Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„César & Charles dává knockout reklamním klišé“

Boří dosavadní klišé, nebo využívá klišé futuristická? Tak či tak, reklamní film pro nové oblečení české značky neboli práce agentur Isobar a Bistro Social v Reklamní katovně vítězí.

Kampaň začala na venkovních plochách

Kampaň oblečení César & Charles začala na venkovních plochách

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 3. týden 2020

  1. Isobar, Bistro Social: Be the Fire (59 %)
    značka, klient: César & Charles
  2. DDB Prague: McSafe Drive (53 %)
    značka: McDonald’s, klient: McDonald’s ČR
  3. McQueen: Splňte si svá největší přání (51 %)
    značka: ING, klient: ING Česká republika
    Jan Mička: Myčka, Vana (51 %)
    značka: Aligator, klient: Adast Computer
  4. Story tlrs: Vybojuj si své místo v koupelně (28 %)
    značka: Syoss, klient: Henkel ČR

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Český streetwear začíná filmem (59 %)

Agentura Isobar ze skupiny Dentsu Aegis Network připravila komunikační strategii a kampaň pro novou módní značku César & Charles, jež na přelomu roku vstoupila na český trh. Původně vyhrané výběrové řízení na správu sociálních sítí přerostlo do strategického partnerství. Isobar se tak bude podílet i na vývoji samotného produktu. Ústředním motivem kampaně je fashion film The Mythos. Jde o fiktivní příběh o vzniku značky plný surrealistických výjevů. Společně s agenturou ho vytvořila produkční společnost Armada Films. „Mythos je naší interpretací mytického původu značky. Bratři César a Charles jsou dva válečníci, průkopníci nového stylu, kteří se nebojí narušit status quo a vyzvat na souboj samotné bohy,“ říká o příběhu spotu jeho režisér Matyáš Fara.

Ivan PeterkaDva válečníci vyzvali zavedená reklamní klišé na souboj. A vyhrávají K.O.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaVizuály se nedají přehlédnout: fotky v kombinaci s typografií přímo řvou. U videa moc nestíhám titulky a obraz, trochu víc by se mi líbilo, kdyby tam titulky vůbec nemusely být. Jsem si skoro jistá, že cílovka se o tuhle značku bude na základě kampaně zajímat.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

„Nový kmen ve městě“ - ale jo, statické vizuály jsou hodně fresh. Video docela taky, i když loňské MDCL je úplně jiný level. Pořád ale přemýšlím, proč ty titulky ve spotu? Jednak jsou jak z jinýho světa - asi by mě bavilo, kdyby se podařilo udržet styl z plakátů. Ale hlavně jsou zbytečně doslovný a upocený. Vlastně spíš zbytečný - jako by se tvůrci lekli, že nikdo nepochopí příběh, tak ho polopatě vysvětlili. Za mě: za vizuály palec nahoru.
Jan Šimek (Mustard)

Ondřej SoučekPro mě je tohle takový futuristický cliché. Myslim ale, že cílovka bude skákat ve výtahu v proseckém paneláku a přitom si představovat, že má v ruce oštěp místo bagety. Proč ne, já si to představoval taky. Akorát u filmu Šógunovi ninjové.
Ondřej Souček

Vilém RubešJsou chvíle, kdy děkuju Pánu Bohu, že už nejsem cílovka. Nasadíme mytické bohy, ale raději dovysvětlíme scénky titulky.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerVypadá to cool, vizuály jsou cool, jen jsem z toho nechytil, na co je to kampaň.
Michal Šoller (Cognito)

2. McDonald’s jel McSafe Drive (53 %)

McDonald's: McSafe (DDB Prague)

McDonald’s: McSafe (DDB Prague)

McDonald's: McSafe (DDB Prague)

McDonald’s: McSafe (DDB Prague)

McDonald's: McSafe (DDB Prague)

McDonald’s: McSafe (DDB Prague)

Jak spolu souvisí jídlo a bezpečnost na silnicích? Kdo má hlad, není nikdy stoprocentně soustředěný, a to platí i za volantem. Proto fast food McDonald’s, který je se svým konceptem McDrive největším řetězcem občerstvení pro řidiče, společně s agenturou DDB realizoval jednoduchou osvětovou kampaň. Billboardy, které byly na českých silnicích k vidění v listopadu, měly řidičům připomenout, že bezpečnost je vždy na prvním místě.

