Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Češi letos kvůli velkým sportovním akcím nakupují víc televizorů

Muž před televizorem

Olympiáda či fotbalový šampionát jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový. Foto: Profimedia.cz

Blížící se olympiáda a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy důvodem, proč i přes snahu šetřit investují do nákupu nových televizorů - často dražších, s velkou úhlopříčkou. Tvrdí to nezisková organizace ASEKOL výrobců elektroniky, která trend sledovala i v minulosti, a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

Prodeje podle ní pravidelně vyskočí ve 4. čtvrtletí, kvůli Vanocům, a každé dva roky v době olympiád a fotbalových mistrovství. Letos v červnu výrobci elektroniky sdružení v systému ASEKOL registrovali přes 80 tisíc prodaných televizorů, loni v červnu to bylo 52 tisíc televizí.

„Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například mistrovství světa v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky mistrovství Evropy ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %,“ podotkl Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld.

VÝVOJ PRODEJŮ TELEVIZORŮ V KUSECH
duben květen červen
2011 50 000 53 000 52 000
2012 48 000 65 000 80 000
Zdroj: ASEKOL

Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize. Se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Přitom v posledních letech jejich prodeje spíše klesají.

Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami, tedy nad 25“. Jejich prodeje vzrostly meziročně třikrát.