Celkem 115 přihlášek, devět nominací na shortlist, žádná neproměněná - to je bilance českých barev v soutěži letošního festivalu kreativity Cannes Lions. Zhruba polovinu ze všech přihlášek z Česka opět podala agentura VMLY&R (dřív Young & Rubicam) a ta také jako jediná postupovala do finále.
Zasloužily se o to dvě její kampaně. Ta pro Paměť národa sdružení Post Bellum postoupila na shortlist kategorií Film (dvě nominace), Film & Craft (tři) a Radio & Audio (tři). Jednu nominaci získala v kategorii PR za práci pro Člověka v tísni.
Trofeje z Cannes Lions v posledních letech
rok | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Česko | 1 | 3 | 5 | 9 | 3 | 8 | 0 |
Slovensko | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Zdroj: Cannes Lions
Festivalové soutěži dominovaly agentury z USA, odnesly si celkem 15 hlavních cen. Po dvou Grand Prix měly Brazílie a Švédsko, po jedné pak Čína, Austrálie, Kanada, Spojené arabské emiráty, Izrael, Dánsko a sousední Německo a Polsko.
Všechny Grand Prix z Cannes Lions 2019
Pro české agentury jde letos v Cannes o nejslabší výsledek za posledních minimálně sedm roků. Loni braly osm trofejí, v roce 2016 dokonce devět. Tradičně nejvíc zastoupení Youngové se letos zabývali spíš spojením s digitální agenturou VML a personálními změnami ve vedení, svou roli určitě sehrála i změna podpory soutěže ze strany nadnárodního managementu. V soutěži Young Lions neuspěla ani jedna ze čtyř mladých dvojic.
Přihlášky z Česka podle kategorií
kategorie | přihlášek | shortlistů | cen |
Film Craft | 19 | 3 | - |
Print & Publishing | 15 | - | - |
Industry Craft | 12 | - | - |
Outdoor | 10 | - | - |
Brand Experience & Activation | 9 | - | - |
Direct | 9 | - | - |
Film | 7 | 2 | - |
Radio & Audio | 6 | 3 | - |
Sustainable Development Goals | 5 | - | - |
Creative eCommerce | 4 | - | - |
Design | 4 | - | - |
PR | 4 | 1 | - |
Health & Wellness | 3 | - | - |
Media | 3 | - | - |
Social & Influencer | 2 | - | - |
Creative Data | 1 | - | - |
Entertainment Lions for Music | 1 | - | - |
Mobile | 1 | - | - |
Zdroj: Cannes Lions