Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Češi mají tři čtvrtě milionu televizorů s HbbTV

Hybridní vysílání kombinující televizi s připojením k internetu vykazuje nejvyšší penetraci na jihu Čech či na střední Moravě. Naměřily to České Radiokomunikace.

Ukázka z plánované aplikace Primy pro platformu HbbTV

Ukázka z plánované aplikace Primy pro platformu HbbTV

V českých domácnostech je nejmíň 738.000 televizorů schopných zvládnout technologii HbbTV, zvládající takzvané hybridní vysílání. Řekl to Petr Nemeth z Českých Radiokomunikací na dnešní konferenci Innovation Day v pražské City Tower. Přiblížil, že jde o data k letošnímu 30. září, agregovaná z provozu zmíněné technologie v rámci vysílání dvou komerčních televizních stanic (Nemeth neřekl, které to jsou, lze se dohadovat, že šlo o Óčko a Primu).

„Přirozeně nejvíc jich je v Praze a ve Středočeském kraji, kde žije nejvíc lidí, a ze stejného důvodu nejmíň jsme naměřili zařízení v Karlovarském kraji,“ uvedl muž z Radiokomunikací. Ovšem z hlediska penetrace nové technologie měřené procenty je metropole průměrná. Nejvyšší hustotu vykázaly jižní Čechy, Vysočina a střední Morava. Celkově jde o 18 přístrojů na 100 domácností.

Nejčastěji se jedná o televizory s uhlopříčkou 40 až 42 palců, následují ty s uhlopříčkou 50 palců. Víc než polovinu (59 %) přitom tvoří zobrazovače značky LG, míň než pětinu mají Philips, Panasonic, Samsung a Sony (v tomto pořadí). „Tyto výsledky je třeba brát s velkou rezervou, ne všichni výrobci mají správně zavedený zmíněný standard. Nedovolují tak přesnou identifikaci,“ upozornil Nemeth.

Díky připojení k internetu HbbTV pro provozovatele televizí představuje novou možnost, jak dodat k vysílání nové služby, informační i obchodní, a zároveň přijít si na další peníze. S technologií už déle pracují hudební Óčko a veřejnoprávní Česká televize, komerční Prima letos v HbbTV začala zavádět reklamní kampaně.