Češi vezou z Lublaně 13 cen, z toho dvě Grand Prix

Velkou cenu na slovinském festivalu Golden Drum dostaly Ogilvy & Mather a Young & Rubicam, mezi další oceněné české agentury patří McCann Praha, Fallon, Mustard a DDB.

Golden Drum

Trofeje z festivalu Golden Drum

Dvě Grand Prix, čtyři zlatá ocenění a sedm stříbrných – tak vypadá bilance českých agentur v 23. ročníku mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum, který se konal tento týden ve slovinské Lublani. Grand Prix získaly agentury Ogilvy & Mather a Young & Rubicam Prague, přičemž druhá zmíněná si odváží dohromady šest z celkem 13 cen pro českou reklamu. Druhou nejoceňovanější českou agenturou z hlediska počtu cen byla McCann Praha, která má tři.

ČESKÁ OCENĚNÍ NA GOLDEN DRUM 2016

ocenění kategorie agentura kampaň zadavatel
Grand Prix Press Young & Rubicam Prague Cancer, Oceans, Poverty, Forests, Animals Forbes
Grand Prix Out-of-home Ogilvy Group The Dying Poster The Art Movement
Zlato Film Young & Rubicam Prague Windless UNHCR
Zlato Press Young & Rubicam Prague Hang glider, Coal train UNHCR
Zlato Direct McCann Praha Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It Náš Grunt
Zlato Public Relations Young &Rubicam Prague We Were The Refugees Once UNHCR
Stříbro Film Fallon/Publicis One Our Yeti Is Legendary Škoda Auto
Stříbro Film Mustard The European Bike Stealing Championship Škoda Auto
Stříbro Activation Programme McCann Praha Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It Náš Grunt
Stříbro Branded Content Young &Rubicam Prague We Were The Refugees Once UNHCR
Stříbro Media DDB When You’ve Had Enough McDonald’s
Stříbro Media Young &Rubicam Prague Playlists For Life Lékaři bez hranic
Stříbro New or Innovative McCann Praha Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It Náš Grunt

Ogilvy obdržela Grand Prix v kategorii Out-of-home za svou kampaň The Dying Poster, při níž vytvořila v reklamní vitríně nápis z těl umírajících much. Kampaň zvala lidi na pražskou výstavu David Cronenberg: Evolution a odkazovala na jeden z filmů tohoto režiséra, a sice horror Moucha.

Young & Rubicam byla oceněna Velkou cenou v kategorii Press za sérií svých inzerátů pro časopis Forbes, což byla kampaň, se kterou uspěla i v letošním ročníku mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions. V Cannes i v Lublani dále bodovala i se svou kampaní pro Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky – na festivalu Golden Drum za ni získala tři zlata, a to v kategoriích Film, Press a PR.

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

 

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

 

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

 

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

 

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Kampaň Young & Rubicam pro Forbes

Čtvrté zlato dostala agentura McCann Prague za kampaň Nakupujte tam, kam včely nechodí pro síť farmářských prodejen Náš grunt. Kromě toho si za ni odnesla i dvě stříbra, a to v kategoriích Activation Programme a New or Inovative.

Po jednom stříbru získaly agentury Fallon za svůj spot Yeti pro Škodu Auto, Mustard za kampaň Mistrovství Evropy v kradení kol, připravené rovněž pro Škodu Auto, a agentura DDB za kampaň McDonald’s.

Kampaň DDB pro McDonald’s

Kampaň DDB pro McDonald’s

Na festivalu Golden Drum bylo v letošním roce uděleno celkem 15 Grand Prix, 42 zlatých a 72 stříbrných ocenění.