a Konektor Social) (13), AC&C (9), AMI Communications (9) a Bison & Rose (8).

Nejúspěšnější agenturou letošního ročníku byla A&C Public Relations, odnesla celkem 4 zlaté, 3 stříbrné a 1 bronzovou. Následovaly agentury Ogilvy PR a Bison & Rose. Loni nejúspěšnější AMI Communications spadla až na 5. příčku. Nejvíc ocenění, celkem 10, získala Skupina Konektor (PR.Konektor a Konektor Social). 

Pořadí 12. ročníku České ceny za PR podle agentur

agentura počet 1. míst počet 2. míst počet 3. míst
AC&C Public Relations 4 3 1
Ogilvy Public Relations 2 4 1
Bison & Rose 2 1 1
Donath Business & Media 2 1 1
AMI Communications 2   1
PR.Konektor + Konektor Social 1 5 4
Stance Communications 1 2 1
Creative Adison 1 1  
Omnimedia 1 1  
IPM Consulting 1    
Fleishmann-Hillard 1    
Visibility Digital 1    
Native PR   1  
Inspiro Solutions     2
Bílý Medvěd PR     1
Doblogoo     1
Pram Consulting     1

Fotoreportáž Davida Brunera

Slavnostní večer opět proběhl v Aureole

Slavnostní večer opět proběhl v Aureole

 

Moderátorem večera byl tradičně Ondřej Hejma

Moderátorem večera byl tradičně Ondřej Hejma

 

Vyhlašování letos probíhalo svižně, bavilo

Vyhlašování letos probíhalo svižně, bavilo

 

Martin Ježek z agentura Omnimedia děkuje za absolutní vítězství

Martin Ježek z agentura Omnimedia děkuje za absolutní vítězství

 

Organizaci večera měla na starosti výkonná ředitelka APRA Barbora Bělíková

Organizaci večera měla na starosti výkonná ředitelka APRA Barbora Bělíková

 

Předseda APRA Jan Kučmáš chválí organizaci akce

Předseda APRA Jan Kučmáš chválí organizaci akce