Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Češi mají letos v Cannes nejslabší účast za šest let

Nejvíc šancí má agentura VMLY&R, poslala zhruba polovinu všech českých přihlášek.

Cannes Lions. Foto: Lionhearted

Cannes Lions se letos konají pošestašedesáté. Foto: Lionhearted

Ve francouzském Cannes v pondělí začíná pětidenní 66. ročník festivalu kreativity Cannes Lions. Do jeho soutěže letos Češi vložili 115 přihlášek, což je nejmíň za posledních šest let. Stejně tak Slováci, kteří jich letos poslali jen 18. Celkově je v soutěži 30.953 přihlášek, což je o 4 % míň než loni. Zdaleka nejvíc přihlášek mají USA (8.138), pak Velká Británie (2.268), Brazílie (2.093), „domácí“ Francie (1.345), Německo (1.294) a Indie (1.053). Z dalších zemí už žádná nemá přes tisíc přihlášek.

Přihlášky v soutěži Cannes Lions

rok 2014 2015 2016 2017 2018 2019
z Česka 129 126 248 162 166 115
ze Slovenska 22 32 27 23 20 18
celkově 37.427 40.133 43.101 41.170 32.372 30.953

Zdroj: Cannes Lions

Nejvíc českých prací - celkem 19 - soutěží v kategorii Film Craft, následuje Print & Publishing (15 přihlášek) a Industry Craft (12).

Přihlášky z Česka podle kategorií

kategorie přihlášek shortlistů cen
Film Craft 19  3 -
Print & Publishing 15 - -
Industry Craft 12 - -
Outdoor  10 -
Brand Experience & Activation 9 -
Direct 9 -
Film -
Radio & Audio 6 3
Sustainable Development Goals 5 -
Creative eCommerce 4 -
Design -
PR 1 -
Health & Wellness 3 - -
Media - -
Social & Influencer - -
Creative Data - -
Entertainment Lions for Music -
Mobile -

Zdroj: Cannes Lions

V nejobsazenější kategorii Film Craft postoupily na shortlist tři spoty agentury VMLY&R Prague (dřív Young & Rubicam) pro projekt Paměť národa sdružení Post Bellum. Naopak v kategoriích Print & Publishing, Industry CraftOutdoor, DesignEntertainment Lions for Music ani Health & Wellness poroty české práce do finále nepustily.

Trofeje vyhrané v minulých letech

rok 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Česko 1 3 5 9 3 8
Slovensko 0 0 1 1 0 0

Zdroj: Cannes Lions 

Češi mají své zastoupení také v hodnotících týmech, celkem jsou letos v Cannes tři zástupci tuzemských agentur. V porotě kategorie Direct působí Dejan Štajnberger, creative director VCCP Prague, v porotě kategorie PR rozhodovala i Dita Stejskalová, managing director Ogilvy PR, v porotě Digital Craft Julia Dovlatova, executive creative director Geometry Prague.

A navíc porotě kategorie Brand Experience & Activation předseda Jamie Mandelbaum, chief creative officer VMLY&R Europe.

Médiář je na festivalu ve francouzském letovisku po celou dobu přítomen, průběžně bude přinášet novinky