Ivan PeterkaOdepněte si kšandy a nadlábněte se. Hodně šroubovaný pokus o společenskou odpovědnost McDonaldu.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaČistý styl a důležité sdělení.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Napoprvé jsem si říkal: „Super, v DDB udělali bezva adaptaci.“ Ale... je to jinak! Hlavně to ukazuje, že hezký a dobrý věci můžou vzniknout kdekoliv. A že vznikají i tady. Hezkej nápad, čistá exekuce. Za mě spoluvítěz týdne, i když z auta to nestihnete přečííí...
Jan Šimek (Mustard)

Ondřej SoučekTohle mně ukázat v roce 2000, tak jsem z toho úplně odvázanej. Teď mě jen přepadla nostalgická nálada.
Ondřej Souček

Vilém RubešNázorná ukázka nabádavě výchovného stylu, kterému říkávám „mejte si nohy!“ NKP.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerJednoduché a cíl to plní. Cajk.
Michal Šoller (Cognito)

3. Rajmont si plní sny na zahradě (51 %)

Aktuálním televizním spotem ING na podporu spořicího konta provází Filip Rajmont, a i tentokrát se setkává se svým druhým já. To mu díky úsporám plní tajné přání v podobě zasněžené zahrady. „Protože peníze, které začneme spořit právě teď, nám v budoucnu mohou přinést zážitky, které se dnes zdají nesplnitelné,“ staví se ING ideálním partnerem právě pro spoření. Za kreativou stojí divize McQueen agentury McCann Prague. Kromě televize cílí komunikace na online a sociální sítě.

Ivan PeterkaMohli jsme pro vás natočit těžkopádný příběh. A udělali jsme to.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaVideo se mi líbí moc, úplně pánovi věřím, jakou má z umělého sněhu radost. Do vizuálu se podle mého názoru tato emoce přenesla už méně.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Celé je to tak nějak mile dada - příběh s druhým já, lehce vyšinutý herec, baletní kreace, malí sněhuláci v předsíni i francouzský song v pozadí… Sami si splníte ta největší přání? Líbí. Za mě jeden z vítězů týdne.
Jan Šimek (Mustard)

Ondřej SoučekPříběh schizofrenika, který si od táty půjčil na nákup sněžnýho děla nemá chybu, ale jsem zvědavej, kolika lidí se to zase dotkne. Vysoce to převyšuje můj rádiový spot s epileptikem, který byl stažen po dvou dnech.
Ondřej Souček

Vilém RubešZjevná snaha značky, totiž ukázat, že každý střádal je vyšinutý trumbera, vřele pokračuje i letos. NKP.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerTaková typická bankovní reklama, které by pomohl lepší sen, ale chápu, je zima.
Michal Šoller (Cognito)

3. Aligator přežije v myčce i ve vaně (51 %)

Kreativec Jan Mička, režisér Pavel Nosek a kameraman Jan Baset Střítežský stojí za novou kampaní české značky mobilních telefonů Aligator. Ta dosud přivedla na trh celkem 94 modelů fortelných seniorských, později i odolných outdoorových a chytrých mobilů. Po svém prvním zvolení prezidentem v roce 2013 značku památným způsobem zpropagoval Miloš Zeman, ve vysílání televize Prima. „Poprvé v naší firemní historii jsme se pustili do natočení vlastního hraného spotu. Jiného, než jsou diváci u mobilů zvyklí,“ je přesvědčen Tomáš Černý, spolumajitel značky Aligator. „Nesoutěžíme v technologických novinkách, ale běžným spotřebitelům přinášíme telefony, které stále mají smysl, pracují s ověřenou technologií, jsou praktické a vydrží, a to vše za skvělou cenu.“

