Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Čerpací stanice Pap Oil se přemění na Mol, zavedou koncept Fresh Corner

Do roku 2020 projdou čerpací stanice Pap Oil v Česku rebrandingem, stanou se z nich benzínky Mol. Na tiskové konferenci to oznámil generální ředitel maďarské skupiny Mol v Česku Richard Austen. Součástí změny bude i zavedení občerstvovacího konceptu Fresh Corner, který byl aktuálně otevřen na sté pobočce v Podolí. S 306 stanicemi je Mol po Benzině druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic v Česku. Pap Oil jich má 114. Pár stanic si Mol v modernizované podobě pod názvem Pap Oil ponechá, prý “pro zachování značky a další využití”.

Maďarská skupina Mol koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem. Značku tak čeká stejný rebranding, jakým prošly čerpací sítě Agip, Slovnaft a Lukoil. „Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Svoji roli pro rozhodnutí hrály také náklady na udržování dvou značek – musíte mít dvě strategie, dva druhy marketingu,“ přiblížil Austen. Nevyloučil další akvizice Molu, firma podle něj hledá další možnosti rozšíření sítě.

Fresh Corner bude ještě do konce roku na dalších 70 pobočkách

Fresh Corner bude ještě do konce roku na dalších 70 pobočkách

Proměna stanic Pap Oil už probíhá, Mol začal s těmi na nejfrekventovanějších místech, rovnou do nich zavádí svůj maloobchodní koncept Fresh Corner. Letos ho zavedl do 24 poboček, do konce roku přibude v dalších 70. Do roku 2020 už by měl být téměř ve všech. Fresh Corner stojí na třech základních principech – prodej kávy, gastronomická nabídka včetně teplých jídel, prodej potravin. Do budoucna firma vidí potenciál v rozvoji zdravých jídel.

Na maloobchodních maržích českého Molu se aktuálně doplňkový prodej podílí 40 %, což je spolu se Slovinskem vůbec nejvíc z celé skupiny. Do roku 2021 by podle Tomáše Luxe, manažera retailu v Molu, mohl prodej tvořit až 50 % z celkových prodejů. “Víc by to ale být nemělo, vzhledem k základnímu zaměření našeho byznysu,” doplnil Lux.

Do renovace konceptů gastronomie se už v Česku pustily všechny větší sítě čerpacích stanic. Shell má od loňska nový koncept gastronomie DelibyShell, spojil se s kuchařem Filipem Sajlerem z televizního dua Kluci v akci, který pro síť tvoří speciální menu. Shell také na několika stanicích nabízí občerstvení od sítě ovocných barů Fruitisimo, během letoška jich chce mít deset. Na 64. čerpací stanici také předminulý týden otevřel v Pardubicích další prodej Stop & Shop, který provozuje dohromady s řetězcem Billa. Zda a v jakém počtu se bude koncept dál rozšiřovat, hodlají obě firmy vyhodnotit, do spojení zatím investovaly přes 100 milionů Kč. Podle manažera Tomáše Luxe Mol v žádné podobě obdobné spojení jako má Shell a Billa nechystá.

Do inovace gastronomie, ale i celkových interiérů, investovaly i benzínky OMV, jejich koncept Viva má být vzdušnější, je doplněn o dřevěné prvky a přírodní barvy. V gastronomii se OMV při tvorbě sendvičů spojila s italským kuchařem Emanuelem Ridim. Vylepšení konceptu jídelní nabídky a prostor provedla také co do počtu poboček největší česká síť čerpacích stanic Benzina, její koncept Stop Cafe se loni rozšířil o zdravé potraviny, jídla pro vegetariány a snídaně. Do konce letošního roku by proměnou mělo projít 100 poboček sítě. Od loňského ledna také spolupracuje se sítí fresh barů Ugo, zatím v testovací fázi.