V českých domácnostech je nejmíň 738.000 televizorů schopných zvládnout technologii HbbTV, zvládající takzvané hybridní vysílání. Řekl to Petr Nemeth z Českých Radiokomunikací na dnešní konferenci Innovation Day v pražské City Tower. Přiblížil, že jde o data k letošnímu 30. září, agregovaná z provozu zmíněné technologie v rámci vysílání dvou komerčních televizních stanic (Nemeth neřekl, které to jsou, lze se dohadovat, že šlo o Óčko a Primu).
„Přirozeně nejvíc jich je v Praze a ve Středočeském kraji, kde žije nejvíc lidí, a ze stejného důvodu nejmíň jsme naměřili zařízení v Karlovarském kraji,“ uvedl muž z Radiokomunikací. Ovšem z hlediska penetrace nové technologie měřené procenty je metropole průměrná. Nejvyšší hustotu vykázaly jižní Čechy, Vysočina a střední Morava. Celkově jde o 18 přístrojů na 100 domácností.
Nejčastěji se jedná o televizory s uhlopříčkou 40 až 42 palců, následují ty s uhlopříčkou 50 palců. Víc než polovinu (59 %) přitom tvoří zobrazovače značky LG, míň než pětinu mají Philips, Panasonic, Samsung a Sony (v tomto pořadí). „Tyto výsledky je třeba brát s velkou rezervou, ne všichni výrobci mají správně zavedený zmíněný standard. Nedovolují tak přesnou identifikaci,“ upozornil Nemeth.
Díky připojení k internetu HbbTV pro provozovatele televizí představuje novou možnost, jak dodat k vysílání nové služby, informační i obchodní, a zároveň přijít si na další peníze. S technologií už déle pracují hudební Óčko a veřejnoprávní Česká televize, komerční Prima letos v HbbTV začala zavádět reklamní kampaně.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