Ivan PeterkaZlaté časy reklam na mobilní operátory a telefony jsou asi definitivně pryč, ale Aligator neurazí. Nápady nejsou extra originální, nicméně režie je drží nad vodou. Přímočará jednoduchost příběhu je vlastně nejspíš i na místě vzhledem k jednoduchosti (asi) produktu.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaOceňuji hravost, slogan a specifickou poetiku. Spot Myčka je podle mě lepší než Vana, ale myslím si, že oba jsou výrazné a originálně zpracované. Klient se nebojí, a to je dobře.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Asi není podstatný jestli to víc připomíná formanovskou komedii, čtvrtníčkovský vtipy nebo starou dobrou Korunní. Scénky jsou pochopitelné, stylizace výrazná, gag funguje… Navíc jasně ukázaný benefit - blbuvzdorný, respektive voděvzdorný telefon, nejen pro seniory, ale i pro blbky. No nekupte to, když je to tak levný! Vlastně jo, neurazí.
Jan Šimek (Mustard)

Ondřej SoučekŽádný high-tech, žádný vifikundace. Reklama jako z doby Samotářů. Neni to pecka, neni tam silnej koncept, ale zahřálo to moji oldschoolovou duši.
Ondřej Souček

Vilém RubešAle jo, jasné a jednoduché, v devadesátkách by to bylo na Louskáčka, potom aspoň na showreel, dneska už je to zase milé retro.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerTakže cílem bylo ukázat, že telefon vydrží trochu vody. Hmm... Navíc je to zbytečně dlouhé a s typoškou na konci, která tomu dodala korunu.
Michal Šoller (Cognito)

5. Henkel boxuje v koupelně (28 %)

Značka Syoss, patřící pod německou společnost Henkel, má za to, že by si muži vybojovali měli zpět své místo v koupelně. Sdělení aktuální kampaně je tak jasné - je na čase zlikvidovat hromady dámských produktů ve sprchách a na umyvadlech, a najít tam prostor i pro ty mužské. Spoty evokují boxerský zápas, ring je však nahrazen koupelnou a soupeř kosmetickými lahvičkami.

„Značka Syoss má ve svém portfoliu několik pánských produktů, ale do teď byla naše komunikace zaměřena spíš na produkty pro ženy. Proto jsme se rozhodli využít potenciálu našeho pánského sortimentu a kreativní a vtipnou formou sdělit, že máme i skvělé produkty pro muže,“ přibližuje brand manažerka Syossu Edita Kubíková.

O marketing vlasových produktů Henkelu se dlouhodobě stará firma Story tlrs, k aktuální kampani tedy Syoss přibral Více než video, dceřinou produkční firmu Story tlrs. Ze spolupráce vzešla kompletní kampaň obsahující videa, microsite i statický a motion obsah na sociální sítě.

Ivan PeterkaNevím, proč bych si měl vybojovávat své místo v koupelně. A vybojovat si místo na trhu, to chce sofistikovanější bitvu.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaTedy, tohle mi provést manžel, tak něco uvidí! Celková tonalita mi přijde zbytečně agresivní, ale líbí se mi barevné ladění obrazu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Úplně to slyším: „Představte si to, hodně hustej boxer… jako v ringu… a pak porazí všechny manželčiny šampóny v koupelně…“ Uff, nejsem si moc jistý, že chlápek, jako je hrdina spotu, si dokáže nějaké místo v koupelně vůbec získat, natož vybojovat… Za mě: u insightu ještě možná něco, ale zbytek au.
Jan Šimek (Mustard)

Ondřej SoučekČoveče, tomuhle story chybí začátek i konec. Takže doplňte nějak takhle: Hlavního hrdinu na začátku pokadí pták. To ho tak naštve, že hned co přijde domu, jde do koupelny a sejme celou poličku i s největší sviní, kartáčkem na zuby. Pak si dá Smarty (ten relaxační) a za doprovodu Mozartova Requiem vše uklidí, aby nedostal do huby on od své přítelkyně.
Ondřej Souček

Vilém RubešKdyby ten insight, že je mužský šampón občas vytlačen ženskýma serepatičkama, neukázali tak macho pitomě blbě agresívně, mohlo to i fungovat. Takhle je to důvěryhodné jako teplický wrestling. NKP.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerKdyž jsem si přečetl, že ring je koupelna a kosmetické lahvičky jsou soupeři, tak to pomalu začne dávat smysl. Škoda, že si k tomu musíte přečíst manuál.
Michal Šoller (Cognito)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.