Dvě Grand Prix, čtyři zlatá ocenění a sedm stříbrných – tak vypadá bilance českých agentur v 23. ročníku mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum, který se konal tento týden ve slovinské Lublani. Grand Prix získaly agentury Ogilvy & Mather a Young & Rubicam Prague, přičemž druhá zmíněná si odváží dohromady šest z celkem 13 cen pro českou reklamu. Druhou nejoceňovanější českou agenturou z hlediska počtu cen byla McCann Praha, která má tři.
ČESKÁ OCENĚNÍ NA GOLDEN DRUM 2016
ocenění | kategorie | agentura | kampaň | zadavatel |
Grand Prix | Press | Young & Rubicam Prague | Cancer, Oceans, Poverty, Forests, Animals | Forbes |
Grand Prix | Out-of-home | Ogilvy Group | The Dying Poster | The Art Movement |
Zlato | Film | Young & Rubicam Prague | Windless | UNHCR |
Zlato | Press | Young & Rubicam Prague | Hang glider, Coal train | UNHCR |
Zlato | Direct | McCann Praha | Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It | Náš Grunt |
Zlato | Public Relations | Young &Rubicam Prague | We Were The Refugees Once | UNHCR |
Stříbro | Film | Fallon/Publicis One | Our Yeti Is Legendary | Škoda Auto |
Stříbro | Film | Mustard | The European Bike Stealing Championship | Škoda Auto |
Stříbro | Activation Programme | McCann Praha | Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It | Náš Grunt |
Stříbro | Branded Content | Young &Rubicam Prague | We Were The Refugees Once | UNHCR |
Stříbro | Media | DDB | When You’ve Had Enough | McDonald’s |
Stříbro | Media | Young &Rubicam Prague | Playlists For Life | Lékaři bez hranic |
Stříbro | New or Innovative | McCann Praha | Bees Can Find Sugar Where You Least Expect It | Náš Grunt |
Ogilvy obdržela Grand Prix v kategorii Out-of-home za svou kampaň The Dying Poster, při níž vytvořila v reklamní vitríně nápis z těl umírajících much. Kampaň zvala lidi na pražskou výstavu David Cronenberg: Evolution a odkazovala na jeden z filmů tohoto režiséra, a sice horror Moucha.
Young & Rubicam byla oceněna Velkou cenou v kategorii Press za sérií svých inzerátů pro časopis Forbes, což byla kampaň, se kterou uspěla i v letošním ročníku mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions. V Cannes i v Lublani dále bodovala i se svou kampaní pro Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky – na festivalu Golden Drum za ni získala tři zlata, a to v kategoriích Film, Press a PR.
Čtvrté zlato dostala agentura McCann Prague za kampaň Nakupujte tam, kam včely nechodí pro síť farmářských prodejen Náš grunt. Kromě toho si za ni odnesla i dvě stříbra, a to v kategoriích Activation Programme a New or Inovative.
Po jednom stříbru získaly agentury Fallon za svůj spot Yeti pro Škodu Auto, Mustard za kampaň Mistrovství Evropy v kradení kol, připravené rovněž pro Škodu Auto, a agentura DDB za kampaň McDonald’s.
Na festivalu Golden Drum bylo v letošním roce uděleno celkem 15 Grand Prix, 42 zlatých a 72 stříbrných ocenění.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
