Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Čep střídá Kašpárka v čele ARBOinteractive, firma se změní na Goldbach Czech Republic

Místo prodeje reklamy na webu ČT se chce firma zaměřit na všechny druhy digitální reklamy.

Jan Václav Čep při dnešní neformální tiskové konferenci v kavárně Savoy na pražském Újezdě

Jan Václav Čep při dnešní neformální tiskové konferenci v pražské kavárně Savoy

Změnou vedení, značky i zaměření prochází letos na podzim mediální zastupitelství ARBOinteractive.

Na pozici jednatele a faktického výkonného ředitele společnosti vystřídal už v září dosavadního šéfa Michala Kašpárka Jan Václav Čep, donedávna šéf Tiscali Media, který se nedávno stáhl z managementu firmy a zůstal jejím 45% vlastníkem a - jak říká - strategickým supervizorem například v oblasti akvizic.

Čep nyní jako švýcarskou centrálou najatý manažer přebírá firmu, která se v minulosti potýkala se personální fluktuací. Značka ARBOinteractive má do konce roku zaniknout, firma se přejmenuje na Goldbach Czech Republic a plánuje nabízet všechny druhy elektronických kampaní, „integrovat obchodní aktivity v oblasti televizní, mobilní, outdoorové, i radiové reklamy pod jednu střechu“, jak dnes sdělila při neformálním setkání s novináři.

Změny nesouvisejí pouze se sjednocováním aktivit švýcarské skupiny Goldbach Group ve všech zemích, kde působí (v Rusku, v Polsku či v Česku používá značku ARBO, ve Švýcarsku, Německu, Rakousku či Slovinsku to je Goldbach), byť Česko je první zemí, kde k přejmenování z ARBO na Goldbach dochází (firmu ARBOinteractive vlastní Goldbach Group prostřednictvím německé dceřiné společnosti).

Úkolem Jana Václava Čepa je najít nové zdroje příjmů pro firmu, která dlouhá léta prodávala webovou reklamu veřejnoprávní České televize a teď o tento byznys přišla, většina reklamy včetně té webové na ČT totiž ze zákona letos končí.

„Byla to pro nás největší zakázka, co se týče příjmů, byť ne nejziskovější,“ přisvědčil Maurizio Berlini, šéf rakouské pobočky Goldbachu. V oblasti televizní chce skupině místo pro veřejnoprávní televize prodávat reklamu pro subjekty komerční, zástupci firmy dnes konkrétně mluvili o prostředí IPTV, videa on demand či televizorů připojených k internetu.

A vedle toho samozřejmě pokračovat v zastupování webů. Navíc od 1. ledna 2012 bude Goldbach na českém trhu exkluzivně prodávat reklamní prostor na serverech „Čepova“ Tiscali Media, ovšem exkluzivita se týká jen nákupu přes mediální agentury. „Přímý obchod, který tvoří tři čtvrtiny příjmů Tiscali, si budeme nadále zajišťovat sami vlastním obchodním týmem, který má dnes už šest lidí,“ sdělil Médáři pověřený šéf Tiscali Michal Kubík.

„Český trh je podobný švýcarskému v tom, že tu na internetu také jsou silné vydavatelské skupiny a silné servery jako Seznam či Centrum,“ podotkl Martin Radelfinger, výkonný ředitel Goldbach Audience, jedné z větví švýcarské skupiny.

Právě nástroj Goldbach Audience bude skupina v Česku používat na poli cíleného umísťování online reklamy a výkonnostního marketingu. Goldbach Audience staví na technologiích americké společnosti Audience Science a německé NuggAd.

Švýcarská Goldbach Group je přítomná ve víc zemích Evropy

Švýcarská Goldbach Group je přítomná ve víc zemích Evropy