Zastavil jsem se včera na tiskovce PIAF (Prague International Advertising Festival) v Klubu Avion.
Nejdřív bych rád řekl, jako vždy, že jsme dostali fantastické jídlo. Podával se boršč a já jsem nikdy nejedl lepší. Kromě toho se kolegům podařilo připravit prezentaci s pár šokujícími slajdy. Ten nejlepší dávám hned teď:
„Podle výsledků statistiky společnosti Gunn Report, která sleduje úspěšnost kampaní z celého světa na největších reklamních soutěžích, kleslo loni Česko na nejhorší úroveň za posledních deset let,“ pověděl České tiskové kanceláři mluvčí PIAF Jan Patera.
Česká reklama na zahraničních festivalech zažívá krizi. PIAF se to pokusí změnit. Pokud se chcete podívat na celou prezentaci, tak zde:
Jako highlighty vidím konferenci a workshopy, i když u některých účastníků nevím, co si mám myslet, většinu si rád poslechnu, a každopádně akce jako celek jistě bude událost.
Samozřejmě, záleží na počtu přihlášených děl, protože jen s velkým počtem přihlášek budeme moci zažít, zdali nový systém hodnocení, o kterém jsme již psali, má šanci na smysluplnou existenci. Domnívám se, že je velice nutné to vidět. Ani ne tak zažít tu festivalovou atmosféru, jako krok po kroku zhodnotit tu kterou vítěznou práci a skutečný přínos systému hodnocení.
Festival je skvěle připravený, vidím jako zcela nutné ho vidět na vlastní oči a posoudit, jestli společná přítomnost klientů a agentur a zahraniční hosté přinesou něco, co tu ještě nebylo.
Kromě běžného webu PIAF spustil ještě originální a skvěle provedené dílko od tvůrců Young & Rubicam a Nydrle, web Where bad ideas has to die.
Pro obě agentury je tenhle user experience web jednou z nejlepších prací, kterou jsem od nich v onlinu viděl. Nutno vyzkoušet. Škoda, že neběží na doméně .cz a není v češtině a titulní strana PIAFu na něj nijak neodkazuje, ale to je detail.
Kampaň je doprovázena ještě docela fajn kýčovitým vizuálem o klientovi a agentuře, jedno oko nezůstane suchý.